کد خبر: 485735
|
۱۴۰۰/۰۲/۲۴ ۱۹:۰۶:۴۷
| |

دستور بررسی خسارات وارده به زیستگاه حیات وحش در چوبر شفت صادر شد

ساسان کفایی، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گیلان دستور بررسی دقیق و کارشناسی خسارات وارده به زیستگاه و یا تلفات احتمالی حیات وحش در چوبر شفت را صادر کرد.

دستور بررسی خسارات وارده به زیستگاه حیات وحش در چوبر شفت صادر شد
کد خبر: 485735
|
۱۴۰۰/۰۲/۲۴ ۱۹:۰۶:۴۷

اعتمادآنلاین| ساسان کفایی، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گیلان دستور بررسی دقیق و کارشناسی خسارات وارده به زیستگاه و یا تلفات احتمالی حیات وحش در چوبر شفت را صادر کرد.

این بررسی در پی قطع درختان در والیسرای شفت در فصل بهار و احتمال تخریب زیستگاه‌های حیات وحش و آسیب رسانی به انواع گونه‌های جانوری موجود در منطقه انجام می‌شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان، با توجه به زمان نامناسب چوب بری درختان دست کاشت که مصادف با فصل زایش و زادآوری طبیعت و حیات وحش هستند، دستور بررسی دقیق و کارشناسی به منظور تعیین خسارات احتمالی به زیستگاه و یا تلفات حیات وحش را صادر کرده است.

کفایی همچنین از دقت نظر و توجه ویژه رئیس کل و معاون اجتماعی و پیشگیری از جرم دادگستری استان در حمایت از تنوع زیستی غنی منطقه و استان قدردانی و تشکر کرد.

توقف برداشت چوب از جنگل های شفت


برداشت چوب از جنگل‌های شفت با توجه به زایش طبیعت در فصل بهار و آسیبی که قطع درختان به حیوانات و پرندگان وارد می‌کند، به دستور رئیس کل دادگستری گیلان متوقف شد.

چند روز گذشته نیز فیلمی از حمله چوب بر‌ها به خبرنگاران در والیسرای شفت منتشر شد که در آن عوامل برنامه تلویزیونی "لوجنک" شبکه باران در حال تهیه گزارشی از وضعیت بریدن درختان این منطقه مورد حمله چوب بر‌ها قرار گرفته بودند.

احمد آقایی، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان روز گذشته در همین رابطه خبر داد: به دستور موکد رئیس کل دادگستری استان به دادستان شهرستان شفت، با عوامل تعرض به خبرنگاران در این منطقه جنگلی قاطعانه برخورد می‌شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها