کد خبر: 489647
|
۱۴۰۰/۰۳/۰۴ ۱۵:۱۸:۳۷
| |

2حسرت بزرگ جلال

برانکو از کاپیتان تمجید می‌کند، اما یکی از افسوس‌های زندگی او را خودش ساخته است.

2حسرت بزرگ جلال
کد خبر: 489647
|
۱۴۰۰/۰۳/۰۴ ۱۵:۱۸:۳۷

اعتمادآنلاین| نمایش فنی و حتی توان رهبری جلال حسینی در پرسپولیس طوری است که اغلب با ستایش ناظران همراه می‌شود. برانکو ایوانکوویچ هم که 3قهرمانی لیگی کنار حسینی به‌دست آورده، به‌خوبی آگاه است که کاپیتان سابقش چه نقش مهمی در موفقیت‌های پرسپولیس ایفا می‌کند.

به گزارش همشهری، برانکو که زیاد با رسانه‌های ایرانی مصاحبه می‌کند، اخیر بار دیگر به تمجید از جلال پرداخته و این بازیکن را «ستون» تیم دانسته است؛ ادعایی که حتما از سوی تمام ارکان فعلی باشگاه تأیید می‌شود. با این همه، اگر حسینی در دهه90، 2حسرت بزرگ داشته باشد، یکی از آنها را خود برانکو برای او ساخته است!

اولی محصول برانکو

حالا دیگر قصه‌اش را همه می‌دانند؛ اینکه پیش از آغاز لیگ پانزدهم جلال حسینی برای بازگشت به پرسپولیس با محمدحسین

نژادفلاح، سرپرست وقت باشگاه به توافق کامل رسید و حتی طرفین کنار هم عکس انداختند. با این حال برانکو به دلایلی که هرگز حاضر نشد اعلام کند، این انتقال را وتو کرد. در تابستان داغ سال 94وقتی مطبوعات ورزشی تیتر زدند: «برانکو حسینی را نمی‌خواهد» هیچ‌کدام از مخاطبان موضوع را باور نکردند، اما داستان حقیقت داشت و حسینی ناچار شد برای بازگشت به پرسپولیس، یک فصل در نفت تهران انتظار بکشد. جالب اینجاست که آن روزها شایعه حضور جلال در استقلال هم مطرح شد، اما او تیزهوش‌تر از آن بود که پایگاهش نزد پرسپولیسی‌ها را خراب کند. درنتیجه منتظر ماند، برگشت و از روزی که به تیم پیوست، نوار قهرمانی‌های سرخپوشان هم شروع شد. ایران سرزمین هواداری متعصبانه و قدیس‌سازی است؛ بنابراین خیلی از عاشقان سینه‌چاک برانکو به هر دری می‌زنند تا خطای بزرگ پروفسور در مورد عدم‌جذب حسینی را توجیه کنند. عمده استدلال آنها این است که برانکو از رفتار غیرحرفه‌ای باشگاه مبنی بر جذب بازیکن بدون هماهنگی او شاکی شده است. این اما فرض درستی نیست. همان سال در همین تیم محسن مسلمان را هم به مربی کروات تحمیل کردند، برانکو پس از مدتی او را بازی داد و خیلی هم خوب شد. در دوران حضور ایوانکوویچ در تیم ملی هم خداداد عزیزی و وحید هاشمیان را به او تحمیل کردند که باز نتیجه مطلوبی به همراه داشت. بدون اما و اگر و بی‌چون و چرا، حقیقت آن است که برانکو آن سال در مورد جلال اشتباه کرد و تاوانش را با از دست دادن قهرمانی به‌خاطر تفاضل گل داد.

دومی دستپخت کی‌روش

حسرت بزرگ بعدی جلال حسینی را هم کارلوس کی‌روش ساخت. شاید کی‌روش و برانکو در نکات مختلفی با هم اختلاف عقیده داشتند، اما در مورد بدسلیقگی در قبال حسینی یک- یک مساوی هستند. تصمیم مهم مربی پرتغالی برای حذف جلال حسینی از فهرست تیم ملی در جام‌جهانی 2018روسیه با واکنش‌های منفی بسیار زیادی همراه شد. به هر حال سبک بازی تیم ملی در آن جام طوری نبود که خلأ مدافعی مثل حسینی احساس شود، اما در جام ملت‌های آسیای 2019این اتفاق رخ داد. هیچ‌وقت نخواهیم فهمید اگر جلال حسینی در زمین بود، در صحنه معروف رقم خوردن گل اول ژاپن آن اتفاق مضحک تاریخی رخ می‌داد یا نه؟ با توجه به آگاهی محیطی و حواس جمع حسینی، بعید است او اجازه می‌داد چند بازیکن ما دنبال داور بدوند و فرصت مناسب برای گلزنی ژاپن فراهم شود. در هر صورت کی‌روش 3سال پیش تصمیم گرفت حسینی را حذف کند؛ آن هم درحالی‌که جلال همین حالا هم قابلیت حضور در تیم ملی را دارد. کارلوس مدعی شده بود روزبه چشمی مدرن‌ترین مدافع میانی فوتبال ایران است، اما روزبه چیزی که او انتظار داشت از آب درنیامد. آخرین خبری که از چشمی داریم، جدایی‌اش از ام‌صلال قطر است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها