95 درصد کار میدان پارس جنوبی در فاز نخست پایان یافت

وزیر نفت گفت: بخشی از دفتر میدان‌های مشترک بسته شده و 95 درصد کار میدان پارس جنوبی در فاز نخست پایان یافته است.

95 درصد کار میدان پارس جنوبی در فاز نخست پایان یافت
کد خبر: 486690
|
۱۴۰۰/۰۲/۲۷ ۱۱:۱۱:۰۰

اعتمادآنلاین| بیژن زنگنه، امروز در آیین امضای قرارداد میدان گازی فرزاد «ب» با بیان اینکه امروز روز مهمی است؛ من مدت‌ها دنبال امضای قرارداد میدان گازی فرزاد بودم، از همه دوستان در شرکت ملی نفت ایران، شرکت نفت و گاز پارس و ... قدردانی می‌کنم، اظهار کرد: سناریوهای مختلفی برای توسعه این میدان بررسی شد تا هزینه را کاهش دهیم و منابع مالی آن را تامین کنیم، بازپرداخت این طرح با توجه به رقم سرمایه‌گذاری آن دو برابر طرح‌های فازهای پارس جنوبی است و سخت است.

به گفته وی هندی‌ها حاضر نبودند در عمل در این طرح حضور یابند، دو بار با آنها مذاکره کردیم و حتی پذیرفتیم ال‌ان‌جی (گاز طبیعی مایع‌شده) هم احداث نکنند، اما بازهم به دلیل تحریم حاضر به توسعه این میدان نشدند.

به گزارش ایسنا، وزیر نفت با بیان اینکه میدان گازی فرزاد قرار است به‌صورت تلفیقی از منابع صندوق توسعه ملی و اوراق مالی که شرکت ملی نفت ایران منتشر می‌کند، تامین مالی شود، گفت: میدان گازی فرزاد آخرین میدان گازی مشترک است که توسعه می‌یابد.

زنگنه ادامه داد: برای تقویت شرکت‌های ایرانی بسیار تلاش کردیم؛ ‌ شرکت‌های ایرانی در این مدت بسیار موفق بوده‌اند و نمونه آن شرکت پتروپارس است. آرزوی من همیشه تحقق برنامه چشم‌انداز بوده که در آن آمده‌ است ایران به جایگاه نخست از نظر اقتصادی در منطقه برسد و ایرانی مفتخر به ایرانی بودن خود باشد. از روزی که چشم‌انداز را تصویب کردیم نسبت به آن دورتر شدیم، ما تمام تلاشمان را انجام دادیم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها