کد خبر: 485881
|
۱۴۰۰/۰۲/۲۵ ۰۹:۵۳:۴۶
| |

مصطفی سراج:

واکسیناسیون 80 درصدی سالمندان و پرسنل مراکز نگهداری سالمندان

مدیرکل مراکز مراقبتی سازمان بهزیستی کشور اعلام کرد: 80 درصد افراد سالمند و پرسنل مقیم در مراکز سالمندان مراکز بهزیستی واکسینه شدند.

واکسیناسیون 80 درصدی سالمندان و پرسنل مراکز نگهداری سالمندان
کد خبر: 485881
|
۱۴۰۰/۰۲/۲۵ ۰۹:۵۳:۴۶

اعتمادآنلاین| مصطفی سراج مدیرکل مراکز مراقبتی سازمان بهزیستی کشور در جمع خبرنگاران آخرین وضعیت واکسیناسیون افراد تحت پوشش بهزیستی را اعلام کرد و گفت: تا روز 24 اردیبهشت ماه جمع تزریق واکسن برای سالمندان مقیم و پرسنل مراکز نگهداری سالمندان 16 هزار و 841 نفر یعنی 80 درصد این گروه بوده است.

به گزارش مهر، وی ادامه داد: سایر گروه های تحت پوشش بهزیستی اعم از افراد دارای معلولیت و اختلالات روانی و پرسنل این مراکز نیز 13 هزار و 540 نفر یعنی 27 درصد این گروه واکسن کرونا دریافت کردند.

به گفته مدیرکل مراکز مراقبتی سازمان بهزیستی کشور جمع واکسن تزریق شده در تمام مراکز برای 30 هزار و 381 نفر صورت گرفته که 42.7 درصد کل افراد جامعه هدف را شامل می شود.

وی درباره مقایسه عملکرد استان ها در ارائه واکسن کرونا نیز گفت: بیشترین واکسیناسیون مربوط به استان مازندران 74.3 درصد جامعه هدف، یزد با 72.5 درصد جامعه هدف، لرستان با 62.8 درصد جامعه هدف و استان اردبیل با 62 درصد جامعه هدف است و همچنین کمترین عملکرد نیز به استان های قم، خراسان جنوبی، زنجان و گلستان تعلق دارد. ‏

به گفته وی استان های خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، قم و کرمانشاه هنوز مرحله دوم واکسیناسیون را آغاز نکرده اند.

سراج در پایان گفت: در هفته‌ای که پشت سر گذاشتیم شاهد روزانه رشد 2.4 درصد در سرعت واکسیناسیون بودیم که قبلاً رشد روزانه یک درصد را شاهد بودیم و امیدواریم تا هفته آینده تمام افراد مقیم مراکز شبانه روزی این واکسن را دریافت کنند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها