در «اعتمادآنلاین» با دوبله فارسی ببینید:

شرکت‌های تکنولوژی به دنبال اینترنت ماهواره‌ای

شرکت‌های بزرگ تکنولوژی برای فراهم کردن اینترنت جهانی و سراسری وارد رقابت شده‌اند. آنها سالانه صدها ماهواره را وارد مدار نزدیک زمین می‌کنند تا دسترسی به شبکه جهانی اینترنت برای همگان امکان‌پذیر شود.

حجم ویدیو: 6.45M | مدت زمان ویدیو: 00:01:46 دانلود ویدیو
کد خبر: 486147
|
۱۴۰۰/۰۲/۳۰ ۱۵:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| از آموزش مجازی در نقاط دور افتاده گرفته تا انجام کارهای دفتری به صورت مجازی، نیاز جهانی به اینترنت را بیشتر از هر زمانی افزایش داده، اما دسترسی به اینترنت برای همه ساده نیست.

به گزارش خبرگزاری تی‌آر‌تی، اتحادیه جهانی مخابرات می‌گوید 51 درصد از جمعیت جهان تا پایان 2019 به اینترنت دسترسی داشت. حدود 87 درصد مردم کشورهای توسعه‌یافته آنلاین بودند و این مقدار در کشورهای در حال توسعه 44 درصد بود. حدود سه‌چهارم مردم شهرنشین به اینترنت دسترسی داشتند، در حالی‌که این مقدار در مناطق روستایی 37 درصد بود.

شرکت‌های اینترنت ماهواره‌ای می‌گویند به دنبال پر کردن این شکاف در بازار هستند. شبکه‌هایی مثل oneWeb و Starlink صدها ماهواره به مدار نزدیک زمین می‌فرستند تا دسترسی به اینترنت را در تمام نقاط جهان امکان‌پذیر کنند. شرکت oneWeb روز 10 می موفق به پرتاب 36 ماهواره دیگر شد.

اما رقابت برای اینترنت ماهواره‌ای بدون مانع نیست. اول از هر چیز، هزینه زیادی دارد. شرکت oneWeb سال قبل ورشکسته شد و با کمک یک شرکت خوشه‌ای هندی و دولت بریتانیا نجات پیدا کرد. دوم، باران‌های شدید می‌توانند اتصال به اینترنت را مختل کنند. از طرف دیگر، منتقدان معتقدند شبکه گسترده ماهواره‌های کوچک به افزایش زباله‌های فضایی منجر می‌شوند. آیا این صرفاً یک ایده رویایی است یا اینکه شبکه جهانی اینترنت سرانجام به معنای واقعی کلمه محقق خواهد شد؟

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها