دیلی تایمز:

بهبود روابط ایران-سعودی راه مقابله با تفرقه افکنی آمریکاست

روزنامه دیلی تایمز پاکستان  در سرمقاله‌ای با عنوان بازگشت ایران به بازی با اشاره به موقعیت جمهوری اسلامی ایران در منطقه و تلاش برای تقویت همکاری‌ها با کشورهای بزرگ اقتصادی افزود: عادی‌سازی روابط ایران و عربستان یک راه موثر برای کاهش سلطه و سیاست تفرقه افکنی آمریکا در منطقه خواهد بود از سوی دیگر مشارکت راهبردی تهران و پکن نیز نگرانی آمریکایی‌ها را برانگیخته است.

بهبود روابط ایران-سعودی راه مقابله با تفرقه افکنی آمریکاست
کد خبر: 489562
|
۱۴۰۰/۰۳/۰۴ ۱۳:۳۲:۴۲

اعتمادآنلاین| روزنامه «دیلی تایمز» پاکستان تنش زدایی میان ایران و عربستان را به نفع خاورمیانه و تضمین امنیت منطقه‌ای دانست و نوشت: ذوب شدن یخ روابط میان این دو کشور راهی برای کاهش سلطه جویی و سیاست تفرقه افکنانه آمریکا است.

به گزارش ایرنا، این روزنامه انگلیسی زبان روز سه‌شنبه در سرمقاله‌ای با عنوان «بازگشت ایران به بازی» با اشاره به موقعیت جمهوری اسلامی ایران در منطقه و تلاش برای تقویت همکاری‌ها با کشورهای بزرگ اقتصادی (اشاره به امضای سند جامع همکاری‌های ایران و چین) افزود: برتری تهران در منطقه به سود اسلام‌آباد است اما آمریکایی‌ها آن را به ضرر خود می‌دانند.

در این سرمقاله آمده است: یخ‌های روابط ایران و عربستان ذوب می‌شود و مذاکرات برای کاهش خشونت‌ها در یمن همچنین توقف عملیات‌های نظامی از سوی طرفین درگیر می‌تواند به ثبات پایدار در منطقه، تضمن امنیت از جمله کمک به بهبود وضعیت بازار جهانی نفت کمک کند.

دیلی تایمز افزود: یک تغییر جدید منطقه‌ای در حال شکل گیری است و این تصمیم با ایالات متحده خواهد بود که آیا آنان می‌خواهند بخشی از این تحول باشند یا علیه آن خواهند ایستاد.

این روزنامه پاکستانی نوشت: ارتباطات اقتصادی در منطقه می‌تواند صلح و امنیت موثرتر در مقایسه با ادعای آمریکا فراهم کند، کشوری که خود را پلیس خودخوانده جهان می‌داند و مدعی برقراری امنیت و تامین ثبات است.

دیلی تایمز تاکید کرد: روزهای پرتحرک آمریکا رو به افول است، آنان زمانی با تزریق پول‌های کلان از حقوق بشر نمایشی حمایت و با بهانه‌ها دروغین نظام به اصطلاح مردم سالاری را (برای برخی از کشورهای منطقه) تعیین می‌کردند.

این روزنامه انگلیسی زبان نوشت: عادی‌سازی روابط ایران و عربستان یک راه موثر برای کاهش سلطه و سیاست تفرقه افکنی آمریکا در منطقه خواهد بود از سوی دیگر مشارکت راهبردی تهران و پکن نیز نگرانی آمریکایی‌ها را برانگیخته است.

دیلی تایمز افزود: ایران در حال شکستن بال‌های آمریکا در جنوب آسیا است و این وضعیت به نفع پاکستان تمام می‌شود. پیوستن ایران به طرح اقتصادی سیپک (طرح مشترک پاکستان و چین) ، فعالیت مشترک بنادر گوادر و چابهار و اتصال ریلی میان دو کشور باعث تقویت تجارت تا آسیای میانه و اروپا خواهد شد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها