کد خبر: 488171
|
۱۴۰۰/۰۳/۰۱ ۰۹:۰۰:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

آتش‌بس در سرزمین‌های اشغالی/ پذیرش شکست از سوی اسرائیل یا یک آتش‌بس یک‌طرفه؟

برخی از تحلیلگران آتش‌بس بین رژیم صهیونیستی و گروه‌های مقاومت فلسطینی را نوعی اعتراف اسرائیل به ناتوانی در مقابله با توانمندی رو به گسترش گروه‌های مقاومت تفسیر کردند.

آتش‌بس در سرزمین‌های اشغالی/ پذیرش شکست از سوی اسرائیل یا یک آتش‌بس یک‌طرفه؟
کد خبر: 488171
|
۱۴۰۰/۰۳/۰۱ ۰۹:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| سید عماد حسینی- برخی از تحلیلگران آتش‌بس بین رژیم صهیونیستی و گروه‌های مقاومت فلسطینی را نوعی اعتراف اسرائیل به ناتوانی در مقابله با توانمندی رو به گسترش گروه‌های مقاومت تفسیر کردند، به ویژه که اسرائیلی‌ها در اواسط درگیری حتی از بازپس گرفتن اجساد نظامیان خود که در جنگ گذشته به دست مبارزان فلسطینی افتاده بود هم سخن به میان آوردند، اما دست‌آخر با ناکامی گنبد آهنین، اصابت ده‌ها موشک به نقاط حساس اسرائیل بدون هیچ قید و شرطی به آتش‌بس تن دادند.

اما ظاهراً جامعه جهانی که از پایان این درگیری دچار شعف شده‌ یک پارامتر مهم در این جنگ را که فاجعه‌ای بسیار بزرگ در راستای فاجعه فلسطین است فراموش کرده یا نادیده گرفته است.

وزرای خارجه کشورهای اروپایی که- به زعم خودشان- خود را برای ابراز همدردی با اسرائیل به سرزمین‌های اشغالی رسانده بودند حتی نیم‌نگاهی هم به آمار قربانیان زن و کودک فلسطینی این جنگ نینداختند، گویی این ارقام جزو ارقام بدیهی قابل اغماض است.

به بیانی دیگر، در شرایطی که رسانه‌های اسرائیل تمامی تلاش خود را برای بزرگنمایی اصابت موشک به یک کنیسه یا یک خانه در یک شهرک مهاجرپذیر یهودی به کار می‌بندند، هدف قرار گرفتن غیرنظامیان و حتی خبرنگاران در غزه نیز صرفاً در حد چند خط خبر باقی ماند، گویی که فلسطینیان پارامترهای موثری در روند این جنگ محسوب نمی‌شوند.

این مساله چنان شدید و گسترده است که حتی برخی از رسانه‌های مدافع مقاومت نیز پرداختن به شمار موشک‌های شلیک‌شده از سوی گروه‌های فلسطینی را بر پرداختن به قربانی شدن ده‌ها زن و کودک غزه ترجیح می‌دهند.

در اولین روز از پایان آخرین جنگ با غزه یادآوری این مساله بسیار حائز اهمیت است که گروه‌های مقاومت فلسطین، و در دامنه‌ای وسیع‌تر، محور و جریان مقاومت، باید در کنار تقویت ساختار قدرت نظامی خویش که این جنگ ابعادی از آن را آشکار کرد، بازوی رسانه‌ای با عوامل حرفه‌ای و متخصص برای مقابله با این حربه اسرائیل را هم تقویت کند، تا مبارزه ملت فلسطین علاوه بر بعد میدانی در بخش بسیار مهم تنویر افکار عمومی نیز موفق عمل کند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها