کد خبر: 486876
|
۱۴۰۰/۰۲/۲۷ ۱۴:۵۵:۲۶
| |

نخست وزیر نیوزیلند:

از فناوری های نظامی ما علیه فلسطینی ها استفاده نشود

جسیندا اردرن نخست وزیر نیوزیلند در کنفرانس خبری هفتگی پس از جلسه دولت گفت که از وزارت تجارت و امور خارجی خواستار تضمین‌هایی شده که فناوری‌های نیوزیلند در مناقشه نظامی در فلسطین استفاده نشود.

از فناوری های نظامی ما علیه فلسطینی ها استفاده نشود
کد خبر: 486876
|
۱۴۰۰/۰۲/۲۷ ۱۴:۵۵:۲۶

اعتمادآنلاین| نخست وزیر نیوزیلند امروز دوشنبه تاکید کرد که فناوری نظامی ارسال شده از سوی نیوزیلند برای رژیم صهیونیستی نباید علیه فلسطینیان استفاده شود.

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه خبری "تی وی ان زی" ، جسیندا اردرن نخست وزیر نیوزیلند در کنفرانس خبری هفتگی پس از جلسه دولت گفت که از وزارت تجارت و امور خارجی خواستار تضمین‌هایی شده که فناوری‌های نیوزیلند در مناقشه نظامی در فلسطین استفاده نشود.

وی افزود: می توانم به شما اطمینان بدهم که از این فناوری‌ها استفاده نشده است.

وزارت تجارت و امور خارجی نیوزیلند تایید کرده است که بتازگی مجوزهای صادراتی برای ارائه برخی اقلام نظامی به یک شرکتی اسراییلی "برای اهدف ارزیابی" را صادر کرده است.

این وزارتخانه اعلام کرد که هرچند اجازه صدور تعداد کمی از صداخفه‌کن‌های اسلحه firearms suppressors برای شرکت اسراییلی را صادر کرده است اما به شرکت صادرکننده توصیه کرده است که اجازه صادرات این تجهیزات برای فروش به مصرف‌کنندگان خصوصی یا دولتی را نخواهد داد.

به گزارش ایرنا ، در حالی حملات علیه غزه وارد هشتمین روز شده که رژیم صهیونیستی حملات گسترده و وحشیانه علیه مناطق مختلف مسکونی نوار غزه را متوقف نکرده است. در این حملات، جنگنده - بمب افکن های رژیم صهیونیستی بارها خیابان ها و زیرساخت های غزه را هدف قرار دادند و تیم‌های امداد و نجات همچنان در حال جست و جو برای بیرون کشیدن اجساد شهدا و مفقودین از زیر آوار هستند. منابع فلسطینی آمار شهدای حملات جنایتکارانه هفت روزه ارتش رژیم صهیونیستی به غزه را تا به این لحظه 182شهید اعلام کردند که در میان آنها 51 کودک و 25 زن به چشم می خورد.

در مقابل ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرده که از ساعت 7 عصر شنبه تا 7 صبح یکشنبه حدود 120 راکت و موشک از نوار غزه به سمت سرزمین های اشغالی شلیک شده که 55 فروند آن به سمت تل آویو و «بئر السبع» بوده، اما بیشتر این راکت‌ها و موشک‌ها رهگیری شده است.

منابع فلسطینی همچنین اعلام کردند که بامداد یکشنبه جنگنده‌ بمب افکن های رژیم صهیونیستی در کمتر از یک ساعت بیش از 100 نقطه دیگر را در نوار غزه بمباران کردند. مقاومت فلسطین نیز به تلافی این جنایت ها در پاسخ کوبنده تاکنون نزدیک به سه هزار موشک و راکت روانه شهرهای صهیونیست نشین کرده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها