گلاره ناظمی، داور فوتسال:

استفاده AFC از داوران زن نشانه خوبی بود / اعتماد AFC به قضاوت داوران ایرانی محسوس است

یک داور فوتسال گفت: استفاده AFC از داوران زن نشانه خوبی بود چرا که نخستین بار بود که AFC در مسابقات خود از داوران زن استفاده کرد. این نخستین بار بود که AFC در چنین مسابقات حساسی به داوران زن اعتماد کرد.

استفاده AFC از داوران زن نشانه خوبی بود / اعتماد AFC به قضاوت داوران ایرانی محسوس است
کد خبر: 489888
|
۱۴۰۰/۰۳/۰۵ ۱۱:۲۸:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ تیم ملی فوتسال ویتنام در دیدار برگشت مسابقات انتخابی جام جهانی لیتوانی سه شنبه در امارات به مصاف تیم لبنان رفت که این بازی با نتیجه تساوی یک-یک ‏ به پایان رسید. دیدار رفت دو تیم با نتیجه تساوی بدون گل تمام شده بود.

به گزارش مهر، به این ترتیب تیم ویتنام ‏ موفق شد به جام جهانی فوتسال که شهریور و مهرماه در کشور لیتوانی برگزار می‌شود، صعود کند. قضاوت این بازی بر عهده گلاره ناظمی و ابراهیم محرابی افشار داوران ایرانی بود که لبنانی‌ها به عملکرد آنها در صحنه گل ویتنام اعتراض کردند.

گلاره ناظمی درباره اعتراض لبنانی‌ها به عملکرد قضاوت در بازی گفت: بازی دو تیم لبنان و ویتنام حساس بود چرا که برنده بازی به مسابقات جام جهانی صعود می‌کرد. به همین دلیل حساسیت بازی بسیار بالا بود. در چنین بازی حساسی به همراه محرابی قضاوت را بر عهده داشتیم.

وی تاکید کرد: تیم لبنان نسبت به صحنه‌ای اعتراض شد که اعتقاد داشت قبل از به ثمر رسیدن گل خطا رخ داده است. اگر خطا گرفته می‌شد تیم ویتنام می‌توانست معترض شود. به نظر و تشخیصم صحنه خطا نبود. بازی ادامه پیدا کرد و مشکلی هم پیش نیامد. طبیعی است در چنین بازی که دو تیم پایاپای هستند و فقط سه دقیقه تا جام جهانی فاصله دارند حساسیت به وجود آید.

داور ایرانی درباره مسابقات گفت: با توجه به شیوه پلی آف بودن مسابقات و تعیین کننده بودن برای تیم‌های صعود کننده به جام جهانی لیتوانی قطعاً یکی ازحساس ترین مسابقات بود. استفاده AFC از داوران زن نشانه خوبی بود چرا که نخستین بار بود که AFC در مسابقات خود از داوران زن استفاده کرد. در گذشته در مسابقات خارج از AFC این اتفاق رخ داده بود. اما نخستین بار بود که AFC در مسابقات خود به داوران زن اعتماد کرد و در چنین مسابقات حساسی به داوران زن اعتماد کرد.

ناظمی افزود: مهم‌تر نیز استفاده از 3 داور ایرانی بود که نشان دهنده اعتماد AFC به قضاوت داوران ایرانی است. محرابی از 4 مسابقه 2 بازی را قضاوت کرد و این نشان دهنده سطح داوری ایران به آسیا و جهان بود.

وی در پایان درباره شانس قضاوت داوران ایرانی در جام جهانی گفت: هر 4 نامزد ایرانی شانس قضاوت دارند و تا پیش از مسابقات داوران انتخاب خواهند شد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها