کد خبر: 489210
|
۱۴۰۰/۰۳/۰۳ ۱۵:۱۴:۱۹
| |

محمد مهاجری، فعال رسانه‌ای اصولگرا:

دور زدن تحریم‌ها در بلندمدت پاسخگو نیست / باید نقش جایگاه‌ها و نهادها در حوزه سیاست خارجی مشخص شود

یک فعال رسانه‌ای اصولگرا گفت: : اینکه روحانی گفت باید مساله را با کدخدا حل کنیم، اصل حرف غلط نیست، اما اول باید مشکل مان را با خودمان حل کنیم. می گویند تحریم را باید دور بزنیم؛ این حرف یعنی من دزد دریایی و دلال نفتی هستم و این راهکاری نیست که در بلندمدت پاسخگو باشد. 

دور زدن تحریم‌ها در بلندمدت پاسخگو نیست / باید نقش جایگاه‌ها و نهادها در حوزه سیاست خارجی مشخص شود
کد خبر: 489210
|
۱۴۰۰/۰۳/۰۳ ۱۵:۱۴:۱۹

اعتمادآنلاین| یک فعال رسانه‌ای گفت: مشکل اصلی در کشور نه فقط افراد بلکه جایگاه‌هایی است که سیاست‌گذاری در عرصه سیاست خارجی را برعهده دارند.

به گزارش ایسنا، محمد مهاجری در نشست "بایسته های سیاست خارجی در دولت سیزدهم" که روز دوشنبه در موسسه ابرار معاصر برگزار شد، گفت: اگر 30 میلیون نفر رای بدهند به گفتمان سانتریفیوژ بچرخد و اقتصاد هم بچرخد آیا باید مقابل این گفتمان ایستادگی کرد! یا ساختارها باید به گفتمانی که مردم به آن رای دادند توجه کنند و خود را وفق دهند؟


وی گفت: نقش جایگاه ها و نهادهای سیاسی، نظامی و امنیتی مختلف در سیاست خارجی باید مشخص شود. این نمی شود که نهادهای مختلف در سیات خارجی تاثیرگذار باشند آن وقت همه مشکلات در این حوزه را پای وزارت خارجه بنویسیم.

این فعال رسانه ای گفت: روسیه کدخدای ده کناری، چین کدخدای ده پایین و آمریکا کدخدای ده بالاست و این واقعیت دنیای ما در عرصه نظام بین الملل است. برخی از شهرهای بزرگ چین و روسیه را اگر ببینید یک ماشین چینی یا روسی پیدا نمی کنید. حتی در سبک زندگی چیزی به عنوان سبک زندگی روسی وجود ندارد.

مهاجری اظهار کرد: اینکه روحانی گفت باید مساله را با کدخدا حل کنیم، اصل حرف غلط نیست، اما اول باید مشکل مان را با خودمان حل کنیم. می گویند تحریم را باید دور بزنیم؛ این حرف یعنی من دزد دریایی و دلال نفتی هستم و این راهکاری نیست که در بلندمدت پاسخگو باشد.

این فعال رسانه‌ای اظهار کرد: تا تعارض بین ارکان حکومت حل نشود دو سه نسل بعدی هم همین جا می‌نشینند و می‌گویند ما راهبرد سیاست خارجی نداریم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها