محمود صادقی، عضو نهاد اجماع‌ساز اصلاح‌طلبان پاسخ داد:

اصلاح‌طلبان در صورت نداشتن کاندیدا به سمت ائتلاف می‌رود؟

یک عضو نهاد اجماع‌ساز اصلاح‌طلبان درباره اینکه آیا جریان اصلاح طلبی در صورت نداشتن کاندیدا به سمت ائتلاف پیش خواهد رفت، گفت: تا این لحظه مطابق سازوکارها و معیارهای اعلام شده و توافق شده، چنین تصمیمی نداریم.

اصلاح‌طلبان در صورت نداشتن کاندیدا به سمت ائتلاف می‌رود؟
کد خبر: 485601
|
۱۴۰۰/۰۲/۲۴ ۰۸:۰۹:۰۰

اعتمادآنلاین| محمود صادقی درباره اینکه آیا جریان اصلاح طلبی در صورت نداشتن کاندیدا به سمت ائتلاف پیش خواهد رفت، گفت: تا این لحظه مطابق سازوکارها و معیارهای اعلام شده و توافق شده، چنین تصمیمی نداریم.


به گزارش خبرآنلاین، محمود صادقی عضو نهاد اجماع‌ساز اصلاح‌طلبان، درباره اینکه برخی نسبت به شکل انتخاب کاندیداهای ریاست جمهوری جریان اصلاح طلب برای انتخابات 1400 انتقاد دارند و می‌گویند افرادی انتخاب می شوند که امکان حضور در انتخابات را ندارند، اظهار داشت: کسی انتقاد نکرده است و بدنه اصلاح طلبی نیز همراه است. داستان اصلی این است که ما هنوز تصمیمی نگرفته‌ایم که آن را به کل جبهه اصلاحات نسبت داد.

وی افزود:‌ غیر از آقای ظریف که انصراف داد سایر افراد آمادگی خودشان را برای کاندیداتوری اعلام کرده و اعضای جبهه اصلاحات آن‌ها را بررسی کرده‌ است.

وی درباره کاندیداتوری زنان در جریان اصلاحات نیز خاطرنشان کرد: ‌در مورد حضور زنان نیز مجموعه اصلاح‌طلبان بر این باور است که قانون اساسی هیچ منعی برای حضور آنها به عنوان رئیس‌جمهور ندارد و اخیراً نیز سخنگوی شورای نگهبان نیز بر این نظر صحه گذاشته است که منعی برای کاندیدا شدن زنان وجود ندارد و قانون اساسی «رجل» را به معنای شخصیت در نظر دارد نه به معنای جنسیت؛ بنابراین ولو اینکه به صورت نمادین باشد، زنان نباید از این فرصت محروم شوند.

نماینده پیشین مجلس تاکید کرد: شورای نگهبان منعی برای کاندیدا شدن زنان ندارند اما تایید هیچ کاندیدایی تضمین شده نیست و همین که از این فرصت قانونی و ظرفیت قانونی استفاده شود اهمیت دارد. زنان این فرصت قانونی را برای حضور در انتخابات دارند و محروم از کاندیداتوری نیستند، اما تایید اشخاص بحث دیگری است.

وی درباره اینکه آیا جریان اصلاح طلبی در صورت نداشتن کاندیدا به سمت ائتلاف پیش خواهد رفت، گفت: تا این لحظه مطابق سازوکارها و معیارهای اعلام شده و توافق شده، چنین تصمیمی نداریم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها