امام جمعه ایرانشهر: اگر انتخاب خوبی نداشته باشیم شرایط همین است خواهد بود / امام جمعه اصفهان: کسی که می‌گوید رای نمی‌دهم بی‌تدبیر است / امام جمعه ورامین:مواظب مواضعتان باشید

امام جمعه اهل سنت ایرانشهر گفت: اگر انتخاب خوبی نداشته باشیم شرایط همین که است خواهد بود، شما در سطح شهر واقعا تحولی می‌بینید اما اگر برای شورای شهر افراد متخصص و دلسوز انتخاب کنید حتما شهر آباد خواهد شد.

امام جمعه ایرانشهر: اگر انتخاب خوبی نداشته باشیم شرایط همین است خواهد بود / امام جمعه اصفهان: کسی که می‌گوید رای نمی‌دهم بی‌تدبیر است / امام جمعه ورامین:مواظب مواضعتان باشید
کد خبر: 485693
|
۱۴۰۰/۰۲/۲۴ ۱۳:۴۹:۵۶

اعتمادآنلاین| ائمه جمعه همزمان با آغاز نام‌نویسی کاندیداها برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری به مردم و داوطلبان توصیه‌های انتخاباتی کردند.


به گزارش خبرآنلاین، با شروع موج چهارم کرونا نماز جمعه در برخی از شهرها و مراکز استان‌ها برگزار نشد و ائمه جمعه خطبه‌های خود را به صورت مجاز ایراد کردند. انتخابات و حمله اسرائیل به فلسطین و جنگ غزه از مطالبی بود که در خطبه‌های این هفته ائمه جمعه رنگ بیشتری داشت.

نباید مشکلات کشور باعث شود که کسی رأی نده


فارس نوشت، آیت‌الله سیدیوسف طباطبایی‌نژاد امام جمعه اصفهان با اشاره به نزدیک بودن برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا اظهار داشت: نباید به بهانه کرونا یا به دلیل تبلیغات سوء دشمنان در رسانه‌ها و فضای مجازی کسی پای صندوق رأی نیاید و رأی ندهد.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان در ادامه عنوان کرد: نباید مشکلات کشور باعث شود که کسی رأی ندهد، دین ما نباید وابسته به مسائل مالی و مشکلات ما باشد، قطعا باید مشکلات معیشتی و اقتصادی برطرف شود اما سفره ما با دین ما نباید مقایسه بشود.

وی حضور در انتخابات و رأی دادن را از وظایف واجب و لازم دینی عنوان کرد و گفت: از اوجب واجبات این است که در انتخابات شرکت کرده و به کسی رأی بدهیم که خدمتگزار کشور و بهترین گزینه برای اداره کشور باشد.

طباطبائی نژاد در ادامه افزود: بعضی می‌گویند به خاطر مشکلات موجود رأی نخواهیم داد، این یعنی به دلیل بی‌تدبیری دیگران کسی وظیفه دینی خود را ترک کند، کسی نباید دین خود را به دیگران و به مسائلی از این دست گره بزند اگر چه قطعا باید مشکلات مردم و کشور برطرف بشود.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان با اشاره به آیاتی از قرآن کریم تصریح کرد: قرآن می‌فرماید مردان خدا کسانی هستند که تجارت و خرید و فروش آنها را از عمل به وظایف و یاد خداوند متعال باز نخواهد داشت و اینطور نیست که وقتی تجارت با مشکل مواجه شد یا مشکلات مالی پیدا کرد مسائل دینی را هم کنار بگذارد.

وی خاطرنشان کرد: این انقلاب به دست مردم به پیروزی رسیده و متعلق به مردم است، انقلاب اسلامی به تبعیت از انبیاء شکل گرفته تا مسلمانان از سلطه کفار و ظالمین خارج شوند، این انقلاب را باید حمایت کنیم و به فرزندان خود نیز بیاموزیم که حامی انقلاب اسلامی و کشور باشند تا زمان ظهور فرا برسد و پرچم حق به دست حضرت مهدی(عج) سپرده بشود.

طباطبایی نژاد با بیان اینکه دشمن در جنگ سخت و همینطور اعمال تحریم برای نابودی کشور ما شکست خورده است، اظهار کرد: در تمام عرصه‌ها شاهد شکست دشمنان هستیم و تنها راه موفقیت کشور این است که ما در اداره کشور ناکام باشیم و نتوانیم فرد خوبی را در انتخابات به عنوان منتخب خود برای اداره کشور انتخاب کنیم.

امام جمعه اصفهان در ادامه افزود: اینطور نیست که اگر مردم انتخابات را تحریم کنند اوضاع بهتر خواهد شد، بالاخره کسی انتخاب خواهد شد و اگر فرد خوبی انتخاب نشود اوضاع دشوارتر خواهد شد، باید قدردان نعمت امنیت و استقلال کشور باشیم، همه دنیای کفر به دنبال برهم زدن امنیت ما است ولی سربلندی و عزت و امنیت بهتر از دیگر کشورهای جهان داریم.

وی با اشاره به دشمنی تمام عیار جهان استکبار و کفر با جمهوری اسلامی ایران، تصریح کرد: بنابر فرموده امام خمینی (ره) هروقت دشمن با شما دشمنی را به شدت بسیار زیاد رساند باید بدانید در مسیر درست قرار دارید و راه درست را در پیش گرفته‌اید، امروز شاهد هستیم دشمنان به سختی مشغول دشمنی کردن با ما هستند و این یعنی مسیر درستی را در پیش گرفته ایم و راه درست را باید با قوت و قدرت ادامه دهیم.

طباطبایی نژاد استمرار مسیر انقلاب اسلامی را عامل ناامیدی و یأس دشمنان برشمرد و اظهار کرد: امید است با ناامیدی دشمنان و رسیدن به اهداف بلند انقلاب اسلامی باعث نابودی دشمنان شده و کشورهای اسلامی در کل جهان به وجود آید و مقدمه‌ای برای ظهور امام زمان(عج) شود.

تخریب بقیع پس از حادثه کربلا بزرگ‌ترین جنایت در تاریخ اسلام و تشیع است


آیت‌الله رسول فلاحتی در آئین عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته شهرستان رشت با اشاره به اینکه هرکس پیامبر را بیازارد مورد نفرین خداوند است، اظهار کرد: تخریب قبرستان بقیع و کشتار دست جمعی مسلمان مصادیق آزار پیامبر است و بر اساس آیات شریف قرآن همه این‌ها باید تاوان آزار پیامبر اسلام را پس بدهند.

وی با بیان اینکه امروز قدرت‌های سلطه جهانی تلاش می‌کنند ملت‌ها را از ارزش‌های بومی و منطقه‌ای دور نگه دارند، گفت: استکبار جهانی درصدد است تا ملت‌های دنیا را به سمتی که خودشان می‌خواهند ببرند برای مثال در زمان آتاترک حروف الفبایی مردم ترکیه را تغییر دادند.

امام‌جمعه رشت با بیان اینکه زمان آیت‌الله بروجردی می‌خواستند زبان فارسی را نیز به انگلیسی تغییر دهند، افزود: رهبر انقلاب چند سال پیش گلایه‌هایی نیز داشتند که زبان دنیا نباید انگلیسی باشد و ایشان درباره زبان فارسی ابراز نگرانی کردند که فارسی در حال فرسایش است و باید حرمت زبان خود را حفظ کنیم.

فلاحتی با تأکید بر ترویج گویش گیلکی بیان کرد: فارسی‌زبانی است که رهبر انقلاب می‌فرمایند باید طوری عمل کنیم که در دنیا بسیاری از دانشگاه‌ها برای آموختن دانش روز، زبان فارسی را بیاموزند.

وی با بیان اینکه بیش از 70 سال قبل رژیم صهیونیست به رسمیت شناخته و امروز بلای جان مسلمانان شده است، گفت: به رسمیت شناختن این غده چرکین از بلاهای تاریخ است که با شکل‌گیری انتفاضه جدید از سوی جوانان مسلمان و ازجمله فلسطینی‌ها شاهد نابودی این غده چرکین خواهیم بود.

امام‌جمعه رشت با اشاره به نزدیک شدن سالروز ارتحال آیت‌الله بهجت (رحمه الله علیه) بیان کرد: ایشان محصول سال‌ها ریاضت، رنج‌ و محنت بودند، عارفی که دارای درک سیاسی و اجتماعی بودند اما این وجه از زندگی ایشان مغفول مانده که فرشتگان به آرامگاه این عارف سالک توجه می‌کنند و زیارت قبور ایشان موجب استجابت دعاست.

فلاحتی با بیان اینکه رژیم صهیونیستی را نیز آل سعود به وجود آورد، گفت: تخریب بقیع پس از حادثه کربلا بزرگ‌ترین جنایت در تاریخ اسلام و تشیع به ثبت رسید و هشت شوال هرگز از تاریخ تشیع محو نمی‌شود و به‌زودی انتقام آن را از این رژیم قلابی و غاصب خواهیم گرفت.

این‌که ایران، آمریکا را به مذاکرات راه نداده است، امری غرورانگیز است


حجت‌الاسلام علی وحدانی‌فر امروز در پیام آدینه با اشاره به اینکه این روزها خبرهای مختلفی مبنی بر این‌که ایران و آمریکا در آستانه توافق هستند، به‌گوش می‌رسد در تبیین اما و اگرهای مذاکرات وین اظهار داشت: نفس این‌که ایران، آمریکا را به مذاکرات راه نداده است، امری غرورانگیز است که نباید آن‌را دست کم گرفت.

امام جمعه دهدشت گفت:مهم‌ترین مسأله آن است که ایران بر لغو کلیه تحریم‌های پس از برجام تأکید دارد، حال آن‌که آمریکا صرفاً تحریم‌های متن برجام و برخی تحریم‌های دوره ترامپ را مد نظر دارد. و دیگر این‌که لزوماً آن‌ها را لغو نمی‌کند، بلکه بعضاً به‌تعلیق آن‌ها اشاره می‌کند.

وی در این خصوص چند نکته و هشدار داد و افزود: اگرچه ایران عجله‌ای ندارد- چون تعهدات خود را انجام داده- اما نباید اجازه داد مذاکرات فرسایشی شود. فرسایشی شدن مذاکرات یعنی؛ اصرار دستگاه دیپلماسی به تداوم مذاکرات با حداقل نتایج.

وحدانی‌فر با بیان اینکه واضح است امریکا در صدد تحمیل و القاء نظرات خود از طریق کشورهای اروپایی برخواهد آمد، ادامه داد: هدف اصلی آمریکا از اصرار بر باقی ماندن برخی تحریم‌ها، گروگانگیری این بخش از تحریم‌ها جهت وادارسازی ایران به مذاکره در محورهایی مانند حقوق بشر و تروریسم و قدرت موشکی ایران است. مذاکره‌کنندگان باید به‌ شدت مراقب این شیطنت‌ها باشند.

امام جمعه دهدشت تصریح کرد:نکته مهم دیگر این‌که؛ آژانس بین‌المللی هسته‌ای نیز در خدمت استکبار هستند. بعید نیست در روزهای آینده با طرح بهانه‌های واهی، بخواهند شرایط را بر علیه ایران رقم بزنند.

وی گره زدن مذاکرات به انتخابات را مسئله نگران کننده خواند و گفت: دولتمردان نباید به‌گونه‌ای اظهار نظر و اقدام کنند که شائبه بهره‌گیری از مذاکرات برای انتخابات به افکار عمومی راه پیدا کند.

حجت‌الاسلام وحدانی‌فر دلایل کوتاه آمدن بن‌سلمان در برابر ایران‌ را متذکر شد و افزود:گسترش نفوذ منطقه‌ای و عمق راهبردی ایران و نیز تضعیف حامیان منطقه‌ای و تنها ماندن در جنگ نابرابر یمن از سوی آمریکا و ناتوی عربی، از دلایل این چرخش مواضع است.

وی ادامه داد:عربستان اکنون در باتلاق خودساخته‌ای که در یمن فراهم کرده، گرفتار آمده است و ظاهرا تنها راه نجات را در ایران می‌بیند.

وحدانی‌فر با اشاره به اینکه اکنون، ایران در منطقه و غرب آسیا قدرت برتر است، اضافه کرد: این ثمره‌ی شیرین مقاومت مردان میدان جهاد و مقاومت مانند شهید سلیمانی و مدافعان حرم و مقاومت اسلامی در منطقه است و لذا دست برتر را در میز مذاکرات دارد.

وی گفت:با این همه ایران انقلابی به‌خوبی می‌داند، چرخش آل‌سعود تاکتیکی است و نه راهبردی. این کوتاه آمدن از سر اجباری است که مقاومت اسلامی با محوریت مقاومت برای ارتجاع عربی و دشمن عبری و غربی، رقم زده است. بنابراین با هوشمندی و مراقبت این مذاکرات را دنبال خواهد کرد.

امام جمعه دهدشت تحولات اخیر در فلسطین را یادآور شد و با بیان اینکه این رویداد فصلی نوین در دفاع مقدس مردم مقاوم فلسطین‌ است، افزود:علیرغم این تحرکات وحشیانه صهیونیست‌ها دو اتفاق بزرگ در حال وقوع است.

وی گفت:مردم قدس و کرانه غربی رود اردن به این نتیجه رسیده‌اند که دیگر جای هیچ مماشاتی نیست و باید به مبارزه و مقاومت مسلحانه روی بیاورند.

وحدانی فر در بیان اتفاق دیگر در حال وقوع افزود: مقاومت غزه و حماس و جهاد اسلامی در این دفاع مقدس هموطنان خود را تنها نگذاشته‌اند و از دوشنبه شب با موشک‌باران صهیونیست‌ها به کمک آنان آمده‌اند. این یعنی اتحاد و وحدت مقاومت فلسطین در سراسر این سرزمین مقدس هستند.

امام جمعه دهدشت ضمن محکومیت صحنه فاجعه خونبار دبیرستان سیدالشهداء کابل تصریح کرد: پشت صحنه واقعی این جنایات سیاست شیطانی آمریکاست.

کاندیداها مواظب باشند حرف‌ها و مواضع‌شان به نظام اسلامی آسیب نزند


آیت الله سید مرتضی محمودی گلپایگانی امام جمعه ورامین در پیامی تحت عنوان «پیام جمعه»، اظهار کرد: عید سعید فطر را به مردم عزیز و متدین تبریک عرض می‌کنم، یک ماه روزه‌داری، توسل و توجه به پرورگار فرصتی ارزشمند بود که با لطف الهی مردم عزیز ما از آن بهره‌مند شدند.

وی گفت: امید است این روزه‌ها موجبات بهره‌مندی از تقوای الهی را فراهم کرده باشد.

امام جمعه ورامین ادامه داد: به جوانان عزیز توصیه می‌کنم قدر فرصت جوانی را بدانند و این مقطع از سن خود را در راه کسب علم و عمل به تکالیف دینی سپری کنند که فرصت جوانی قابل برگشت نیست و افسوس خوردن نیز فایده ندارد.

آیت الله محمودی بیان کرد: حادثه تأثربار شهادت تعدادی دانش‌آموز در افغانستان به دست تروریست‌های وابسته به استکبار مایه تأسف است.

وی تصریح کرد: این حوادث و سکوت مجامع جهانی در برابر آن‌ها تأسف بار است.

امام جمعه ورامین ابراز کرد: گروهک‌های مزدور استکبار اینگونه نونهالان شیعه را به خاک وخون می‌کشند و پرونده نکبت‌بار خود را سیاه‌تر می‌کنند، این مصیبت سنگین را به مردم داغدیده افغانستان تسلیت عرض می‌کنم.

آیت الله محمودی عنوان کرد: حملات وحشیانه صهیونیست‌ها به مردم مظلوم غزه و فلسطین اشغالی برای بار دیگر چهره پلید اسرائیلی‌ها را افشا کرد، البته گروه‌های مقاومت فلسطینی نیز با قدرت در برابر اسرائیل ایستادگی کردند و به آن‌ها ثابت کردند که هرگز از آرمان‌های خود دست بر نمی‌دارند.

وی افزود: امروز همه ملت‌ها و دولت‌ها وظیفه دارند از مردم فلسطین دفاع کنند، البته نابودی اسرائیل اتفاق خواهد افتاد و ان‌شاءالله قبله اول مسلمین از دست اشغال‌گران آزاد خواهد شد.

امام جمعه ورامین یادآور شد: یک توصیه هم به کسانی دارم که برای انتخابات ثبت نام می‌کنند و آن این است که برای رضای خدا و خدمت به مردم در صحنه انتخابات حاضر شوید و مواظب باشید حرف‌ها و مواضع شما به نظام اسلامی آسیب نزند.

آیت الله محمودی خاطرنشان کرد: همه ما امانتدار این انقلاب و نظام هستیم و هرکس به انقلاب اسلامی ضربه بزند گناه بزرگی را مرتکب شده است.

اگر انتخاب خوبی نداشته باشیم شرایط همین که است خواهد بود


مولوی عبدالصمد کریم زایی امام جمعه ایرانشهر در جمع شماری از مردم ایرانشهر با اشاره به اهمیت شرکت در انتخابات اظهارداشت: انتخاب درست و آگاهانه بدور از هر گونه گرایش مذهبی، جناحی، قومی و طایفه‌ای باعث توسعه، رشد و پویایی جامعه در عرصه های مختلف می‌شود.

وی انتخابات پرشور و انتخاب درست را از اقدامات مهم آینده کشور در حوزه شوراهای شهر و ریاست جمهوری عنوان کرد و افزود: انتخابِ درست در پیشبرد امور بسیار مهم است، لذا آحاد مردم بدانند که در انتخابات با انتخاب درست نقش مهمی در عمران و آبادانی کشور و شهر خود دارند.

امام جمعه اهل سنت ایرانشهر بیان کرد: اگر انتخاب خوبی نداشته باشیم شرایط همین که است خواهد بود، شما در سطح شهر واقعا تحولی می‌بینید اما اگر برای شورای شهر افراد متخصص و دلسوز انتخاب کنید حتما شهر آباد خواهد شد.

وی به حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به مردم فلسطین اشاره کرد و گفت: امت اسلامی باید در کنار مردم فلسطین باشند و آنها را حمایت کنند.

مولوی کریم زایی با تاکید بر اینکه باید در شرایط کنونی جهان به هر طریق ممکن حمایت و پشتیبانی خود را از مردم مظلوم فلسطین اعلام کنیم افزود: اگر نسبت به مساله فلسطین و قدس شریف بی‌تفاوت باشیم آمریکا و اسرائیل جسورتر خواهند شد و جنایات بیشتری را تحمیل خواهند کرد.

وی با بیان اینکه پناه بردن به قرآن کریم قرار گرفتن در مسیر هدایت الهی است اظهارداشت: در این راستا با اجرای دستورات قرآن کریم از جمله اقامه نماز و ادای فریضه زکات مسیر درست را برای خود انتخاب کنیم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها