محمدعلی محسنی‌بندپی، عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس:

به زودی تولید انبوه واکسن مشترک کرونای ایران و کوبا عرضه می‌شود/ انعقاد قرارداد تولید 60 میلیون دز واکسن کرونا با روسیه

یک عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: موسسه پاستور با کشور کوبا در حال ساخت واکسن کرونا است و فاز سوم آزمایشات خود را آغاز کرده اند و به زودی تولیدات انبوه آن‌ها نیز به بازار عرضه می‌شود.

به زودی تولید انبوه واکسن مشترک کرونای ایران و کوبا عرضه می‌شود/ انعقاد قرارداد تولید 60 میلیون دز واکسن کرونا با روسیه
کد خبر: 488633
|
۱۴۰۰/۰۳/۰۲ ۰۸:۵۹:۰۰

اعتمادآنلاین| محمدعلی محسنی‌بندپی، عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به آخرین وضعیت تولید واکسن کرونا داخلی، گفت: هفته گذشته مسئولان وزارت بهداشت در کمیسیون حضور پیدا کرده و گزارشی درباره آخرین وضع تولید واکسن داخلی و همچنین واردات واکسن به نمایندگان ارائه کردند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، وی با بیان اینکه چند شرکت داروی داخلی در حال تولید واکسن کرونا هستند، ادامه داد: بنیاد برکت اخیرا سیصد هزار دوز واکسن به وزارت بهداشت تحویل داده و قرار است تا پایان خردادماه چندین میلیون دوز واکسن را به وزارت بهداشت تحویل دهد.

نماینده نوشهر و چالوس در مجلس تصریح کرد: موسسه پاستور هم با کشور کوبا در حال ساخت واکسن است و فاز سوم آزمایشات خود را آغاز کرده اند و به زودی تولیدات انبوه آن‌ها نیز به بازار عرضه می‌شود.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه اخیرا قرارداد تولید 60 میلیون دوز واکسن با روسیه در داخل کشور بسته شده و خط تولید آن راه اندازی شده است گفت: از دو میلیون دوز واکسن پیش از این وارد و به افراد در معرض خطر تزریق شده است و اخیرا نیز 2 میلیون وارد شده است که در چرخه واکسیناسیون قرار خواهد گرفت.

محسنی بندپی عنوان کرد: با گزارشاتی که به کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ارائه شده است، روند تولید واکسن داخلی و واردات امیدوار کننده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها