مهدی تارتار،سرمربی پیکان:‌

اگر نمی‌توانید رقابت کنید در خانه تان بنشینید/ به جوان‌ها درس اخلاق یاد بدهید نه دوز و کلک

سرمربی تیم فوتبال پیکان گفت:‌ به برخی می‌گویم بس کنید و اگر نمی‌توانید رقابت کنید بروید و خانه‌تان بنشینید.

اگر نمی‌توانید رقابت کنید در خانه تان بنشینید/ به جوان‌ها درس اخلاق یاد بدهید نه دوز و کلک
کد خبر: 486763
|
۱۴۰۰/۰۲/۲۷ ۱۲:۳۱:۲۵

اعتمادآنلاین| مهدی تارتار درباره برتری دو بر یک تیم فوتبال پیکان مقابل سایپا در هفته بیست و سوم لیگ برتر اظهار داشت: با توجه به بردی که به دست آوردیم الحمدلله روند خوبی را طی می‌کنیم.

به گزارش فارس، وی درباره جنجال‌های این بازی و اتفاقاتی که پس از بازی رخ داد، گفت: مصاحبه یکی از همکارانم را با خبرگزاری فارس خواندم. خیلی دوست دارم درباره موضوع صحبت کرده و حرف‌هایم را با یک مثال شروع می‌کنم. یادم است زمانی که بازیکن راه‌آهن تهران بودم تیم ما به لیگ برتر آمد و صنعت نفت آبادان در همان مرحله نتوانست به لیگ برتر صعود کند. باشگاه نفت آبادان در آن زمان اعتراض کرد به دلیل استفاده از بازیکن غیرمجاز بازی باید سه بر صفر شده و این تیم به لیگ برتر صعود کند. همه شواهد و قرائن به شکلی بود که می‌توانستند رأی را به سود صنعت نفت اعلام کنند.

سرمربی تیم فوتبال پیکان تصریح کرد: در آن زمان رئیس فدراسیون فوتبال شخصی به نام محمد دادکان بود که حرف خیلی جالبی زد و با اینکه در آن زمان بازیکن بودم هیچ وقت حرف وی از یادم نمی‌رود. ما پس از کرونا درباره قانون 5 تعویض چیزی خاصی نداریم و به صراحت چیزی اعلام نشده اما دادکان در آن زمان اعلام کرد راه‌آهن در زمین بازی صنعت نفت آبادان را شکست داده و به لیگ برتر صعود کرده است. دیگر بحث بازیکن غیرمجاز، زیر 23 سال، بزرگسال و ... مهم نیست مهم این است دو تیم 11 به 11 در زمین با هم بازی کردند. مرد و مردانه جنگیدند و یک تیم دیگری را شکست داده است.

همکارم گفته استعفا دادم و در ادامه می گوید بازی باید 3 بر صفر شود

تارتار ادامه داد:‌ ما هم در زمین 11 نفره ایستادیم و بازی دیروز را از سایپا بردیم. این شلوغ‌کاری‌ها چیست؟ از طرفی همکار من می‌گوید استعفا داده‌ام و دیگر باز نمی‌گردم اما در ادامه صحبت‌هایش می‌گوید باید بازی سه بر صفر شود. اگر استعفا داده‌ای دیگر چه کاری به نتیجه داری؟ دوره این کارها تمام شده است.

مشخص است چه کسانی در این فوتبال محروم و ممنوع الفعالیت شده اند

وی اضافه کرد: سوابق هر کسی در این فوتبال مشخص است و معلوم است چه کسانی محروم و ممنوع‌الفعالیت شده‌اند. مشخص است چه کارهایی در این فوتبال انجام داده‌اند. بس است، اگر نمی‌‌توانید مرد و مردانه بجنگید بروید و در خانه‌تان بنشینید و به یک جوان درس اخلاق یاد بدهید نه دوز و کلک، نیک و ریا.

همکار من دنبال منفعت طلبی است که به فدراسیون فوتبال می‌رود

سرمربی تیم فوتبال پیکان تصریح کرد: همکار من می‌گوید قبل از بازی در فدراسیون فوتبال و کمیته صیانت بودم. برای چه کاری به آنجا رفتی؟ سر تمرینت بایست و تاکتیکت را اجرا کن. دنبال منعفت‌طلبی هستی که به فدراسیون فوتبال می‌روی. چرا من مهدی تارتار، حسین پاشایی، سرپرست و مدیرعامل پیکان به فدراسیون نرفتیم؟ زیرا دنبال کارمان هستیم و تمرکزمان روی کار است. انرژی که می‌خواهم پشت پرده فوتبال بگذاریم در زمین می‌گذاریم.

اگر نمی‌توانید رقابت‌کنید بروید و در خانه تان بنشیند

تارتار تصریح کرد: باز هم می‌گویم بس کنید و اگر نمی‌توانید رقابت کنید بروید و خانه‌تان بنشینید. بازیکنی که به عنوان تعویض ششم من به زمین رفت زیر یک دقیقه در زمین بود و اصلا توپ به وی برخورد نکرد. بازی قبل از ورود وی دو بر یک بوده و پس از آن هم با همین نتیجه تمام شده است. برای 50 ثانیه اعلام می‌کنند بازی باید سه بر صفر شود و بحثی در آن نیست. خواهش می‌کنم این بساط را جمع کنید.

بازیکن تعویضی پیکان زیر 60 ثانیه در زمین نبود

وی ادامه داد: اصلاً سؤال من این است مگر ذوب‌آهن و ماشین‌سازی 3-2 ماه قبل با هم بازی نکردند؟ در آن مسابقه حدود یک دقیقه یا بیشتر تیم ماشین‌سازی 12 نفره بازی کرد. ما که 11 نفر بودیم و نفر تعویضی پیکان بیش از 60 ثانیه در زمین نبود.

اگر نیت استفاده از 6 تعویض را داشتیم دقیقه 50 این کار را انجام می دادیم نه 97

سرمربی تیم فوتبال پیکان با اشاره به اعلام پنالتی برای تیمش در بازی با سایپا توضیح داد:‌ داور به درستی آن پنالتی را اعلام کرد اما اگر آقایان به این اندازه شلوغ‌کاری نمی‌کردند نماینده فدراسیون، داور چهارم، داور وسط، کمک داوران و کادر فنی ما تمرکزشان به هم نمی‌ریخت تا این اشتباه را انجام بدهند. اگر نیت استفاده از 6 تعویض را داشتیم دقیقه 50 این کار را انجام می‌دادیم نه دقیقه 97. در زمین بازی نتیجه را از سایپا بردیم و تمام . این حرف‌ها برای آدم‌هایی است که نمی‌خواهند کار کنند و زحمت بکشند. فقط می‌خواهند سوء‌استفاده کنند.

قانون‌گذار آنقدر عادل هست که بخواهد حق را به حق‌دار بدهد

تارتار درباره اینکه به نظرش احتمال تغییر نتیجه این مسابقه و سه بر صفر شدن به سود سایپا وجود دارد گفت: به هیچ وجه. در زمین بازی سایپا را شکست دادیم و تمام شد قانون‌گذار آنقدر عادل هست که بخواهد حق را به حقدار بدهد.

دلیل ششمین تعویض ما تنش‌های کنار زمین بود

وی درباره اینکه تیم مقابل برای سه بر صفر شدن نتیجه بازی به یکی از دیدارهای لیگ ایتالیا که در آن هم چنین اتفاقی رخ داده بود اشاره می‌کند، گفت: در آن مسابقه دقیقه چند تعویض ششم انجام شد؟ این کار حدود دقیقه 56 صورت گرفت. من هم آن بازی لیگ ایتالیا را بررسی کردم اما تیم ما دقیقه 97 ششمین بازیکن تعویضی را به زمین فرستاد و وی تنها 60 ثانیه بازی کرد. هیچ لمس توپی هم نداشت. دلیل این تعویض هم تنش‌هایی بود که کنار زمین به وجود آوردند.

باید دید چه کسی و به چه دلیل اهمال کرده است

سرمربی تیم فوتبال پیکان تصریح کرد: همه تمرکزشان را از دست داده بودند وقتی قانون می‌گوید 5 تعویض در سه مرحله امکان اشتباه هم وجود دارد. باید دید چه کسی و به چه دلیل اهمال‌کاری کرده است اما آقایان اینقدر تنش ایجاد کردند که ناظر داور چهارم و سرپرست تیم ما متوجه تعویض ششم نشد.

برخی با مطرح کردن نتیجه 3 بر صفر دنبال معجزه هستند

تارتار درباره اینکه به هر حال سرپرست این تیم هم یکی از مسببان چنین اتفاقی است،‌گفت:‌ بحثی در این قضیه نیست. باشگاه ما هم پیگیر این موضوع می‌شود. با هر کسی اهمال‌کاری کرده قطعا باید در فدراسیون فوتبال و باشگاه برخورد شود. حرفی در این قضیه نیست اما برخی‌ها با مطرح کردن نتیجه سه بر صفر دنبال معجزه هستند. در زمین بایستید و کارتان را بکنید با شلوغ‌کاری نمی‌توانید تیم نگه دارید. بلکه باید تیم‌تان را با زحمت و سختی در لیگ برتر نگه دارید.

آقایان چقدر دنبال امتیاز گرفتن از طریق شیطنت و شلوغ‌کاری هستید

وی ادامه داد: در زمین استاندارد و مقابل یک تیم 11 نفره شکست خوردید. اگر تعویض ششم ما وسط مسابقه به زمین می‌آمد شاید این مربی و باشگاهش می‌توانستند بگویند تأثیرگذار بوده و به هر حال یک یار تازه نفس به زمین آمده است اما این بازیکن تعویضی زیر یک دقیقه در زمین حضور داشت. بس کنید و به کارتان بچسبید. چقدر پشت پرده؟ چقدر دنبال امتیاز گرفتن از طریق شیطنت و شلوغ‌کاری هستید.

از اهالی رسانه می‌خواهم دنبال حقیقت باشند

سرمربی تیم فوتبال پیکان ادامه داد: اهالی رسانه قابل احترام هستند اما اگر انصاف نیست تعدادی از اهالی رسانه را به میهمانی دعوت کنم تا از این طریق به سود یک باشگاه رفتار شود. از همه اهالی رسانه عاجزانه و صادقانه درخواست می‌کنم دنبال حق و حقیقت باشند. قلمی که با آن می‌نویسید دنبال حقیقت باشد درست نیست به خاطر تمرکز نداشتن ناظر، داور چهارم، داور وسط یک اشتباهی صورت بگیرد و این همه شلوغ‌کاری شود.

اجازه بدهید جوان‌ها از نظر فنی و اخلاقی چیزی یاد بگیرند

تارتار افزود: اینگونه افراد را باید مادام‌العمر محروم کنند. مگر می‌شود با این شکل فوتبال بازی کرد؟ چقدر شلوغ‌کاری؟ بس کنید و اجازه بدهید جوان‌ها از نظر فنی و اخلاقی چیزی یاد بگیرند تا چه زمانی دروغ و دلنگ را به بازیکن یاد می‌دهید؟‌ ما معلم هستیم می‌گوییم استعفا و از آن سمت دنبال سه هیچ شدن بازی هستیم. اگر استعفا می‌دهید دیگر بحث سه بر صفر شدن بازی چیست مگر قانون‌گذار هستید که چنین موضوعی مطرح می‌کنید نمی‌خواستم جواب بدهم اما از حق تیمم نمی‌گذرم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها