کد خبر: 486132
|
۱۴۰۰/۰۲/۲۶ ۰۹:۳۰:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

فِرد، جدیدترین قربانی اوباشگری مجازی

فِرد که برابر لیورپول عملکردی ضعیف از خود به نمایش گذاشته بود در حالی با حمله کاربران اینستاگرام مواجه شده که پیش از این آنتونی مارسیال، مارکوس رشفورد و اکسل توانزبه دیگر بازیکنان منچستریونایتد نیز هدف این توهین‌های نژادی واقع شده بودند.

فِرد، جدیدترین قربانی اوباشگری مجازی
کد خبر: 486132
|
۱۴۰۰/۰۲/۲۶ ۰۹:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| درست 15 روز پیش بازیکنان، تیم‌ها و مدیران ورزشی فوتبال انگلیس برای مقابله با تبعیض نژادی و سوءاستفاده‌های آنلاین شبکه‌های اجتماعی را به مدت چهار روز بایکوت کردند. تحریم از ساعت 15:00 روز جمعه 30 آوریل شروع شد و تا ساعت 23:59 روز دوشنبه سوم مه ادامه پیدا کرد. فعالان این کمپین امیدوار بودند با این کار مدیران شبکه‌های اجتماعی را به مقابله با نژادپرستی برخی از کاربران این شبکه‌های اجتماعی ترغیب کنند. اما بعد از گذشت کمتر از 2 هفته از تشکیل این کمپین، فوتبال انگلیس دوباره شاهد توهین‌های نژادی بود. اما گویا توهین‌های نژادپرستانه در فوتبال انگلیس قرار نیست متوقف شود. فِرد، بازیکن برزیلی منچستریونایتد، جدیدترین قربانی نژادپرستی آنلاین شده است.

این بازیکن پس از باخت منچستریونایتد برابر لیورپول، قربانی توهین‌های آنلاین در شبکه‌های اجتماعی شده است. کاربران اینستاگرام، در این شبکه اجتماعی به فرد حمله و او را به دریافت پول متهم کردند.

فِرد که برابر لیورپول عملکردی ضعیف از خود به نمایش گذاشته بود در حالی با حمله کاربران اینستاگرام مواجه شده که پیش از این آنتونی مارسیال، مارکوس رشفورد و اکسل توانزبه دیگر بازیکنان منچستریونایتد نیز هدف این توهین‌های نژادی واقع شده بودند.

1

درست چند ساعت بعد از حمله کاربران اینستاگرام به این بازیکن برزیلی بود که سخنگوی فیس‌بوک (شرکتی که مالک شبکه اجتماعی اینستاگرام است) به این رفتار کاربران واکنش نشان داد و رفتار آنها را غیرقابل پذیرش خواند و گفت: «توهین‌های نژادپرستانه در صفحه اینستاگرام فرد غیرقابل قبول است و ما آن را در اینستاگرام نمی‌خواهیم. ما چندین نظر را حذف کرده‌ایم و علیه حساب‌های کاربری‌ای که مرتکب این رفتار زشت شده‌اند اقدام کرده‌ایم.»

او در ادامه گفته: «ما از کاربران این شبکه اجتماعی می‌خواهیم که از ویژگی‌های امنیتی اینستاگرام مثل فیلتر نظرات و کنترل پیام استفاده کنند. این کارها می‌تواند مقابل پرخاشگری مجازی را بگیرد و میزان آنها را کاهش دهد.»

کسب و کار اینستاگرام

کرونا دلیل افزایش اوباشگری مجازی است؟

هرچند کمپین بایکوت شبکه‌های اجتماعی در ورزش انگلیس سروصدای زیادی به پا کرد و علاوه بر فوتبال دیگر رشته‌های ورزشی این کشور از جمله کریکت و راگبی را نیز درگیر کرد، اما گویا تاثیر چندانی در بهبود شرایط نداشته و به نوعی می‌توان گفت «اوباشگری مجازی» به مشکل اصلی ورزش بریتانیا در چند ماه گذشته تبدیل شده است.

شاید حضور نیافتن هواداران در ورزشگاه‌ها را بتوان دلیل اصلی این مشکل به شمار آورد. هواداران فوتبال به دلیل شیوع ویروس کرونا از حضور در ورزشگاه‌ها منع شده‌اند و همین موضوع باعث شده اوباشگری مجازی در فوتبال انگلیس بیشتر از گذشته نمود پیدا کند. اتفاقی که در سال‌های قبل کمتر رخ داده و بیشتر اتفاق‌ها در خود ورزشگاه می‌افتاد و مدیران فوتبال انگلیس هم می‌توانستند با ابزارهایی که در اختیار دارند با این ناهنجاری مقابله کنند. اما اکنون زمین بازی اوباشگران فوتبال تغییر پیدا کرده و افراد می‌توانند با هویت جعلی دست به بداخلاقی بزنند. در این میان کاری هم از دست مدیران لیگ جزیره ساخته نیست و همه چیز در دست غول‌های تکنولوژی از جمله فیس‌بوک و توییتر قرار گرفته است.

نژادپرستی

اگرچه شبکه‌های اجتماعی و مالکان آنها در بیانیه‌های مختلف از مقابله با اوباشگری مجازی خبر داده‌اند، اما تاکنون نتوانسته‌اند موفقیتی در این زمینه کسب کنند. از طرفی دیگر برگزارکنندگان کمپین بایکوت شبکه‌های اجتماعی نیز تاکید کرده‌اند در صورت ادامه این روند این کمپین نیز به فعالیت خود ادامه می‌دهد و دوباره آنها را بایکوت خواهد کرد. حالا باید منتظر ماند و دید چه اتفاقی در روزهای آینده رخ می‌دهد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها