کد خبر: 487851
|
۱۴۰۰/۰۲/۳۰ ۱۱:۲۱:۱۱
| |

رایزنی پوتین با علی‌اف و پاشینیان درباره اوضاع در مرز آذربایجان و ارمنستان

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه روز چهارشنبه بار دیگر در جریان مکالمه‌ای تلفنی با نیکول پاشینیان نخست وزیر موقت ارمنستان، وضعیت در مرزهای این کشور با جمهوری آذربایجان را مورد بررسی قرار داد.  

رایزنی پوتین با علی‌اف و پاشینیان درباره اوضاع در مرز آذربایجان و ارمنستان
کد خبر: 487851
|
۱۴۰۰/۰۲/۳۰ ۱۱:۲۱:۱۱

اعتمادآنلاین| رئیس جمهوری روسیه در جریان مذاکرات تلفنی با نخست وزیر موقت ارمنستان و رئیس جمهوری آذربایجان، بر ادامه تلاش‌های میانجی‌گرانه مسکو برای حل و فصل اختلاف مرزی بوجود آمده بین دو کشور تأکید کرد.


به گزارش تسنیم به نقل از خبرگزاری «اینترفکس»، "ولادیمیر پوتین" رئیس جمهوری روسیه روز چهارشنبه بار دیگر در جریان مکالمه‌ای تلفنی با "نیکول پاشینیان" نخست وزیر موقت ارمنستان، وضعیت در مرزهای این کشور با جمهوری آذربایجان را مورد بررسی قرار داد.

طبق اطلاعات دفتر نخست وزیری ارمنستان، پاشینیان در جریان این گفتگو، روند اوضاع کنونی در مرزهای ارمنستان و آذربایجان را تشریح و تأکید کرد که نیروهای آذربایجانی، به‌رغم ضوابط حقوق بین‌المللی، تمامیت ارضی ارمنستان را نقض کرده‌اند. وی همچنین از تلاش‌های رئیس جمهوری روسیه در جهت تقویت صلح و ثبات در منطقه قفقاز جنوبی تشکر کرد.

دفتر مطبوعاتی کاخ کرملین نیز اعلام کرد که ولادیمیر پوتین در جریان این مذاکرات تلفنی یادآور شد که طرف روسی بعنوان میانجی‌گر فعالانه درصدد عادی سازی روند اوضاع در مرزهای ارمنستان و آذربایجان است و به تلاش خود در این زمینه ادامه خواهد داد.

رئیس جمهوری روسیه و نخست وزیر موقت ارمنستان بر علاقه‌مندی دو طرف برای هر چه سریعتر حل و فصل شدن این مشکل از طریق مذاکرات تأکید کردند.

طبق این اطلاعات، ولادیمیر پوتین روز گذشته همچنین مذاکرات تلفنی با "الهام علی‌اف" رئیس جمهوری آذربایجان داشت که توجه این گفتگوها نیز روی حادثه رخ داده در مرز ارمنستان و آذربایجان متمرکز بود و دو طرف تمایل مشترک برای حل و فصل این مناقشه مرزی از طریق دیپلماتیک و سیاسی را مورد تأیید قرار دادند.

روسای جمهوری دو کشور درباره روند اوضاع کنونی در منطقه قره باغ کوهستانی و حل و فصل عملی وظایف مربوط به تأمین امنیت و ثبات در این منطقه و اجرای کامل توافقات سه‌جانبه در این زمینه نیز تبادل نظر کردند.

پوتین در جریان این مکالمه نیز بر ادامه تلاش‌های میانجی‌گرانه طرف روسی در جهت حل و فصل اختلافات بوجود آمده بین ارمنستان و جمهوری آذربایجان و کمک به توافق دو کشور برای تعیین خطوط مرزی تأکید کرد.

در این مذاکرات برخی مسائل مربوط به روابط دوجانبه بین روسیه و جمهوری آذربایجان نیز مورد بررسی طرفین قرار گرفت.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها