کد خبر: 486087
|
۱۴۰۰/۰۲/۲۵ ۱۴:۳۱:۱۶
| |

تداوم روند صعودی شاخص بورس

شاخص کل در بازار بورس امروز (شنبه، 25 اردیبهشت‌ماه) پنج ‌هزار و 519 واحد رشد داشت که در نهایت این شاخص به رقم یک میلیون و 189 هزار واحد رسید.

تداوم روند صعودی شاخص بورس
کد خبر: 486087
|
۱۴۰۰/۰۲/۲۵ ۱۴:۳۱:۱۶

اعتمادآنلاین| برپایه معاملات امروز بیش از سه میلیارد و 942 میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش 38 هزار و 946 میلیارد ریال داد و ستد شد.

به گزارش ایرنا، همچنین شاخص کل (هم‌وزن) با دو هزار و 967 واحد کاهش به 414 هزار و 903 واحد و شاخص قیمت (هم‌وزن) با یک هزار و 924 واحد افت به 269 هزار و 160 واحد رسید.

شاخص بازار اول پنج هزار و 863 واحد و شاخص بازار دوم چهار هزار و 871 واحد افزایش داشتند.

علاوه بر این در بین همه نمادها، نماد معدنی و صنعتی گل گهر (کگل) با یک هزار و 701 واحد، معدنی و صنعتی چادرملو (کچاد) با یک هزار و 416 واحد، ملی صنایع مس ایران (فملی) با یک هزار و 100 واحد، صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) با یک هزار و پنج واحد، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با 941 واحد، پالایش نفت اصفهان (شپنا) با 798 واحد، توسعه معادن و فلزات (ومعادن) با 714 واحد و پالایش نفت بندرعباس (شبندر) با 667 واحد تاثیر مثبت بر شاخص بورس داشتند.

در مقابل گروه مدیریت سرمایه گذاری امید (وامید) با یک هزار و 431 واحد، مخابرات ایران (اخابر) با 480 واحد، بانک تجارت (وتجارت) با 364 واحد، بانک صادرات ایران (وبصادر) با 197 واحد، گروه دارویی برکت (برکت) با 155 واحد، شرکت سرمایه گذاری گروه توسعه ملی (وبانک) با 149 واحد و گروه بهمن (خبهمن) با 138 واحد تاثیر منفی را بر شاخص بورس داشتند.

بر پایه این گزارش، امروز نماد پالایش نفت اصفهان (شپنا)، ملی صنایع مس ایران (فملی)، گروه دارویی برکت (برکت)، ایران خودرو (خودرو)، کاما (باما)، پالایش نفت تهران (شتران) و شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا) در گروه نمادهای پُرتراکنش قرار داشتند.

گروه فرآورده‌های نفتی هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه 366 میلیون و 987 هزار برگه سهم به ارزش چهار هزار و 586 میلیارد ریال دادوستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

امروز شاخص فرابورس نیز نزدیک به 61 واحد افزایش داشت و بر روی کانال 17 هزار و 553 واحد ثابت ماند.

همچنین در این بازار یک میلیارد و 255 هزار برگه سهم به ارزش 159 هزار و 279 میلیارد ریال دادوستد شد.

امروز تنها نماد هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه (میدکو)، سنگ آهن گهرزمین (کگهر)، فولاد هرمزگان جنوب (هرمز)، پتروشیمی زاگرس (زاگرس)، پتروشیمی تندگویان (شگویا)، ‌ سرمایه‌گذاری مالی سپهر صادرات (وسپهر)، پلیمر آریا ساسول (آریا)، شرکت آهن و فولاد ارفع (ارفع)، نفت ایرانول (شرانل)، گروه توسعه مالی مهر آیندگان (ومهان)، سهامی ذوب‌آهن اصفهان (ذوب)، توسعه مولد نیروگاهی جهرم (بجهرم) و زغال سنگ پرورده طبس (کزغال) تاثیر مثبت بر شاخص این بازار داشتند.

در مقابل توکاریل (توریل)، بیمه تجارت نو (بنو)، توسعه و عمران استان کرمان (کرمان)، ذوب روی اصفهان (فروی)، پالایش نفت لاوان (شاوان)، شرکت صنایع غذایی مینو شرق (غمینو)، ‌ مجتمع صنایع لاستیک یزد (پیزد)، ‌ پالایش نفت شیراز (شراز)، برق و انرژی پیوند گستر پارس (بپیوند)، توزیع داروپخش (دتوزیع)، ‌ شرکت سرمایه گذاری صبا تامین (صبا) و بیمه سامان (بساما) تاثیر منفی بر شاخص فرابورس داشتند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها