کد خبر: 488995
|
۱۴۰۰/۰۳/۰۳ ۰۹:۵۶:۰۰
| |

رابرت گیتس، وزیر دفاع اسبق آمریکا:

هیچ رئیس جمهور جمهوریخواهی وضعیت امروز حزب را تایید نمی‌کند

رابرت گیتس، وزیر دفاع اسبق آمریکا گفت: فکر نمی‌کنم هیچ یک از جمهوری خواهان وضعیت امروز حزب را تایید کند. من فکر می‌کنم آن ارزشها و اصولی که در زمان آن پنج رئیس جمهور، حزب جمهوریخواه به آنها پایبند بود امروزه به سختی یافت می‌شوند.

هیچ رئیس جمهور جمهوریخواهی وضعیت امروز حزب را تایید نمی‌کند
کد خبر: 488995
|
۱۴۰۰/۰۳/۰۳ ۰۹:۵۶:۰۰

اعتمادآنلاین| رابرت گیتس که قبلا در دولتهای بوش و اوباما به عنوان وزیر دفاع آمریکا خدمت کرده، در مصاحبه‌ای تاکید کرد، فکر نمی‌کند هیچ یک از همه پنج رئیس جمهور جمهوریخواهی که او برایشان کار کرده، "وضعیت امروز حزب جمهوریخواه را تایید کنند".

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه هیل، جان دیکرسون، مجری برنامه "رو در رو با ملت" شبکه سی.بی.اس آمریکا از گیتس پرسید، نظرش درباره وضعیت حال حاضر حزب جمهوریخواه با توجه به اینکه بخشی از رای دهندگان حامی این حزب جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا را دارای مشروعیت نمیدانند، چیست.

گیتس جواب داد: من نگرانی‌های جدی درباره آینده دارم. می‌دانید من برای هشت رئیس جمهور کار کرده‌ام. پنج نفر از آنها جمهوریخواه بودند. من فکر نمی‌کنم هیچ یک از آنها وضعیت امروز حزب جمهوریخواه را تایید کند. من فکر می‌کنم آن ارزشها و اصولی که در زمان آن پنج رئیس جمهور، حزب جمهوریخواه به آنها پایبند بود امروزه به سختی یافت می‌شوند.

دیکرسون پرسید، آیا اتفاقات اخیر همچون اغتشاش مرگبار ششم ژانویه در کنگره آمریکا و خودداری حزب جمهوریخواه از تایید نتایج انتخابات به منتقدان آمریکا دلیل موجه برای آنکه آن را یک قدرت در حال افول بخوانند می‌دهد یا خیر.

گیتس تاکید کرد: من فکر می‌کنم همینطور باشد و این که مساله کلی تر از آن است.

او به این مساله اشاره کرد که شی جینپینگ، رئیس جمهور چین از آمریکا به خاطر "فلج سیاسی" و ناتوانی در تحقق اهداف بزرگ انتقاد کرده است.

گیتس افزود: صادقانه تنها راه مقابله با آن از طریق اعمال و کسب توان تحقق کارهایی در واشنگتن که قبلا برای مدتی طولانی نتوانسته‌ایم انجامشان دهیم، است.

وزیر دفاع اسبق آمریکا گفت: موضوع به ارتباطات راهبردی بر میگردد و اینکه چطور این پیام را به بقیه جهان میدهید که بله، شما یک کشور ناقص هستید، ما همیشه نواقصی داشته‌ایم اما ما منحصر به فردیم چون تنها کشوری هستیم که عملا درباره این نواقص صحبت می‌کنیم و عملا در جهت ترمیم آنها تلاش و کار می‌کنیم. ما یک کشور آرمانگرا هستیم و به نظر من میرسد که به نوعی این پیام را گم کرده‌ایم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها