کد خبر: 485697
|
۱۴۰۰/۰۲/۲۴ ۱۴:۰۵:۳۲
| |

رشد ملایم طلا در بازار جهانی

قیمت طلا در معاملات روز جمعه بازار جهانی اندکی افزایش یافت اما تحت تاثیر قوی شدن ارزش دلار، در مسیر کاهش هفتگی قرار گرفت.

رشد ملایم طلا در بازار جهانی
کد خبر: 485697
|
۱۴۰۰/۰۲/۲۴ ۱۴:۰۵:۳۲

اعتمادآنلاین| بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری با 0.2 درصد افزایش، به 1831 دلار و 73 سنت رسید. بهای معاملات این بازار از ابتدای هفته جاری تاکنون 0.5 درصد کاهش نشان می دهد.

به گزارش ایسنا، در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با 0.2 درصد افزایش، به 1827 دلار و 70 سنت رسید. بهای معاملات این بازار روز پنج شنبه با 0.1 درصد افزایش، در 1824 دلار بسته شده بود.

استفن اینس، یکی از شرکای مدیریت در شرکت مدیریت دارایی SPI در این باره گفت: هنگامی که بازده اوراق قرضه بالاتر می رود و دلار قویتر است، فضای مطلوبی برای افزایش قیمت طلا وجود ندارد.

شاخص دلار نزدیک به بالاترین حد یک هفته اخیر در برابر سبدی از ارزهای رقیب قرار دارد و در مسیر ثبت رشد هفتگی است.

بازده اوراق خزانه 10 ساله آمریکا بالای سطح 1.6 درصد است و در آستانه ثبت رشد هفتگی چشمگیری قرار دارد. بازده بالاتر اوراق قرضه هزینه نگهداری طلا که بازدهی ندارد را افزایش می دهد و به جذابیت سرمایه گذاری در این فلز ارزشمند لطمه می زند.

آمار اقتصادی که هفته جاری در آمریکا منتشر شد رشد بالاتر از حد انتظار قیمتهای مصرفی و کاهش آمار متقاضیان دریافت بیمه بیکاری به پایینترین میزان 14 ماه اخیر را نشان داد و نگرانیها نسبت به رشد تورم و احتمال افزایش زودتر از موعد نرخهای بهره را تقویت کرد.

با این حال اینس گفت: در حال حاضر هیچ نشانه ای از این که بانک مرکزی آمریکا قصد دارد در زمینه نرخهای بهره اقدام کند وجود ندارد و طلا همچنان از حمایت خوبی برخوردار است.

بر اساس گزارش رویترز، بانک مرکزی آمریکا متعهد شده است نرخهای بهره را تا زمانی که اشتغال به رشد کامل برسد، پایین نگه دارد و تورم هم در آستانه عبور از نرخ دو درصد قرار دارد. کریستوفر والر، از اعضای هیات مدیره بانک مرکزی آمریکا اظهار کرد: بانک مرکزی آمریکا تا زمانی که مشاهده نکند تورم به بالای سقف بلندمدت صعود کرده است، نرخهای بهره را افزایش نمی دهد.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری با 0.3 درصد افزایش، به 27 دلار و 16 سنت رسید. هر اونس پالادیم دو درصد افزایش یافت و به 2921 دلار و 70 سنت رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با 1.1 درصد افزایش، در 1225 دلار و 42 سنت ایستاد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها