کد خبر: 489776
|
۱۴۰۰/۰۳/۰۵ ۰۸:۵۲:۰۰
| |

انتقاد تند پیشکسوت استقلال از شیخ دیاباته / دین‌محمدی: دیاباته باید بفهمد که کجا دارد بازی می‌کند

یک پیشکسوت فوتبال گفت: شیخ دیاباته باید توجیه شود که پیراهن استقلال را پوشیده است، او باید بداند در تیمی عضویت دارد که 40 میلیون هوادار دارد اینکه چهار ماه حقوق نمی‌گیرد، زود به زود مصدوم می‌شود و مدام تقاضای مرخصی برای خروج از کشور می‌کند اتفاق خوبی نیست.

انتقاد تند پیشکسوت استقلال از شیخ دیاباته / دین‌محمدی: دیاباته باید بفهمد که کجا دارد بازی می‌کند
کد خبر: 489776
|
۱۴۰۰/۰۳/۰۵ ۰۸:۵۲:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ سیروس دین‌محمدی، سال‌ها در خط میانی استقلال به میدان رفت و یکی از نفرات تاثیرگذار و شاخص این تیم بود. پیشکسوت امروز استقلال روز چهارشنبه درباره دیدار با صنعت نفت آبادان حرف زد و از «شیخ دیاباته» انتقادات تندی کرد. او اعتقاد دارد بازیکن اهل مالیایی استقلال باید بداند پیراهن چه تیمی را پوشیده است و باید برای حل مشکلاتش صبورتر باشد.

به گزارش ایرنا، مشروح این گفت وگو را در زیر می‌خوانید.

***

*استقلال سه امتیاز ارزشمند را مقابل صنعت نفت آبادان به دست آورد

استقلال در دیدار با صنعت نفت آبادان عملکرد خیلی خوبی داشت، این تیم در نیمه دوم توپ و میدان را در اختیار گرفت و قدرت خود را به حریف دیکته‌ کرد. یک نکته مهم در بازی استقلال وجود داشت.

*چه نکته‌ای؟

اینکه استقلال در آن هوای گرم و شرایط جوی توپ و میدان را در اختیار گرفت.اینکه در آبادان بتوانید حریف را تحت تاثیر قرار دهید اتفاق بزرگی را رقم زده‌اید. این سه امتیاز از نان شب برای آبی‌پوشان تهرانی واجب‌تر شد.

*استقلال در این جدال می‌توانست بیشتر از یک گل بزند.

من نمی‌خواهم به امور داوری ورود کنم، کارشناس داوری نیستم و اگر حرفی می‌زنم به عنوان یک فوتبالی است،به نظر من گل مهدی ‌قایدی درست بود و در صحنه‌ای که داور بازیکن حریف را از زمین اخراج کرد می‌توانست آوانتاژ بدهد و اجازه بدهد فرشید اسماعیلی به توپ ضربه بزند. یک پنالتی نیز به نظر من برای استقلال گرفته نشد. می‌دانید مشکل داوری فوتبال ایران چیست.

*چیست؟

تا زمانی که سیستم وی ای آر ( کمک داور ویدئویی) در لیگ ایران راه‌اندازی نشود این مشکلات پا برجاست و باید شاهد اشتباهات داوری باشیم. به نظر من هر چه سریعتر باید این سیستم وارد شود. الان در همه جای دنیا وی ای آر وجود دارد و اشتباهات داوری به حداقل رسیده است.

*خط دفاع استقلال اشتباه نکرد، این اتفاق خوبی برای آبی‌پوشان محسوب می‌شود.

استقلال با سه دفاع بازی کرد، عارف غلامی، محمد حسین مرادمند و سیاوش یزدانی در خط دفاعی به میدان رفتند این باعث شد فضاها را در اختیار گرفته و پوشش مناسبی یکدیگر را دهند. مدافعان آبی‌پوشان در این جدال بیرون از خانه نمره قبولی می‌گیرند.

*هافبک‌ها را چطور دیدید؟

برای اینکه به خط هافبک نمره قبولی بدهیم باید ببینیم در زمین مسابقه دو فاکتور مهم و اساسی را رعایت کرده‌اند یا خیر؟ باید توپ را با سرعت در زمین به چرخش درآورند و در انتقال فاز تهاجمی جایگیری‌ها را رعایت کنند که نفرات خط میانی آبی‌پوشان این کارها را انجام دادند. فرشید اسماعیلی،آرش رضاوند و مسعود ریگی وظایفی را که به دوششان گذاشته بود به خوبی در زمین پیاده کردند و باعث شدند تا حریف نتواند کار خاصی را انجام دهد. این نفراتی که از آنها اسم بردم چه در کارهای هجومی و چه در کارهای دفاعی موفق عمل کردند. هر وقت هافبک‌های استقلال خوب بوده اند، این تیم نتیجه خوبی گرفته و هر وقت نتوانسته اند در این منطقه خوب باشند ، تیم شرایط خوبی را تجربه نکرده‌ است. من یک ایراد می‌توانم به خط میانی استقلال بگیرم.

*چه ایرادی؟

نمی‌دانم چرا بازیکنان میانی استقلال شوت نمی‌زنند، همواره و در تمام سال‌های گذشته استقلال بازیکنان شوت زنی داشته که از این راه گل‌های زیادی را زده بود و باید در تمرینات بیشتر روی این تاکتیک کار کنند.

*استقلال در تیم ملی یک سهمیه دارد، نظرتان چیست؟

اگرچه باید به تصمیم و سلیقه مربیان تیم ملی احترام بگذاریم اما حق استقلال بیشتر از یک سهمیه در تیم ملی بود، فرشید اسماعیلی این روزها در بهترین شرایط جسمانی و روحی قرار دارد و یکی از بهترین هافبک‌های ایران است و جایش‌ در فهرست تیم ملی خالی است. به جر او نفرات دیگری نیز هستند که شایسته و استحقاق حضور در تیم را داشتند.

*به عنوان سوال آخر، این روزها از شیخ دیاباته انتقاداتی می‌شود، بازیکنی که در لیگ بیستم هیچ شباهتی به مهاجم ممتاز فصل گذشته ندارد.

من اگر حرف می‌زنم دلم برای استقلال می‌سوزد و این تیم را دوست دارم، شیخ دیاباته باید توجیه شود که پیراهن استقلال را پوشیده است، او باید بداند در تیمی عضویت دارد که 40 میلیون هوادار دارد و پیش از او امثال سیروس دین‌محمدی‌ها نه چهار ماه بلکه سال‌ها پول نگرفتند اما لحظه‌ای کم نگذاشتند و با جان و دل برایش بازی کردند. اینکه چهار ماه حقوق نمی‌گیرد، زود به زود مصدوم می‌شود و مدام تقاضای مرخصی برای خروج از کشور می‌کند اتفاق خوبی نیست او بازیکن خوبی است و فصل گذشته عالی عمل کرد اما باید توجه شود که استقلال هوادارانی دارد که با برد این تیم می‌خندند و با شکست‌هایش اشک می‌ریزند. شاید برخی‌ها از حرف‌های من ناراحت شوند اما باز هم می‌گویم دیاباته باید توجه شود که استقلال با هیچ تیمی در دنیا قابل قیاس نیست و باید با همه وجود برایش بازی کند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها