جمشید خیرآبادی، مربی اسبق تیم ملی کشتی فرنگی:

بهترین تیم بعد از المپیک لندن را داریم

مربی اسبق تیم ملی کشتی فرنگی گفت: یکی از بهترین تیم‌های بعد از بازی‌های المپیک 2012 لندن را در اختیار داریم؛ تیمی باانگیزه و پرانرژی که امید زیادی به موفقیت ملی‌پوشان کشتی در توکیو وجود دارد.

بهترین تیم بعد از المپیک لندن را داریم
کد خبر: 485851
|
۱۴۰۰/۰۲/۲۵ ۰۹:۱۸:۳۱

اعتمادآنلاین| «جمشید خیرآبادی» در خصوص قهرمانی تیم ملی در پیکارهای قهرمانی آسیا اظهار داشت: نباید سر خودمان را کلاه بگذاریم. رقابت‌هایی همچون قهرمانی آسیا و یا تورنمنت‌های بین‌المللی، یک جور مسابقه تدارکاتی برای حضور در قهرمانی جهان است و جهانی نیز مسابقه تدارکاتی برای بازی‌های المپیک است. اهمیت و اعتبار مسابقات قهرمانی آسیا در حد بسیار بالایی نیست.

به گزارش ایرنا، وی در خصوص بدست نیاوردن سهمیه وزن 87 کیلوگرم نیز گفت: به نظرم در قزاقستان باید با «حسین نوری» سهمیه این وزن را می‌گرفتیم. بدون هیچگونه غرض‌ورزی و یا اینکه سوءنیتی داشته باشم از لحاظ فنی باید بگویم روی برخی اشکالاتی که نوری داشت این سهمیه را به راحتی از دست دادیم. اگر تشخیص داده بودیم که نوری ضعف‌هایی دارد باید برخی کارهای تخصصی را انجام می‌دادیم. نوری در چندین مسابقه در ثانیه‌های پایانی کشتی را واگذار می‌کرد و پیروزی را با شکست عوض کرد اما کار تخصصی برای رفع عیب او انجام نشد.

سرمربی اسبق تیم ملی کشتی فرنگی جمهوری آذربایجان ادامه داد: در این وزن ما می‌توانستیم مدعی کسب مدال در المپیک باشیم اما سهمیه نگرفتیم و کار از کار گذشته و «ناصر علیزاده» به عنوان یک جوان جویای نام را که تجربه لازم را نداشت را سر بزنگاه به مسابقات گزینشی بلغارستان اعزام کردیم و سهمیه نگرفتیم.

وی ادامه داد: 5 سهمیه در کشتی فرنگی در بازی‌های المپیک توکیو گرفتیم و خدا را شکر تیم فوق‌العاده خوب و نفرات ایده‌آلی داریم. در همه وزن‌ها در 60، 67، 77، 97 و 130 کیلوگرم امید داریم و به نظر من نفرات خوب، باانگیزه و پرانرژی در ترکیب تیم ملی کشتی فرنگی حضور دارند. البته المپیک جایی برای کسب تجربه نیست و کسی مدال المپیک می‌گیرد که از فرصت‌ها استفاده و کمترین اشتباه را داشته باشد. کسب مدال در بازی‌های المپیک شانسی نیست و اتفاقی به کسی مدال نمی‌دهند و به همین دلیل برای هر ثانیه در المپیک باید برنامه داشته باشیم تا اتفاقات خوبی مانند بازی‌های المپیک 2012 لندن را تکرار کنیم.

خیرآبادی ادامه داد: تاکنون تجربه حضور در 5 نوع المپیک را داشتم و تجارب خوبی دارم. المپیک جایی است که باید از فرصت‌ها استفاده کنیم و سر بزنگاه کارمان را به نحو شایسته انجام دهیم و امیدواریم که دست پر از المپیک بازگردند. اعتقاد دارم که در حال حاضر بهترین تیم بعد از بازی‌های المپیک لندن را در اختیار داریم. از بین تمام تیم‌هایی که به پیکارهای جهانی و بازی‌های آسیایی اعزام شدند، این تیم بسیار بهتر و باانگیزه‌تر است. البته بنا به تجربیات خود تا حدودی می‌توان ترکیب تیم ملی در المپیک را پیش‌بینی کرد و به طور قطع نفرات انتخابی، بهترین خواهند بود.

وی با اشاره به حضور «محمد بنا» به عنوان سرمربی با تجربه و یکی از مربیان خوب دنیا تصریح کرد: در کنار بنا، کادر فنی خوبی داریم که همگی توانمند هستند و با استفاده از تجارب خود می‌توانند کار بزرگی را در المپیک توکیو رقم بزنند تا با شرایط بد اقتصادی که بر کشورمان غالب شده، نویدبخش خبرها و روزهای خوبی برای کشورمان با کسب پیروزی‌های خوب در المپیک باشند و دل یک ملت را شاد کنند.

رییس هیات کشتی استان کردستان همچنین در خصوص برگزاری مسابقه انتخابی وزن‌های 97 و 130 کیلوگرم در پیکارهای «پیت لازینسکی» لهستان گفت: به طور قطع با برگزاری مسابقه انتخابی حرف و حدیثی باقی نخواهند ماند. البته کادر فنی دلایل فنی خود را برای اعزام نفرات به لهستان دارد. در وزن 130 کیلوگرم و برای اعزام «امیر قاسمی منجزی»، «امین میرزازاده» و «علی‌اکبر یوسفی» به نظر من کادر فنی کار منطقی و پسندیده‌ای را انجام داده که تا در لهستان بهترین گزینه را انتخاب کنند.

وی بیان داشت: در وزن 97 کیلوگرم هم 2 شیرمرد مازندرانی داریم که هر دو نفر می‌توانند جزو چهره‌های استثنایی کشتی باشند. هر دو نفر از وزن 87 کیلوگرم به وزن 97 کیلوگرم تغییر وزن دادند و اکنون جا افتاده‌اند. «محمدهادی ساروی» را در سال 97 به همراه تیم کشتی فرنگی زیر 23 سال به قهرمانی آسیا در اولان‌باتور مغولستان بردیم که مبارزه‌های فوق‌العاده زیبایی داشت. به نظر من ساروی در صورت انتخاب شانس کسب مدال طلای المپیک را دارد و یکی از چهره‌های پرامید تیم ملی در توکیو خواهد بود. با این وجود کادر فنی بازهم تصمیم درستی برای اعزام ساروی و «مهدی بالی» به لهستان گرفت تاهم انگیزه و هم رقابت را شدت ببخشد.

سرمربی اسبق تیم ملی کشتی فرنگی امید یادآور شد: بیشه کشتی ایران زمین هیچگاه خالی از شیر نیست و 2 دلاور کشتی کشورمان در وزن 97 کیلوگرم ثابت کردند که می‌توانند «شیر» باشند و هر 2 لیاقت انتخاب شدن را دارند. کادر فنی بهترین تصمیم را برای برگزاری انتخابی در وزن‌های 97 و 130 کیلوگرم گرفت و حتما دلایل خودشان را برای 3 وزن دیگر دارند.

این کارشناس کشتی گفت: در هر وزنی اگر رقابت شدید ایجاد کنیم می‌توانیم توقع مدال داشته باشیم و در هر وزن با رو در رو قراردادن رقبا باید این شرایط را به وجود آوریم که باعث پیشرفت و اعتلای کشتی کشورمان خواهد شد. کادر فنی و همه ملی‌پوشان نهایت تلاش خود را خواهند داشت و ضمن اینکه باید تشکر ویژه از «علیرضا دبیر» رییس فدراسیون کشتی داشته باشیم که در شرایط کرونا و بی‌پولی هر آن چیزی را که کادر فنی خواستند بی کم و کاست در اختیار قرار داد.

وی یادآور شد: اکنون زمان روحیه و انگیزه دادن و آرامش در کشتی است و همه مربیان باید برای اعتلای نام ایران تلاش کنند و همه اختلافات را در این مقطع کنار بگذاریم تا به تیم ملی آسیبی وارد نشود و نهایت آرزوی من موفقیت و کسب مدال‌های رنگارنگ ملی‌پوشان در توکیو است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها