رییس کانون مرغداران گوشتی:

دستگاه‌های نظارتی با گرانفروشان مرغ برخورد کنند/ کاهش شدید قیمت جوجه‌های یک روزه/ تولید 112 میلیون قطعه مرغ در اردیبهشت‌ماه

رییس کانون سراسری مرغداران گوشتی کشور اظهار داشت: مرغ به نرخ مصوب توسط مرغداری‌ها در حال عرضه است و طبق قاعده در بازار هم باید به نرخ مصوب که 24 هزار و 900 تومان به فروش برسد. در حال حاضر هیچ کمبودی در مرغ وجود ندارد و اگر واحد صنفی اقدام به فروش مرغ بیش از نرخ مصوب کند، مصداق گرانفروشی است.

دستگاه‌های نظارتی با گرانفروشان مرغ برخورد کنند/ کاهش شدید قیمت جوجه‌های یک روزه/ تولید 112 میلیون قطعه مرغ در اردیبهشت‌ماه
کد خبر: 489408
|
۱۴۰۰/۰۳/۰۴ ۱۰:۱۳:۰۱

اعتمادآنلاین| حبیب اسدالله‌نژاد در مورد وضعیت بازار مرغ اظهار کرد: مرغ به نرخ مصوب توسط مرغداری‌ها در حال عرضه است و طبق قاعده در بازار هم باید به نرخ مصوب که 24 هزار و 900 تومان به فروش برسد. در حال حاضر هیچ کمبودی در مرغ وجود ندارد و اگر واحد صنفی اقدام به فروش مرغ بیش از نرخ مصوب کند، مصداق گرانفروشی است و وظیفه نهادهای نظارتی برخورد با این واحدهای صنفی است.

به گزارش ایلنا، وی افزود: شنیده‌ها حاکی از این است که در برخی واحدهای صنفی فروش مرغ بیش از نرخ مصوب در حال انجام است، این اتفاق ناشی این است که کنترل از کشتارگاه تا ممراکز عرضه وجود ندارد. باید این کنترل صورت بگیرد تا در حق تولیدکننده و مصرف‌کننده ظلم نشود. در مورد گرانفروشی دستگاه‌های نظارتی مانند سازمان تعزیرات و بازرسی وزارت صمت باید ورود کنند تا ما شاهد انحراف قیمت مرغ در سطح کشور نباشیم.

رییس کانون سراسری مرغداران گوشتی کشور تصریح کرد: در حال حاضر در سطح توزیع هیچ کمبودی در مورد مرغ وجود ندارد. ضمن اینکه قیمت تمام شده مرغ با توجه به افزایش قیمت مولفه‌های تولید بیش از 17 هزار و 700 تومان است اما از آنجا که تغییر قیمتی وجود نداشته، واحدهای مرغ‌داری ناچارا با همین قیمت مرغ را عرضه می‌کنند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد:‌ میزان تولید در اردیبهشت ماه حدود 112 میلیون قطعه بود، بنابراین کمی کاهش تولید وجود دارد ولی اگر نظارت و کنترل شود و جلوی انحراف توزیع مرغ گرفته شود، میزان کمبود در حدی نیست که بازار را دچار تنش کند، امیدوار هستیم که این اتفاق بیافتد و دستگاه‌هایی که وظیفه کنترل، پایش و نظارت را دارند به تکالیف خود عمل کنند.

اسدالله‌نژاد در پاسخ به سوالی در مورد وضعیت جوجه‌های یک روزه بیان کرد: قیمت جوجه یک روزه که در چند وقت اخیر به 9000 تومان رسیده بود، در دو یا سه روز گذشته کاهش شدیدی داشته و به 7000 تا 7500 تومان رسیده است. امیدواریم که این روند کاهش قیمت استمرار داشته باشد و جوجه به نرخ مصوب عرضه شود تا شاهد کاهش قیمت تمام شده برای واحدهای مرغداری باشیم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها