کد خبر: 489016
|
۱۴۰۰/۰۳/۰۳ ۱۳:۰۰:۰۰
| |

رهبر معظم انقلاب اسلامی لحظاتی پس از تحویل سال از طریق رسانه ملی با تبریک سال نو فرمودند:

شعار سال 1400، تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها

رهبر معظم انقلاب اسلامی لحظاتی پس از تحویل سال از طریق رسانه ملی با تبریک سال نو فرمودند: شعار امسال این است؛ "تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها" و ادامه دادند: بایستی تولید را محور کار قرار دهیم، حمایت های لازم را انجام دهیم و مانع ها را از سر راه تولید برداریم.

شعار سال 1400، تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها
کد خبر: 489016
|
۱۴۰۰/۰۳/۰۳ ۱۳:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| رهبر معظم انقلاب اسلامی لحظاتی پس از تحویل سال از طریق رسانه ملی با تبریک سال نو فرمودند: شعار امسال این است؛ "تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها" و ادامه دادند: بایستی تولید را محور کار قرار دهیم، حمایت های لازم را انجام دهیم و مانع ها را از سر راه تولید برداریم.

شعار امسال در راستای شعار سال گذشته با عنوان "جهش تولید" است، شعاری که رهبر معظم انقلاب اسلامی تحقق آن را قابل قبول نه در حد انتظار دانستند و فرمودند: در آنجاهایی که این شعار تحقق پیدا کرد در کارهای زیربنایی و سازندگی و قالبا امثال این ها بود، نتیجه آن در اقتصاد عمومی کشور و معیشت مردم مشهود نشد، یعنی این حرکت احساس نشد، در حالیکه انتظار ما این بود جهش تولید بتواند گشایش را در وضع مردم به وجود آورد.

رهبر معظم انقلاب در ادامه بیانات خود چند مثال برای حمایت از تولید بیان کرده و فرمودند: سرمایه گذاری در امر تولید به مشوق نیاز دارد و بایستی کسانی که می توانند سرمایه گذاری کنند، تشویق شوند به این کار، اوضاع کسب و کار در کشور به نحوی باشد که برای این ها تشویق کننده باشد تا به این کار وارد شوند یا هزینه تولید برای آنان افزایش پیدا نکند که متاسفانه این ها اتفاق نیافتاده یعنی ملاحظات لازم انجام نگرفته است.


این در حالی است که بسیاری از نهادها مانند بانک ها تلاش هایی در این باره داشته است. اما دلیل به ثمر ننشستن این تلاش ها چیست؟ چرا همین حمایت هایی هم که انجام می شود نتیجه ملموسی نداشته است؟ به نظر می رسد عده ای به نام تولیید کننده در حال سو استفاده از این موقعیت هستند. شرکت های کاغذی که اتفاقا قدر رسانه ای و ارتباط گیریشان از شرکت های واقعی بسیار بیشتر است، در حال تلاش برای استفاده از این امکانات هستند و بعضا فشارهایی به بانک ها وارد می کنند.


این مهم تا زمانی که حاشیه امن این شرکت های کاغذی از بین نرود ادامه خواهد داشت. لذا پیشنهاد می شود بانک هایی که با این دست فشارها روبرو هستند با اطلاع رسانی در این باره فشار را از دوش خود برداشته تا تسهیلات به تولیدکنندگان واقعی برسد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها