کد خبر: 486782
|
۱۴۰۰/۰۲/۲۷ ۱۳:۰۰:۰۰
| |

علی‌محمد نمازی، عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی ایران:

انتخابات 1400| احتمالا رئیس‌جمهور آینده اصول‌گرا است/ احتمال این‌که لاریجانی برنده رقابت انتخاباتی شود، وجود دارد

یک عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی ایران گفت: به نظر می‌رسد در این دوره از انتخابات ریاست‌جمهوری، رییس‌جمهور اصولگرا باشد تا دیگر اصول‌گرایان با یکی شدن قوای سه‌گانه، دیگر مشکلات را گردن این یا آن نیندازند چون مردم از این وضعیت خسته شده‌اند.

انتخابات 1400| احتمالا رئیس‌جمهور آینده اصول‌گرا است/ احتمال این‌که لاریجانی برنده رقابت انتخاباتی شود، وجود دارد
کد خبر: 486782
|
۱۴۰۰/۰۲/۲۷ ۱۳:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| علی‌محمد نمازی، عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی ایران نام‌نویسی داوطلبان سیزدهمین دوره ریاست‌جمهوری را نسبت به دوره قبل کیفی دانست و گفت: تعداد ثبت نامی‌های این دوره نصف قبل بود. اگرچه زیاد بودن داوطلبان به خودی خود خوب نیست ولی این پیام را دارد که مشارکت کم در انتخابات را باید جدی گرفت. شمار بیشتر داوطلبان کیفی در این دوره نشان می‌دهد که آنها احساس می‌کنند این وضعیت نباید ادامه داشته باشد.

به گزارش ایرنا، عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی ایران درباره اعلام داوطلبی سه عضو این حزب (جهانگیری، هاشمی و همتی) و حمایت طیف اصفهان حزب از هاشمی و طیف کرمان از جهانگیری، گفت: چنین چیزی در حزب وجود ندارد. حسین مرعشی سخنگوی حزب تا حدودی مشوق عبدالناصر همتی بوده است که نام نویسی کند. اما حزب روی این افراد حساسیتی ندارد و کار را در جبهه اصلاحات ایران پیگیری می‌کند.

نمازی ادامه داد: در این چارچوب، جبهه اصلاحات ایران پس از مشخص شدن داوطلبان براساس نظرسنجی، روی یک فرد به عنوان نامزد اصلی اصلاح‌طلبان در انتخابات اجماع خواهد کرد.

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی ایران یادآور شد: به دلیل آنکه اسحاق جهانگیری مدتها است که از حزب فاصله گرفته، محسن هاشمی به عنوان رییس شورای مرکزی از همان ابتدا داوطلب حزب کارگزاران بوده است. همتی هم بعدا اعلام داوطلبی کرد و جزو 14 گزینه اصلاح‌طلبان برای معرفی نامزد اختصاصی نیست.

نمازی درباره حضور نامزدهای متعدد و کیفی اصولگریان و احتمال کنار نرفتن آنها به نفع رییسی و تکرار انتخابات سال 92 ریاست‌جمهوری، خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد سید ابراهیم رییسی نامزد اصلی اصولگرایان در انتخابات باشد. رقیب اصلاح‌طلب رییسی در انتخابات از سوی نهاد نظارت معرفی می‌شود هر چند اصولگرایان مدعی هستند اصلاح‌طلبان نامزد خاص خود را نخواهند داشت.

وی یادآور شد: به نظر می‌رسید بیش از دونفر در انتخابات ریاست‌جمهوری رقابت حضور خواهند داشت. در جریان اصولگرا علاوه بر رییسی و لاریجانی، یک نفر سوم هم تا پایان باقی بماند و بعد اگر دیدند اصلاح‌طلبان پشت یک نامزد جمع شده‌اند و دو نامزد اصولگرا کنار می‌روند و فقط رییسی باقی خواهد ماند. هرچند اصولگرایان احتمال می‌دهند تحت شرایطی اصلاح‌طلبان پشت لاریجانی جمع شوند و رقابت میان رییسی و لاریجانی باشد.

نمازی انتخابات 28 خرداد را خاص‌ترین انتخابات توصیف کرد و با پیش‌بینی ریزش بالای رای، گفت: به نظر می‌رسد در این دوره، رییس‌جمهوری اصولگرا باشد تا آنها با یکی شدن قوای سه‌گانه، دیگر مشکلات را گردن این یا آن نیندازند چون مردم از این وضعیت خسته شده‌اند.

وی افزود: اگر رقابت انتخابات ریاست‌جمهوری به دوقطبی رییسی و لاریجانی کشیده شود احتمال دارد لاریجانی رییس‌جمهوری شود اگر چه در نهایت هر دو اصولگرا هستند.



اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها