کد خبر: 490036
|
۱۴۰۰/۰۳/۰۵ ۱۷:۲۰:۵۲
| |

ولادیمیر ماکی، وزیر خارجه بلاروس:

بلاروس به همه تحریم‌ها پاسخ متناسب خواهد داد

وزیر خارجه بلاروس گفت: بلاروس به همه تحریم‌ها و محدودیت‌ها پاسخ متناسب خواهد داد. افزایش بیشتر تنش‌ها نتایج خوبی به همراه نخواهد داشت. وی از کشورهای غربی خواست که نگرش هوشیارانه داشته باشند.

بلاروس به همه تحریم‌ها پاسخ متناسب خواهد داد
کد خبر: 490036
|
۱۴۰۰/۰۳/۰۵ ۱۷:۲۰:۵۲

اعتمادآنلاین| وزیر خارجه بلاروس با هشدار به کشورهای غربی گفت، بلاروس به همه تحریم‌ها و محدودیت‌ها پاسخ متناسب خواهد داد.

به گزارش فارس «ولادیمیر ماکی» وزیر خارجه بلاروس چهارشنبه گفته است که غرب تمایل دارد روابط با مینسک را سیاسی کند.

به گزارش خبرگزاری روسی «تاس» ولادیمیر ماکی در پارلمان این کشور و در نشست رئیس جمهور با قانونگذاران، اعضای کمیسیون قانون اساسی و اعضای نهادهای دولتی گفت که افزایش بیشتر تنش‌ها نتایج خوبی به همراه نخواهد داشت. وی از کشورهای غربی خواست که نگرش هوشیارانه داشته باشند.

ماکی گفت: «هر زمینه همکاری با بلاروس سیاسی می‌شود. تهمت عمده به مردم بلاروس و دولت در غرب امری عادی است.»

وی تاکید کرد که تحریم‌ها علیه بلاروس در جهت از بین بردن اقتصاد و دولت است و تشدید بیشتر هیچ چیز خوبی به همراه نخواهد داشت. وی از کشورهای غربی خواست که نظر خود را تغییر دهند.

وزیر خارجه بلاروس گفت: «مشکلات باید در میز مذاکره حل شود. این موضع اساسی ماست.»

وی هشدار داد که بلاروس به همه تحریم‌ها و محدودیت‌ها پاسخ متناسب خواهد داد.

سران کشورهای عضو اتحادیه اروپا دوشنبه با اعمال مجموعه‌ای از تحریم‌ها علیه بلاروس به دلیل اقدام این کشور در نشاندن یک فروند هواپیمای مسافربری موافقت کردند. از جمله تحریم‌هایی که قرار است اعمال شود ممنوعیت استفاده بلاروس از حریم هوایی و فرودگاه‌های اتحادیه اروپا است.

رسانه‌ها روز یکشنبه گزارش دادند یک فروند «میگ-29» یک هواپیمای مسافربری متعلق به شرکت «رایان‌ایر» را رهگیری و آن را وادار به فرود اضطراری در فرودگاه مینسک کرده است. مقامات نظامی بلاروس گفتند که این هواپیما مشکوک به تهدید به بمبگذاری بود و جنگنده میگ-29 بلاروس آن را مجبور به فرود اضطراری کرد. در همین حال رسانه‌ها گزارش داده‌اند یکی از مسافران این هواپیما از مخالفان دولت بلاروس و گرداننده یکی از کانالهای تلگرامی بوده است و دلیل فرود هواپیما نیز همین بوده است.

به دنبال این حادثه «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در توییتی نوشت : «از نزدیک تحولات را دنبال می‌کنیم. پرواز رایان ایر از آتن به ویلنیوس به دلیل ادعای تهدید امنیتی مجبور به فرود در مینسک شد. این کاملا غیرقابل قبول است. ما دولت بلاروس را مسئول امنیت کلیه مسافران و هواپیماها می‌دانیم. همه مسافران باید بتوانند بلافاصله به سفر خود ادامه دهند.»

«الکساندر لوکاشنکو» رئیس جمهور بلاروس چندی قبل نیز هشدار داد، دستگاه‌‌های اطلاعاتی روسیه و بلاروس، مراکز سرویس اطلاعاتی آمریکا را در «کی‌یف» پایتخت اوکراین و همچنین لهستان نزدیک ورشو کشف کرده‌اند. به گفته او کشورهای همسایه بلاروس شامل لهستان، اوکراین و لیتوانی ناآرامی بعد از انتخابات ریاست‌جمهوری در این کشور را سازماندهی کردند.

او همچنین بارها در خصوص تحرکات خودروهای زرهی آمریکایی و نیروهای ناتو در اطراف مرزهای این کشور هشدار داده است. وی از وزارت کشور بلاروس درخواست کرده اقدام متناسب در برابر این تحرکات را در نظر داشته باشد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها