کد خبر: 485885
|
۱۴۰۰/۰۲/۲۵ ۰۹:۵۷:۰۰
| |

حیدر محمدی، مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو:

هند و چین مرزهایشان را به روی ما بستند/ تولید داخلی رمدسیور پاسخگوی نیاز است

مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو گفت: هند و چین مرزشان را به طور کامل بر روی ما بستند و دارو و مواد اولیه رمدسیور به ما ندادند.چون در هر حال مواد اولیه از کشور چین و هند تهیه می‌شود و در چنین وضعیتی شرکت‌ها ماده اولیه را باید از راه‌های دیگر وارد کنند.

هند و چین مرزهایشان را به روی ما بستند/ تولید داخلی رمدسیور پاسخگوی نیاز است
کد خبر: 485885
|
۱۴۰۰/۰۲/۲۵ ۰۹:۵۷:۰۰

اعتمادآنلاین| حیدر محمدی، مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو با اشاره به کمیاب شدن داروی رمدسیور برای بیماران مبتلا به کرونا، بیان کرد: تولید رمدسیور عدد ثابتی دارد و می‌دانیم به چه میزان دارو نیاز داریم و در زمان کم شدن دارو هم با واردات آن را جبران می‌کنیم.

به گزارش ایلنا، وی ادامه داد: در موج سوم کرونا تولید رمدسیور ما خوب بود و حتی صادرات هم داشتیم، برای همین واردات را ممنوع کردیم، اما الان یک باره مصرف بالا رفته و دیگر تولید داخلی پاسخگوی نیاز نبود.

محمدی افزود: بعد از آن به چند شرکت برای واردات دارو اعلام نیاز کردیم، اما متاسفانه هند و چین مرزشان را به طور کامل بر روی ما بستند و دارو و مواد اولیه به ما ندادند.چون در هر حال مواد اولیه از کشور چین و هند تهیه می‌شود و در چنین وضعیتی شرکت‌ها ماده اولیه را باید از راه‌های دیگر و توام با مشکلات این مواد را وارد کنند.

محمدی ادامه داد: بنابراین تهیه‌ ماده اولیه به مشکل برخورد و مرزها را هم که بستند، ولی الحمدالله شیب ابتلا در حال نزولی شدن است و فوتی‌ها کاهش پیدا کرده است، هرچند که متاسفانه مراجعات به مراکز درمان زیاد است، اما تولید داخلی رمدسیور در این شرایط پاسخگوی نیاز است.

وی افزود: تلاش می‌کنیم تا در این شرایط داروی رمدسیور مدیریت شود و تولید آن بیشتر شود، امیدواریم مشکل مواد اولیه هم بر طرف شود و یکی از شرکت‌هاب داخلی هم قرار است، مواد اولیه را تولید کند.

محمدی در پایان گفت: قبلا این دارو فقط در مراکز بیمارستانی تهیه و توزیع می‌شد، اما الان برای دسترسی بهتر، در داروخانه‌های منتخب هم توزیع می‌شود‌.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها