محمدجواد حق‌شناس، عضو شورای شهر در بیانیه‌ انتخاباتی مطرح کرد:

تاکید بر حکومت مردم بر مردم و برای مردم / لازم است از ایجاد جو و فضای اطلاعاتی و امنیتی و انسدادهای سیاسی بپرهیزیم

یک داوطلب انتخابات ریاست جمهوری در بیانیه‌ای گفت: برای انتخابات ریاست جمهوری سال 1400 نامزد شده‌ام و اعلام می‌دارم در عرصه سیاست به حکومت مردم بر مردم برای مردم تاکید دارم.

تاکید بر حکومت مردم بر مردم و برای مردم / لازم است از ایجاد جو و فضای اطلاعاتی و امنیتی و انسدادهای سیاسی بپرهیزیم
کد خبر: 486140
|
۱۴۰۰/۰۲/۲۵ ۱۷:۵۴:۰۰

اعتمادآنلاین| محمدجواد حق‌شناس، عضو شورای شهر در بیانیه‌ای که در زمان ثبت‌نام انتخابات ریاست جمهوری قرائت کرد، گفت: معتقدم جریان اصلاحات حق و وظیفه دارد در هر انتخاباتی با حضور و مشارکت و ثبت نام همه نیروهای واجد شرایط تمایل و آمادگی خود را برای مشارکت مستقیم در انتخابات و اداره امور کشور به ملت و جهان نشان دهد.

متن بیانیه انتخاباتی عضو شورای شهر بدین شرح است:

إِنَّ اللَّهَ لا یُغَیِّرُ ما بِقَومٍ حَتّىٰ یُغَیِّروا ما بِأَنفُسِهِم (رعد 11)

خداوند سرنوشت هیچ قوم (و ملّتی) را تغییر نمی‌دهد مگر آنکه آنان آنچه را در خودشان است تغییر دهند!

(عبد المحمد آیتی)

ملت بزرگ ایران

به حول و قوه الهی و با تآسی به پیامبر اکرم (ص) و ائمه اطهار (س)

من محمد جواد حق شناس

فرزند ایران زمین

زاده خطه گرم و خونگرم جنوب کشور

معتقد به حق حاکمیت ملت

ملتزم به قانون اساسی و نظام جمهوری اسلامی

برای انتخابات ریاست جمهوری سال 1400 نامزد شده ام.

اعلام می دارم:

وضعیت حاکم برکشور و مردم و شیوه اجرای قانون اساسی را به هیچ وجه منطبق با آرمان‌های امام و انقلاب و اراده ملت و رهنمود های رهبری نمی دانم

وضعیت کشور و کیفیت زندگی مردم را درحوزه های سیاسی ، اقتصادی ، فرهنگی و اجتماعی ، منطبق با ظرفیت های ملی و شایسته مردم بزرگ ایران نمی دانم.

راه نجات میهن را در اصلاح مستمر و مسالمت آمیز انحرافات در مسیر انقلاب ، نظام و قانون اساسی می دانم.

با هرگونه خشونت طلبی ، آشوب ، سرکوب یا سانسور ، تحریم داوطلبانه و تحمیلی مخالفم و راه اصلاح امور را درحضور و مشارکت حداکثری آزادانه و حق طلبانه همه آحاد مردم در همه عرصه ها و بویژه انتخابات می دانم.

راه سعادت ملک و ملت را در حفظ حقوق و آزادی های اساسی و بویژه حق انتخاب آزاد ملت می دانم.

انتخابات را عرصه تجلی حق و اراده ملت می دانم و معتقدم هیچ کس حق ندارد به بهانه گزینش ها و رد صلاحیت ها حق و اراده ملت را مصادره یا مهندسی کند.

هیچ کس و هیچ اقلیتی حق ندارد با نا امید کردن مردم و تقلیل جمهوریت نظام و زدودن حق حاکمیت مردم اراده خود را بر ملت تحمیل کند.

انتخابات آزاد دستاورد بزرگ انقلاب اسلامی حکم قانون اساسی ، خواست ملت ایران و همه اصلاح طلبان و دلسوزان کشور و تنها راه مسالمت آمیز اصلاح امور است.

اعلام می دارم :

نامزدی من در این انتخابات، در راستای آرمان های مردم ، ادای وظیفه و تکلیف در قبال ملت و جریان کلی معتدل و خردگرای اصلاحات است و اما در عین همدلی و هماهنگی آتی با نهاد اجماع ساز،مبتنی برمنافع ملی ، در این مقطع بصورت مستقل وارد انتخابات شده ام.

چرا که معتقدم جریان اصلاحات حق و وظیفه دارد در هر انتخاباتی با حضور و مشارکت و ثبت نام همه نیروهای واجد شرایط تمایل و آمادگی خود را برای مشارکت مستقیم در انتخابات و اداره امور کشور به ملت و جهان نشان دهد.

اعلام می دارم :

در عرصه سیاست به حکومت مردم بر مردم برای مردم تاکید دارم.

در عرصه فرهنگ؛ به تنوع و تکثر و آزادی های فرهنگی پایبندم.

در عرصه اقتصاد ؛ به حق غیر قابل نقض مالکیت افراد و تولید ملی معطوف به صادرات و محدود سازی نقش دولت ، باور دارم.

در عرصه اجتماع؛ به آزادی های فردی و تامین و عدالت اجتماعی اصرار دارم.

اعلام می دارم :

در حوزه سیاست خارجی

لازم است در صحنه جهانی و منطقه ای در راستای منافع و امنیت ملی ، توسعه کشور و حتی اصل استقلال میهن طرحی نو در اندازیم تا در قالب صلح و دوستی و همزیستی مسالمت آمیز و سازنده با نظام جهانی ، منطقه ای بویژه همسایگان از جمله با تاکید بر حوزه تمدن ایرانی امکان جبران عقب ماندگی ها و رسیدن به پیشرفت و جایگاه جهانی درخورمردم ایران فراهم گردد.

درحوزه سیاست داخلی؛

لازم است از ایجاد جو و فضای اطلاعاتی و امنیتی و انسدادهای سیاسی بپرهیزیم.

تا بتوانیم در مسیر اجماع ملی ، شفاف سازی ، روان سازی و انتقال سالم و قانونی قدرت حرکت کنیم.

لازم است با ایجاد فضای آزاد و اعتماد به ملت و بویژه احزاب و جامعه مدنی و نخبگان و پذیرش نقد و اصلاح از درون و با ارتقای کرامت انسانی و سرمایه اجتماعی راه را برای پیشرفت و تعالی جامعه باز کنیم.

در حوزه سیاست فرهنگی و اجتماعی ؛

مداخله ایدئولوژیک و سیاسی ، در ریزترین مسائل زیست فردی ، اجتماعی و فرهنگی مردم ، راه تنفس و بالندگی ملت را مسدود این امور می باید به مردم واگذار شود. رعایت عدالت اجتماعی و نیز حقوق اقلیت ها و اقوام ، منع هرگونه تبعیض و تاکید بر تنوع و تکثر فرهنگی لازمه پایداری فرهنگی و اجتماعی جامعه است.

در حوزه سیاست اقتصادی ؛

مقابله با گسترش فساد سازمان یافته اشرافیت ، انحصارها و رانت ها ، بنگاه سازی ها و اصلاح سیستم بانکداری بیمار نیاز به یک عزم ملی دارد.

نگاه سیاسی -ایدئولوژیک به اقتصاد و مداخله های حکومتی و بی ثباتی های بی امان ثبات اقتصادی کشور را متزلزل و از جمله ارزش پول ملی را به تاراج می برد.

نگاه کاسب کارانه صاحبان قدرت به حوزه اقتصادی باید ریشه کن شود. حوزه اقتصاد باید عرصه آزاد فعالیت بخش خصوصی و مردم و حداقل مداخله های دولت البته همراه با استقلال بانک مرکزی باشد.

و در پایان اعلام می دارم :

با امید و ایمان به خداوند یکتا و با اتکا به خرد جمعی و هوشیاری مردم و با سابقه نزدیک به 50 سال فعالیت و مبارزات سیاسی و اجتماعی پیش از انقلاب و مفتخرشدن به کسوت جانبازی ، چهل سال خدمت بی وقفه درعرصه های مدیریت سیاسی ، حقوقی ، فرهنگی و اجتماعی و برنامه ریزی کشور در سال های پس از انقلاب و افتخار نمایندگی و منتخب مردم شریف تهران ، ری و تجریش در شورای اسلامی شهر تهران و به عنوان یک فعال اصلاح طلب و معلم دانشگاه ، آگاه به همه موانع و کار شکنی های پیش رو ، وارد عرصه انتخابات شده ام و بر اساس تصمیمات آتی جریان و احزاب اصلاح طلب در زمان مناسب برنامه و گروه همکاران خود را معرفی خواهم کرد.

خدایا چنان کن سرانجام کار / تو خوشنود باشی و ما رستگار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها