گفتگوی تلفنی ماکرون با نتانیاهو پیرامون وضعیت غزه

کاخ الیزه در بیانیه‌ای اعلام کرد، امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه درباره تلاش ها برای توقف تشدید تنش در خاورمیانه با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل ارتباط تلفنی برقرار کرد.

گفتگوی تلفنی ماکرون با نتانیاهو پیرامون وضعیت غزه
کد خبر: 485802
|
۱۴۰۰/۰۲/۲۵ ۰۸:۱۷:۰۰

اعتمادآنلاین| رئیس جمهوری فرانسه در تماس تلفنی با نخست وزیر رژیم صهیونیستی نسبت به وضعیت ساکنان غزه در سایه عملیات این رژیم ابراز نگرانی کرده و خواستار برقراری صلح شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از روسیا الیوم، کاخ الیزه در بیانیه‌ای اعلام کرد، امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه درباره تلاش ها برای توقف تشدید تنش در خاورمیانه با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی ارتباط تلفنی برقرار کرد.

در این بیانیه آمده است: "ماکرون در تماس با نتانیاهو اعلام کرد فرانسه قاطعانه به امنیت رژیم صهیونیستی پایبند است" و حملات حماس و دیگر «گروه های تروریستی» را بار دیگر به شدت محکوم کرده و به خانواده‌های «قربانیان» این حملات تسلیت گفته است!

وی در ادامه بر لزوم بازگشت به صلح تاکید کرده و نسبت به احوال ساکنان نوار غزه ابراز نگرانی کرد.

رئیس جمهوری فرانسه پیش از این هم در گفتگوی تلفنی با محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین حملات موشکی به رژیم صهیونیستی را "به شدت" محکوم کرده و از وی خواست از تمامی ابزار نفوذ خود برای برقراری آرامش در اسرع وقت استفاده کند.

اختلاف میان فلسطین و رژیم صهیونیستی از هشتم ماه مه شدت گرفته است. این اختلاف با وقوع درگیری در مسجدالاقصی و محله الشیخ جراح در قدس شروع شد.

وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد، در این حملات 119 فلسطینی شهید و 869 تن دیگر زخمی شدند. گروه های فلسطینی هم تاسیسات حیاتی در اراضی اشغالی را هدف گرفتند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها