کد خبر: 486337
|
۱۴۰۰/۰۳/۰۱ ۱۱:۰۰:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

بیت‌کوین کش، رمزارزی با نوسان زیاد

ارزهای دیجیتالی هواداران خاص خودشان را دارند و این روزها هم حسابی سروصدا به پا کرده‌اند. یکی از ارزهای محبوب بازار سرمایه بیت‌کوین کش است. این ارز دیجیتالی از بیت‌کوین ناشی می‌شود.

بیت‌کوین کش، رمزارزی با نوسان زیاد
کد خبر: 486337
|
۱۴۰۰/۰۳/۰۱ ۱۱:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| ارزهای دیجیتالی هواداران خاص خودشان را دارند و این روزها هم حسابی سروصدا به پا کرده‌اند. یکی از ارزهای محبوب بازار سرمایه بیت‌کوین کش است. این ارز دیجیتالی از بیت‌کوین ناشی می‌شود. این فناوری بر اساس همان فناوری ساخت بیت‌کوین ساخته شده و به همان شیوه نیز استخراج می‌شود.

بیت‎‌کوین کش چیست؟

بیت‌کوین کش یک ارز رمزنگاری‌شده است که در سال 2017 از یک انشعاب در بیت‌کوین اصلی به وجود آمد. برای درک بهتر اجازه بدهید مثالی بزنیم؛ بیت‌کوین را درختی تصور کنید که می‌تواند شاخه‌های جدیدی در آن رشد کند. بیت‌کوین کش دقیقاً یکی از همان شاخه‌هاست که در بدنه محکم و بزرگ درخت اصلی که همان بیت‌کوین است روییده.

1

روزی که ساتوشی ناکاموتو بیت‌کوین را بر بستر بلاک‌چین خلق کرد چند ایده جالب در ذهن داشت. یکی از این ایده‌ها غیرمتمرکز بودن آن بود. دیگر ایده جالب ساتوشی محدود بودن بیت‌کوین بود. یکی دیگر از ایده‌های خالق بیت‌کوین ناشناس بودن تراکنش‌های آن بود. حالا بیشتر رمزارزها از این ایده‌های ساتوشی ناکاموتو پیروی می‌کنند. بیت‌کوین کش نیز چنین است:

· غیرمتمرکز است و تحت حمایت بانک یا هیچ دولتی نیست.

· بر بستر بلاک‌چین پردازش و اعتبارسنجی و بارگذاری شده است.

· ناشناس است.

· محدود است و بنابراین در برابر تورم غیرقابل نفوذ است و تنها 21 میلیون از آن به دست خواهد آمد.

1

بیت‌کوین کش چگونه خلق شد؟

بلاک‌چین بیت‌کوین اصلی مشکلات بزرگی داشت که شامل موارد پیچیده‌ای مانند داده‌های امضا، اندازه بلوک و مواردی دیگر بود. اساساً بیت‌کوین از بلوک‌های کوچک ساخته شده بود و همین باعث کند شدن شبکه بیت‌کوین و افزایش کارمزدهای تراکنش‌های آن شد. و این قضیه نگرانی اصلی استخراج‌کنندگان بیت‌کوین بود.

این نگرانی باعث شد یک شاخه جدید به نام Hard Fork متولد شود؛ مقیاس جدیدی که از مقیاس قبلی بلاک‌های بیت‌کوین بزرگ‌تر بود. این شاخه جدید فضای مناسبی برای بیت‌کوین فراهم کرد تا زمان پردازش‌های آن افزایش پیدا کند و هزینه‌ها نیز به اندازه کافی کاهش یابد. تولد این شاخه جدید با خودش تکنولوژی جدیدی به نام «سگویت» را خلق کرد. سگویت این قابلیت را داشت تا اندازه بلوک‌های شبکه بیت‌کوین را افزایش دهد. این تکنولوژی ابتدا مورد استقبال استخراج‌کنندگان قرار گرفت اما با نزدیک شدن زمان پیاده‌سازی این لایه جدید روی بلاک‌چین بیت‌کوین، ماینرهای چینی با آن مخالفت کردند و به همین خاطر در سال 2017 پیشنهاد دوشاخه شدن بیت‌کوین مطرح و خیلی زود بیت‌کوین کش متولد شد.

1

بیت‌کوین کش چقدر ارزش دارد؟

در 25 ماه مارس گذشته بیت‌کوین کش حدود 480 دلار ارزش داشت و امروز نیز نزدیک به 1.235 دلار قیمت دارد. هرچند قیمت این ارز دیجیتالی بسیار کمتر از بیت‌کوین است با این حال وقتی صحبت از ارزش می‌شود باید گفت ارزهای رمزپایه دوقلو یک چیز مشترک دارند: نوسانات شدید. حدود یک ماه پیش بیت‌کوین کش تقریباً 700 دلار بود. نزدیک کریسمس حدوداً 300 دلار قیمت داشت و حالا بیشتر از 1200 دلار است. البته نوسان این روزهای بیت‌کوین کش همانند نوسان سال‌های 2017 و 2018 نیست. آن زمان بیت‌کوین کش بیش از هزار دلار قیمت داشت که به یکباره قیمتش به زیر صد دلار رسید. نوسانی بزرگ که ضرر شدیدی به سرمایه‌گذاران وارد کرد.

آیا بیت‌کوین کش سرمایه‌گذاری خوبی است؟

سرمایه‌گذاری ریسک‌های خاص خودش را دارد. هیچ بازاری بدون ریسک نیست، اما اگر می‌توانید نوسان قیمت بیت‌کوین را تحمل کنید و با تکنولوژی در حال پیشرفت همگام باشید؛ اگر می‌توانید با این واقعیت رو‌به‌رو شوید که هیچ موسسه‌ای از بیت‌کوین و بیت‌کوین کش حمایت نمی‌کند، می‌شود گفت شما می‌توانید به سرمایه‌گذاری روی بیت‌کوین کش فکر کنید. اما بدانید این ارز دیجیتالی هم مانند بیت‌کوین ریسک‌های زیاد، حباب‌های بزرگ و نوسانات قیمت دیوانه‌‌وار دارد و این ریسک‌ها بخشی از این سرمایه‌گذاری است.

1

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها