تکاپو در بالا و پایین جدول لیگ فوتبال ایران

استقلال - پرسپولیس، «کُری‌خوانی» که هیچ وقت کهنه نمی‌شود!

هفته بیست و سوم لیگ برتر زیر سایه تقابل سنتی استقلال و پرسپولیس آغاز می‌شود و دو تیم پرطرفدار پایتخت امشب در ورزشگاه آزادی داربی 95 تهران را برگزار خواهند کرد.

استقلال - پرسپولیس، «کُری‌خوانی» که هیچ وقت کهنه نمی‌شود!
کد خبر: 485595
|
۱۴۰۰/۰۲/۲۴ ۰۷:۵۳:۰۰

اعتمادآنلاین| هفته بیست و سوم لیگ برتر فوتبال ایران امروز برگزار می‌شود و در حساس‌ترین و مهم‌ترین بازی، استقلال و پرسپولیس در داربی پایتخت به مصاف هم می‌روند و تمام توجهات را به خود جلب کرده‌اند.

به گزارش ایسنا، علاوه بر این چهار دیدار دیگر هم قبل از داربی تهران برگزار خواهد شد و می‌توان جدول رده‌بندی لیگ را در دستخوش تغییراتی بسیاری کند.

پرسپولیس - استقلال؛ ساعت 19:30

با توجه به رقابت دو تیم در صدر جدول رده‌بندی برای کسب جام قهرمانی لیگ، تقابل سنتی سرخابی‌های پایتخت از اهمیت بالایی برخوردار است. پرسپولیس برای ادامه رقابت با سپاهان و استقلال برای جبران فاصله با این دو تیم، نیازمند کسب سه امتیاز هستند اما تساوی یا شکست پرسپولیس در این مسابقه بهترین خبر برای تیم زردپوش اصفهانی است. تیم‌هایی مانند گل‌گهر، آلومینیوم و فولاد هم از هر گونه لغزش استقلال در جدول خوشحال خواهند شد.

ممکن است برخی از بازیکنان هر دو تیم به علت مصدومیت در زمین مسابقه حضور نداشته باشند. آرش رضاوند که به دلیل محرومیت غایب قطعی داربی خواهد بود اما فرشید اسماعیلی علی‌رغم حضور در تمرین دیروز استقلال، هنوز معلوم نیست که در داربی فردا حضور خواهد داشت. در ترکیب پرسپولیس هم امید عالیشاه، سیامک نعمتی و محمدحسین کنعانی‌زادگان هم شرایط مبهمی برای حضور در بازی امشب دارند.

هر دو مربی در نشست خبری پیش از مسابقه از انگیزه بالای خود برای کسب سه امتیاز این دیدار سخن گفته‌اند. سابقه تقابل های آن‌ها موید این موضوع است که هیچ یک دنبال تساوی‌های کسل کننده نیستند. دو تقابل گل‌محمدی و مجیدی - که بازی‌های جذابی هم‌ بودند - با تساوی 2 بر 2 تمام شده است.

همچنین سه دیدار پایانی داربی تهران هم با تساوی 2 بر 2 خاتمه یافته و آخرین پیروزی در داربی به برتری یک بر صفر شاگردان کالدرون مقابل استراماچونی است.

گل گهر- ذوب آهن؛ ساعت 17:55

شاگردان امیر قلعه‌نویی با وجود شکست در بازی هفته گذشته، همچنان جزو مدعیان کسب سهمیه آسیا هستند. در صورتی که گل‌گهر بتواند تیم متحول شده ذوب آهن را در کویر شکست دهد، می‌تواند در صورت ناکامی استقلال، به رتبه سوم جدول رده‌بندی لیگ صعود کند.

اما تیم مهمان یعنی ذوب‌آهن بعد از نتایج ناامیدکننده در نیم‌فصل نخست، با انتخاب مجتبی حسینی، کاملا تغییر کرده و هفته گذشته توانست کار بزرگی را در تهران انجام و استقلال را با دو گل شکست دهد. با این حال آن‌ها هنوز در منطقه خطر هستند و برای پشت سر گذاشتن تهدید سقوط به لیگ دسته یک، باید از این دیدار امتیاز بگیرند.

در جدول رده‌بندی لیگ، گل گهر با 32 امتیاز در رده چهارم قرار دارد و ذوب آهن 21 امتیازی تیم سیزدهم جدول است.

آلومینیوم اراک - شهرخودرو؛ ساعت 18:15

این دیدار را باید تقابل مربیان استقلال یا استاد و شاگرد دانست اما ارتباط خوب این دو، به علت اتفاقاتی که در لیگ هفدهم رقم خورد، باعث به هم خوردن این رابطه صمیمانه شد و حالا فردا، این دو برای اولین بار در مقام سرمربی روبروی یکدیگر قرار خواهند گرفت و قطعا دوست ندارند که در اولین تقابلشان با یکدیگر، بازنده باشند.

آلومینیوم که با منصوریان باختی را تجربه نکرده و انگیزه زیادی برای پیروزی در این دیدار دارد تا در صورت شکست استقلال در داربی و امتیاز از دست دادن گل گهر جلوی ذوب آهن به رده سوم جدول برسد و باید دید مهدی رحمتی این اجازه را به سرمربی‌اش در استقلال خواهد داد یا نه چرا که تیم او هم بعد از حواشی ماه‌های گذشته عملکرد با ثباتی را از خود به جای گذاشته است.

در جدول رده‌بندی لیگ، آلومینیوم با 32 امتیاز در رده پنجم قرار دارد و پدیده 25 امتیازی تیم دهم جدول است.

نساجی - فولاد؛ ساعت 18:25

شاگردان ساکت الهامی در نساجی با وجود نتایج خوب و قابل قبول در نیم‌فصل دوم، همچنان در منطقه سقوط هستند و هنوز نمی‌توانند کار را تمام شده بدانند. آن ها برای قطعی کردن بقا در لیگ برتر، بیش از پیش باید در خانه امتیاز کسب کنند اما این بار کار دشواری در پیش‌روی خود دارند.

نساجی بعد از دو شکست متوالی برابر پرسپولیس و سپاهان، هفته قبل مس رفسنجان را شکست داد و حالا باید از سد تیمی بگذرد که مربی‌اش شناخت خوبی از نساجی دارد و موفق شده این تیم را لیگ برتری کند ولی همانطور که نساجی، فصل قبل با محمود فکری از سد فولاد و نکونام در قائمشهر گذشت، امیدوار است فردا هم چنین داستانی تکرار شود.

در عوض فولاد هفته قبل و بعد از بازگشت از آسیا گل گهر را در خانه شکست داد و حالا با وجود دو بازی کمتر، وضعیت خوبی در جدول دارد و با کسب سه امتیاز این دیدار، همچنان به کسب سهمیه آسیا و چه بسا ملحق شدن به تیم‌های حاضر در کورس قهرمانی نزدیک‌تر خواهد شد.

نساجی با 19 امتیاز در رده پانزدهم قرار دارد و فولاد با دو بازی کمتر، با 30 امتیاز تیم ششم جدول است.

تراکتور - صنعت نفت آبادان؛ ساعت 18:30

شاگردان رسول خطیبی که در سال 1400 هیچ باختی را تجربه نکرده‌اند امیدوارند مقابل صنعت نفت بحران‌زده به پیروزی برسند تا بعد از سه بازی بدون برد در لیگ، بتوانند در غیاب دو مهره کلیدی‌شان سه امتیاز بازی با برزیل ایران را کسب کنند اما این تیم با برخی حواشی از جمله غیبت مسعود شجاعی و اشکان دژاگه در تمرینات مواجه است و شاید باید همکاری دو طرف را تمام شده دانست.

در سوی مقابل، شگفتی‌ساز این فصل یعنی صنعت نفت بعد از بحران مالی، با افت فاحشی رو به رو شده و اوضاع بر وفق مراد هواداران این تیم نیست. صنعت نفت هفته گذشته با یک گل به آلومینیوم باخت و حالا با 25 امتیاز یازدهم است.

تراکتور در صورتی که سه امتیاز این دیدار خانگی را کسب کند، می‌تواند به کورس سهمیه آسیا ملحق شود و فصل آینده هم در لیگ قهرمانان آسیا حضور داشته باشد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها