تاکید دوباره IOC به برگزاری المپیک/ تضمین ایمنی با واکسیناسیون شرکت کنندگان 

رییس کمیسیون هماهنگی کمیته بین المللی المپیک اعلام کرد که این بازی‌ها در شرایط ایمن برگزار می‌شود.

تاکید دوباره IOC به برگزاری المپیک/ تضمین ایمنی با واکسیناسیون شرکت کنندگان 
کد خبر: 488442
|
۱۴۰۰/۰۳/۰۱ ۱۳:۵۸:۳۸

اعتمادآنلاین| جلسه هماهنگی برای برگزاری بازی‌های المپیک توکیو برگزار شد و با وجود افزایش اعتراض‌ها در ژاپن نسبت به برگزاری این بازی‌ها، جان کوتس رییس کمیته هماهنگی کمیته بین المللی المپیک اعلام کرد بیش از هر زمان دیگری روشن است که برگزاری این بازی‌ها برای همه شرکت کنندگان و مردم ژاپن ایمن خواهد بود. در حال حاضر، در شرایط اضطراری مسابقات آزمایشی المپیک پنج رشته ورزشی بدون مشکل برگزار شد.

به گزارش ایسنا، او ادامه داد: 75 درصد از ساکنان دهکده ورزشکاران یا واکسینه شده‌اند یا تضمین داده‌اند که واکسن می‌زنند. امیدوارم تا زمان برگزاری این بازی‌ها این رقم به بیش از 80 درصد برسد. ممکن است کمیته‌های ملی المپیک سایر پرسنل شرکت کننده در بازی‌ها، از جمله نمایندگان رسانه‌ها را واکسینه کنند.

او ادامه داد: کمیته بین المللی المپیک همچنین برنامه‌ای ایجاد کرده است که می‌تواند پرسنل پزشکی از خارج کشور را برای کمک به این رویداد به بازی ها ارسال کند. این طرح با هدف کاهش ترس در ژاپن مبنی بر اینکه کادر درمان ژاپن در بازی‌ها هم به کار گرفته شوند، اجرا می‌شود.

سیکو هاشیموتو، رئیس توکیو 2020 تأیید کرد: تعداد شرکت کنندگان در بازی‌ها از خارج به 59000 نفر کاهش یافته است. 23000 نفر آن شامل مقامات کمیته بین المللی المپیک و فدراسیون‌های بین المللی هستند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها