بهروز مفید:

تلویزیون از شبکه نمایش خانگی دربرگیرندگی بیشتری دارد

بهروز مفید تهیه‌کننده سریال‌های «پای پیاده»، «هشت و نیم دقیقه» و «محکومین» با برنا در خصوص مخاطبان پلتفرم‌ها و رسانه ملی و اینکه آیا با ورود پلتفرم‌هایی مانند نماوا و فیلیمو تلویزیون شکست خورده یا خیر گفت‌وگو کرد که در ذیل از نظر می‌گذرانید.

تلویزیون از شبکه نمایش خانگی دربرگیرندگی بیشتری دارد
کد خبر: 489355
|
۱۴۰۰/۰۳/۰۴ ۰۹:۱۵:۳۷

اعتمادآنلاین| به گزارش برنا، بهروز مفید تهیه‌کننده سینما و تلویزیون در خصوص مخاطبان پلتفرم‌ها و تلویزیون و محبوبیت این دو رسانه گفت‌وگو کرد.


*به نظر شما چند درصد از مردم، امروز سریال‌های تلویزیونی را می بینند و چند درصد مخاطب پلتفرم ها «نماوا و فیلیمو» هستند ؟

واقعیت این است که نمی توان به صورت دقیق این اطلاعات را عرضه کنم چرا که صدا و سیما نظرسنجی هایی را در این خصوص بر عهده دارد اما نکته قابل بحث و محرز این است که هر دو رسانه توسط مردم دیده می شود.

تلویزیون فقط به سریال ختم نمی شود و در این جعبه جادویی برنامه های ترکیبی مانند دورهمی، خندوانه، کودک شو و....نیز وجود دارد که مخاطبان خود را دارا است. علاوه بر این ها شبکه های مستند و کودک نیز در میان مردم محبوبیت دارد.

به نظر من قیاس اینکه چند درصد مخاطب تلویزیون هستند و چند درصد به پلتفرم ها روی می آورند آن طور که باید منطقی نیست چرا که هر دوی آن ها وجود دارد و این مسئله نه تنها اتفاق بدی نیست بلکه یک اتفاق خوب تلقی می شود و مخاطب بر اساس نیاز خود تشخیص می دهد که به کدام رسانه رو بیاورد. در این شرایط کرونایی هر دوی این رسانه ها درحال خدمت رسانی به مردم هستند.

با همه این حرف ها رقابت با تلویزیون در سطح پا به پا نیست درواقع تلویزیون قطعا از فضای نمایش خانگی دربرگیرندگی بیشتری دارد.

به ندرت می توان کسی را یافت که فقط از یک رسانه استفاده کند درواقع هر دو رسانه و در کنار آن ها ماهواره از محبوبیت خاصی برخوردار هستند اما مردم بسته به تولید محتوا و این که کدام یک فیلم ، سریال و برنامه بهتر ساخته اند به آن سمت و سو گرایش پیدا می کنند.

*آیا تلویزیون در مقابل پلتفرم ها شکست خورده است؟ یا اینکه آثار قوی همچنان می تواند در تلویزیون دیده بشو د؟

نو بودن فضای پلتفرم ها باعث شده که چنین سوالاتی در ذهن شکل بگیرد.

این فضا در تمام کشور ها وجود دارد و تلویزیون و پلتفرم ها برای مخاطبین فضایی را برای سرگرمی آن ها اشغال کرده اند و به نظرم هیچ کدام از رسانه های دیداری و شنیداری دیگری را شکست نداده است ولی ممکن است از یک برنامه رضایت نداشته باشیم اما اینکه بگوییم یک رسانه در مقابل رسانه دیگر شکست خورده را قبول ندارم.

انحصار تلویزیون شکسته شده است و باید تلاش کند تا در این فضا از موقعیت مناسبی برخوردار شود و به یک نو آوری برسد که چنین چیزی باید توسط صدا و سیما کنترل شود. اگر رسانه ملی بخواهد جایگاه خودش را در سطح مطلوب نگه دارد باید شاخص رضایت در رسانه ملی رشد بیشتری داشته باشد و اینگونه قطعا موفق تر خواهد بود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها