وزارت خارجه آمریکا:

بلینکن با لاوروف بر سر تمامیت روابط دوجانبه بحث می کند

ند پرایس، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت: هدف از مذاکره آنتونی بلینکن وزیر امورخارجه این کشور با سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه بحث بر سر تمامیت روابط و بررسی امکان وجود پتانسیل همکاری در زمان و در جایی است که منافعمان هم راستا می‌شوند.

بلینکن با لاوروف بر سر تمامیت روابط دوجانبه بحث می کند
کد خبر: 485898
|
۱۴۰۰/۰۲/۲۵ ۱۰:۱۷:۰۷

اعتمادآنلاین| سخنگوی وزرت امور خارجه آمریکا گفت، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه این کشور مشتاق به بحث با سرگئی لاوروف، همتای روسیه‌ای خود بر سر تمامیت روابط دوجانبه و بررسی حوزه‌های مربوط به همکاری بالقوه در نشستشان طی چند روز آینده در ایسلند است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ند پرایس، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت: هدف از این مذاکره، بحث بر سر تمامیت روابط و بررسی امکان وجود پتانسیل همکاری در زمان و در جایی است که منافعمان هم راستا می‌شوند.

قرار است آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا و سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه در حاشیه اجلاس وزیران شورای موسوم به شورای شمالگان برای تاریخ 19-20 مه(29 و 30 اردیبهشت) در شهر ریکجاویک، پایتخت ایسلند دیدار داشته باشند.

وزارت امور خارجه روسیه پیشتر در پی انجام یک گفتگوی تلفنی میان لاوروف و بلینکن اعلام داشت، آنها بر برگزاری یک نشست دوجانبه در تاریخ 20 مه توافق کردند.

پرایس گفت که مساله آب و هوا و همینطوری موضوعات ثبات راهبردی، ایران و کره شمالی جزو مسائلی هستند که روسیه و آمریکا بر سر آنها می توانند همکاری داشته باشند.

وی افزود: بنا براین هم این نشست و هم نشست بالقوه با جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در بعد از آن، همگی جزئی از یک آزمایش هستند مبنی بر اینکه آیا ما می‌توانیم روابطی با ثبات‌تر و قابل پیش بینی‌تر با مسکو حاصل کنیم یا خیر. این تمرکز نشست چند روز بعد از ایسلند خواهد بود.

بایدن پیشنهاد نشستی را با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در فصل تابستان در اروپا داده و هر دو طرف هم در حال تدارک در خصوص جزئیات این نشست احتمالی هستند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها