کد خبر: 488080
|
۱۴۰۰/۰۲/۳۱ ۱۲:۲۱:۰۰
| |

دبیر کل سازمان ملل از آتش بس غزه استقبال کرد

آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل متحد از اجرای آتش بس بین فلسطینی‌ها و صهیونیست‌ها استقبال کرد و خواستار پایبندی دو طرف به آتش بس شد.

دبیر کل سازمان ملل از آتش بس غزه استقبال کرد
کد خبر: 488080
|
۱۴۰۰/۰۲/۳۱ ۱۲:۲۱:۰۰

اعتمادآنلاین| تارنمای سازمان ملل متحد گزارش داد: گوترش در بیانیه ای گفت، از اتش بس در غزه و اسرائیل بعد از 11 روز درگیری های مرگبار استقبال می کنم. وی به همه قربانیان خشونت و بازماندگان قربانیان تسلیت گفت.

به گزارش ایرنا، دبیر کل همچنین گفت از تلاش های قطر و مصر در همکاری نزدیک با سازمان ملل برای کمک به بازگرداندن آرامش قدردانی می کند.

گوترش افزود: لازم است جامعه بین المللی در سطحی گسترده تر با سازمان ملل متحد برای تهیه بسته حمایتی قوی و منسجم به منظور بازسازی سریع و پایدار در جهت حمایت از مردم فلسطین و کمک به تقویت نهادهای آنها همکاری کنند.

وی تاکید کرد که رهبران فلسطینی و صهیونیستی به غیر از حفظ صلح و آرامش وظیفه دارند مذاکراتی جدی برای رفع علت اصلی درگیری ها داشته باشند.

گوترش غزه را جز لاینفک کشور مستقل فلسطینی در آینده توصیف کرد که گفت نباید از هیچ تلاشی برای آتشی واقعی که به اختلافات پاین می دهد، دریغ شود.

دبیر کل سازمان ملل همچین بر «تعهد عمیق» سازمان متبوعش برای همکاری با دو طرف درگیری و شرکای منطقه ای و بین المللی از جمله از طریق کمیته صلح چهارجانبه خاورمیانه برای بازگشت به مسیر مذاکرات معنا دار برای پایان دان به اشغالگری و به رسمیت شناختن راه حل تشکیل دو کشور بر اساس مرزهای 1967، قطعنامه های سازمان ملل و توافقات بین المللی و دوجانبه تاکید کرد.

وی درباره گام بعدی گفت تثبیت آتش بس اولویت فوری این سازمان را تشکیل می دهد.

تارنمای سازمان ملل نوشت: بر اساس آخرین گزارش های خبری، از زمان آغاز خشونت در روز دوشنبه، دست کم 232 فلسطینی از جمله بیش از 60 کودک کشته شده اند.

این رسانه تلفات صهیونیست ها را دست کم 12 نفر اعلام کرد.

شبکه خبری المیادین به نقل از رسانه های صهیونیستی گزارش داد: کابینه اسرائیل پنجشنبه شب در یک نشست 3 ساعته به طور اجماع با آتش بس موافقت کرد.

آتش بس از ساعت 2 بامداد روز جمعه به مرحله اجرا گذاشته شد.

شهرهای مختلف سرزمین‌های اشغالی به تازگی شاهد دور جدید مقاومت مردم فلسطین است. اقدامات رژیم صهیونیستی برای تخریب و اشغال محله شیخ جراح در بخش شرقی بیت المقدس اشغال شده، موجب آغاز دور جدیدی از درگیری‌ها در سرزمین‌های اشغالی و ادامه این درگیری‌ها منجر به اعتراضات جهانی به جنایات صهیونیست‌ها شده است.

نظامیان اشغالگر صهیونیست از دوشنبه هفته گذشته (20 اردیبهشت) حملات و تجاوزهای وحشیانه علیه باریکه غزه و فلسطینی‌ها را آغاز کردند که تاکنون بر اثر آن، 230 تن از جمله 65 کودک، 39 زن و 17سالمند شهید و یک هزار و 719 تن زخمی شده اند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها