کد خبر: 489231
|
۱۴۰۰/۰۳/۰۳ ۱۶:۱۳:۱۸
| |

استقبال اتریش از تمدید تفاهم نامه ایران و آژانس

وزارت امور خارجه اتریش گفت: از توافق انجام شده میان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و ایران در زمینه تمدید یک ماهه نظارت‌ها و راستی‌آزمایی آژانس قویا استقبال می کنیم. این موضوع به دیپلماسی فرصت بیشتری برای حفظ برجام می‌دهد. 

استقبال اتریش از تمدید تفاهم نامه ایران و آژانس
کد خبر: 489231
|
۱۴۰۰/۰۳/۰۳ ۱۶:۱۳:۱۸

اعتمادآنلاین| وزارت امور خارجه اتریش در پیامی از تمدید یک ماهه تفاهم نامه ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای تداوم نظارت ها و راستی آزمایی آژانس استقبال کرد.

به گزارش ایسنا، وزارت امور خارجه اتریش در صفحه توییترش درباره تمدید یک‌ماهه تفاهم نامه ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نوشت: از توافق انجام شده میان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و ایران در زمینه تمدید یک ماهه نظارت ها و راستی آزمایی آژانس قویا استقبال می کنیم. این موضوع به دیپلماسی فرصت بیشتری برای حفظ برجام می دهد.


کاظم غریب آبادی نماینده ایران در سازمان های بین المللی در وین امروز گفت: تصمیم ایران برای ادامه ضبط داده های دوربین ها حداکثر تا یک‌ماه دیگر، امروز از سوی سازمان انرژی اتمی به اطلاع مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی رسید.


اظهارات وزارت امور خارجه اتریش در پی این مطرح می شود که غریب‌آبادی افزود: داده های سه ماه گذشته همچنان در اختیار سازمان انرژی است و به آژانس منتقل نمی شود. داده های یک ماه پیش روی نیز صرفا نزد ایران خواهد ماند. در رابطه با حذف یا انتقال داده ها، همان شرایط تفاهم مشترک سه ماهه همچنان حاکم خواهد بود.


نماینده دائم کشورمان به کشورهای طرف مذاکره توصیه کرد تا از این فرصت که بر اساس حسن نیت ایران فراهم شده است، در جهت لغو کامل تحریم ها به گونه‌ای عملی و قابل راستی‌آزمایی استفاده کنند.

مذاکرات احیای توافق هسته ای برای بازگشت دوجانبه تهران-واشنگتن به پایبندی کامل به توافق از ماه گذشته در وین در جریان بوده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها