ولادیمیر پوتین:

اوکراین به یک کشور ضد روس تبدیل می‌شود؛ مقابله می‌کنیم

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه در واکنش به حصر خانگی ویکتور مدودچوک یک سیاستمدار حامی مسکو توسط دادگاهی در اوکراین گفت: کی یف در حال تبدیل شدن به یک کشور ضد روسیه است و مسکو آماده است تا به تهدیدها علیه امنیت خود واکنش نشان دهد.

اوکراین به یک کشور ضد روس تبدیل می‌شود؛ مقابله می‌کنیم
کد خبر: 485846
|
۱۴۰۰/۰۲/۲۵ ۰۹:۱۴:۳۸

اعتمادآنلاین| پوتین گفت، اوکراین در حال تبدیل شدن به یک کشور ضد روسیه است و مسکو آماده است تا به تهدیدها علیه امنیت خود واکنش نشان دهد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه یک روز پس از آن این صحبت‌ها را مطرح کرد که دادگاهی در اوکراین "ویکتور مدودچوک"، یک سیاستمدار حامی روسیه را که روابط نزدیکی با پوتین دارد و پدرخوانده دختر اوست، در حصر خانگی قرار داد.

مدودچوک که در گذشته به عنوان میانجی‌گر بین کی‌یف و مسکو اقدام می‌کرد، ‌اکنون بابت "خیانت" که خودش آن را با انگیزه سیاسی می‌داند، تحت بازجویی قرار دارد.

پوتین در اظهاراتش در نشست شورای امنیت روسیه گفت، آنچه در اوکراین اتفاق می‌افتد پاکسازی فضای سیاسی است و مقام‌های این کشور را به هدف قرار دادن افرادی متهم کرد که روابط بهتری با روسیه دارند و از سازش صلح آمیز در شرق اوکراین حمایت می‌کنند.

پوتین گفت: قضاوت کردن دیگران به این شکل بسیار بد است و اوکراین دارد این کار را انجام می‌دهد و به طور حتم دارد به یک قطب مخالف روسیه تبدیل می‌شود و در پلتفورمی قرار می‌گیرد که ما در صورت لزوم برای حفظ امنیت قلمروی خود به آن واکنش نشان می‌دهیم.

وی ادامه داد: این مساله‌ای است که ما همواره آن را در مرکز توجه خود قرار می‌دهیم و به این تهدیدهای ایجاد شده علیه خودمان در زمان و روشی مناسب واکنش نشان خواهیم داد.

ولودومیر زلنسکی،‌ رئیس جمهوری اوکراین روز جمعه گفته بود که حصر خانگی مدودچوک یک راه قانونی برای از بین بردن تاثیر نامطلوب اوست.

روابط بین روسیه و کی‌یف پس از آن متشنج شد که روسیه، شبه جزیره کریمه را در 2014 به خود ملحق کرد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها