کد خبر: 486053
|
۱۴۰۰/۰۲/۲۵ ۱۳:۵۳:۲۵
| |

محرابی نیا:

پلاک های غیر بومی در شهرهای شمالی/ تردد در محور‌های مختلف کشور افزایش یافت

مسئول مرکز مدیریت راه‌های کشور گفت: میزان تردد خودرو‌ها دیروز نسبت به روز پنج شنبه، 12 درصد افزایش داشته است.

پلاک های غیر بومی در شهرهای شمالی/ تردد در محور‌های مختلف کشور افزایش یافت
کد خبر: 486053
|
۱۴۰۰/۰۲/۲۵ ۱۳:۵۳:۲۵

اعتمادآنلاین| ایمان محرابی نیا مسئول مرکز مدیریت راه‌های کشور با بیان اینکه در بازه زمانی 17 تا 23 اردیبهشت ماه نسبت به 10 تا 16 اردیبهشت ماه تردد بین استانی بین وسایل نقلیه 2 درصد افزایش داشته است، ادامه داد: براساس آمار، بیشترین کاهش‌ تردد‌ها مربوط به استان‌های کرمان با 13 درصد، هرمزگان با 9 درصد و سیستان و بلوچستان با 6 درصد بیشترین میزان کاهش‌ها را داشته‌اند.

باشگاه خبرنگاران جوان، مسئول مرکز مدیریت راه‌های کشور اظهار کرد: بیشترین میزان تردد‌ها هم مربوط به استان گلستان با 13 درصد افزایش، اردبیل با 12 درصد، فارس با 10 درصد و کهگیلویه و بویراحمد با 10 درصد افزایش بوده است.

محرابی نیا توضیح داد: میزان تردد خودرو‌ها هم دیروز (جمعه) نسبت به روز پنج شنبه 12 درصد افزایش داشته است که سهم وسایل نقلیه سنگین هم 12.8 درصد بوده و اوج تردد‌ها هم بین ساعات 18 تا 19 بوده و کمترین میزان تردد‌ها هم بین ساعت 4 تا 5 بوده است.

مسئول مرکز مدیریت راه‌های کشور توضیح داد: بیشترین انباشت خودرو‌ها هم مربوط به تهران و مازندران بوده که در بازه زمانی 14 تا 23 اردیبهشت ماه 34 هزار و 834 تردد بوده که بیشترین آن مربوط به 4 شنبه ( 22 اردیبهشت ماه) بوده است.

محرابی نیا بیان کرد: بیشترین تردد‌های صورت گرفته با پلاک‌های تهران و البرز در استان‌های تهران، البرز، قم، مازندران، قزوین، مرکزی و اصفهان دیده شده است.

او یادآور شد: در استان مازندران هم در بازه زمانی 14 تا 23 اردیبهشت ماه، 20 هزار و 446 وسیله نقلیه ثبت شده که بیشترین حجم خودروی انباشت شده با پلاک غیر بومی مربوط به استان‌های تهران، البرز، گلستان، خراسان رضوی، گیلان و اصفهان بوده است.

مسئول مرکز مدیریت راه‌های کشور با بیان اینکه بیشترین وسیله نقلیه انباشت شده هم در استان گیلان در همین بازه زمانی حدود 17 هزار و 729 وسیله نقلیه بوده که مربوط به 22 اردیبهشت ماه بوده است، افزود: بیشترین پلاک غیر بومی دیده شده در این استان هم مربوط به تهران، البرز، مازندران، قزوین، اردبیل و اصفهان بوده است.

محرابی نیا در پاسخ به این سوال که چرا با وجود محدودیت‌های اعمال شده شاهد ترافیک‌های سنگین در بسیاری از مسیر‌ها بوده‌ایم، گفت: محدودیت‌ها از ساعت 14 روز سه شنبه آغاز شده بود و بنابراین با توجه به آنکه تاریخ‌های مقایسه مربوط به 17 تا 23 اردیبهشت ماه بوده است بسیاری از تردد‌ها پیش از ایجاد محدودیت‌ها صورت گرفته است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها