کد خبر: 486695
|
۱۴۰۰/۰۲/۲۷ ۱۱:۱۵:۴۰
| |

محسن بیرانوند،دبیر فداراسیون وزنه‌برداری :

دو وزنه‌بردار المپیکی ایران 18 خرداد معرفی خواهند شد / آسیب دیدن مرادی به خاطر سیستم غلط گزینشی بود

دبیر فداراسیون وزنه‌برداری گفت: دو وزنه بردار المپیکی ایران در روزهای 17 و 18 خرداد ماه معرفی خواهند شد.

دو وزنه‌بردار المپیکی ایران 18 خرداد معرفی خواهند شد / آسیب دیدن مرادی به خاطر سیستم غلط گزینشی بود
کد خبر: 486695
|
۱۴۰۰/۰۲/۲۷ ۱۱:۱۵:۴۰

اعتمادآنلاین| محسن بیرانوند در خصوص اینکه علی ‌نژاد معاون وزارت ورزش تاکید کردند که وزنه‌برداری در بازی‌های المپیک توکیو مدال آور خواهد بود، اظهار داشت: وزنه‌برداری ایران جوانان خیلی قدرتمند و مستعدی دارد و ان‌شالله این جوانان در بازی‌های المپیک مدال آور خواهند بود. فدراسیون به دنبال کسب بهترین نتیجه است. با توجه به اینکه وزنه برداری در المپیک 2016 ریو دو مدال طلا را به دست آورد، کارمان در این دوره المپیک سخت‌تر است و انتظارات خیلی زیادتر خواهد بود. متاسفانه شرایط آن طور که ما می‌خواستیم پیش نرفت و مشکلاتی برای کیانوش رستمی رخ داد. سهراب مرادی دیگر وزنه‌بردار دسته 96 کیلوگرم هم آنچنان شرایط خوبی نداشت و همه حریفان روی مدال نقره این وزن می‌جنگیند.

وی افزود: در کنار دو دارنده مدال طلای المپیک مان در وزن 96 کیلوگرم، علی هاشمی دو دوره قهرمان جهان شده است. او تغییر وزن داشت و به دسته 109 کیلوگرم که وزن المپیکی است، آمد. امیدواریم در روزهای باقی مانده به دوران اوجش برگردد. علی داوودی را هم در دسته فوق‌سنگین داریم که جوان است و می‌تواند تا دو دوره آینده در بازی‌های آینده المپیک حضور داشته باشد. سید ایوب موسوی و علی میری هم مجوز حضور در المپیک را دارند. نهایتا دو وزنه بردار طی روزهای 17 و 18 خرداد ماه معرفی خواهند شد.

به گزارش فارس، عضو کمیته آموزش و مربیان فدراسیون جهانی وزنه‌برداری در خصوص عدم حضور رستمی و مرادی در بازی‌های المپیک توکیو عنوان کرد: المپیک جای کسب تجربه نیست و باید در این بازی‌های مهم فقط مدال گرفت، کسب مقام چهارم تا پانزدهم هیچ فرقی برای ورزشکار نمی‌کند. بر همین اساس فدراسیون وزنه‌برداری به دنبال اعزام با تجربه‌ها به المپیک بود تا بهترین نتیجه و مدال را به دست بیاورد. در چند روز آینده قرار است تمام کشورها ورزشکاران واجد شرایط را به کمیته بین‌المللی المپیک معرفی کنند که وزنه‌برداران ایران هم مشخص خواهند شد.

دبیر فدراسیون وزنه‌برداری ایران در خصوص آشفتگی وضعیت فدراسیون جهانی وزنه برداری گفت: این مجموعه حال و روز خوبی ندارد، نشانش هم این است که 75 روز قبل از آغاز بازی‌های المپیک توکیو، سیستم گزینشی به یک باره تغییر می‌کند. عدم ثبات مدیریت ضربه بزرگی به جامعه وزنه‌برداری دنیا وارد کرد. به خاطر شیوع ویروس کرونا دو سال و نیم ورزشکاران باید در اوج آمادگی قرار می گرفتند تا بتوانند سهمیه المپیک را بگیرند و همین مسئله باعث می‌شود که سهراب مرادی هم آسیب ببیند. متاسفانه سیستم گزینشی که برای اولین بار، سه سال پیش در فدراسیون جهانی وزنه‌برداری تصویب شد همه وزنه برداران را برای کسب سهمیه دچار چالش کرد. اکثر ورزشکاران بیشتر به این فکر هستند که سهمیه حضور در بازی‌های المپیک را بگیرند.

بیرانوند در خصوص برگزاری انتخابات فدراسیون جهانی وزنه‌برداری هم خاطرنشان کرد: فدراسیون جهانی سعی داشت تا فروردین ماه انتخابات را تشکیل دهد ولی به اصرار و تاکید کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) قرار شد مجمع انتخاباتی فدراسیون وزنه‌برداری بعد از تصویب اساسنامه برگزار شود. در نتیجه تصویب اساسنامه و انتخابات فدراسیون جهانی وزنه برداری(IWF) بعد از بازی‌های المپیک توکیو برگزار می‌شود. بر همین اساس طیق اساسنامه جدید نفرات کاندید خواهند شد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها