کد خبر: 487826
|
۱۴۰۰/۰۲/۳۰ ۱۰:۰۰:۱۵
| |

گارد ملی آمریکا احتمالا به‌زودی کنگره را ترک می‌کند

از زمان حمله شش ژانویه به کنگره آمریکا از طرف هواداران دونالد ترامپ که آن زمان هنوز رئیس‌جمهوری آمریکا بود، نیروهای گارد ملی به آن منطقه واشنگتن دی.سی اعزام شدند و حصارهایی برای گسترش تدابیر امنیتی اطراف آن کشیده شد.

گارد ملی آمریکا احتمالا به‌زودی کنگره را ترک می‌کند
کد خبر: 487826
|
۱۴۰۰/۰۲/۳۰ ۱۰:۰۰:۱۵

اعتمادآنلاین| دو مقام مطلع چهارشنبه گفتند، پنتاگون انتظار ندارد که درخواست دیگری برای تمدید حضور نیروهای گارد ملی در واشنگتن برای کمک به حفاظت از کنگره ارائه شود. ماموریت کنونی حدود 2000 نیرو یکشنبه منقضی می‌شود.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، از زمان حمله شش ژانویه به کنگره آمریکا از طرف هواداران دونالد ترامپ که آن زمان هنوز رئیس‌جمهوری آمریکا بود، نیروهای گارد ملی به آن منطقه واشنگتن دی.سی اعزام شدند و حصارهایی برای گسترش تدابیر امنیتی اطراف آن کشیده شد.

دو مقام آمریکایی که خواستند نامشان فاش نشود، گفتند هیچ درخواستی مبنی بر تمدید حضور این نظامیان دریافت نشده و بعید است چنین درخواستی ارائه شود.

در بیشترین حالت حدود 5200 نیروی گارد ملی برای حفاظت از کنگره آمریکا مستقر شده بودند و این ماموریت برای یک بار از مارس تا 23 مه تمدید شده بود.

دادستان‌های فدرال آمریکا بیش از 300 تن را به جرم مشارکت در این حمله که جان پنج کشته از جمله یک افسر پلیس را گرفت، متهم کرده‌اند. این بازداشت‌ها شامل اعضای گروه‌های چریکی مسلح مثل "حفاظان سوگند" و "سه درصدی‌ها" می‌شود.

این در حالیست که ماه گذشته راننده یک خودرو به سمت پلیس کنگره آمریکا یورش برد و یک افسر را کشت و فرد دیگری را مجروح کرد و موجب شد تا ساختمان کنگره بسته شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها