کد خبر: 490215
|
۱۴۰۰/۰۳/۰۶ ۱۳:۵۹:۱۰
| |

وزارت دفاع روسیه خبر داد:

پرواز بمب افکن های روسی توپولف بر فراز دریای مدیترانه

وزارت دفاع روسیه از انجام نخستین پرواز بمب افکن‌های سنگین دور برد «توپولف» این کشور بر فراز آب‌های دریای مدیترانه خبر داد.

پرواز بمب افکن های روسی توپولف بر فراز دریای مدیترانه
کد خبر: 490215
|
۱۴۰۰/۰۳/۰۶ ۱۳:۵۹:۱۰

اعتمادآنلاین| وزارت دفاع روسیه با انتشار بیانیه ای از پرواز بمب افکن های سنگین روسی توپولف بر فراز آب های دریای مدیترانه و بازگشت آنها به پایگاه هوایی حمیمیم سوریه خبر داد.


به گزارش مهر به نقل از تاس، وزارت دفاع روسیه از انجام نخستین پرواز بمب افکن‌های سنگین دور برد «توپولف» این کشور بر فراز آب‌های دریای مدیترانه خبر داد.

وزارت دفاع روسیه با انتشار بیانیه‌ای در همین خصوص اعلام کرد: بمب افکن‌های دور برد «توپولف 22» که به تازگی وارد پایگاه هوایی «حمیمیم» سوریه شده‌اند، به تمرین نظامی بر فراز آب‌های دریای مدیترانه پراختند و جنگنده‌های سوخویی 35 نیز آنها را همراهی کردند.

در این بیانیه همچنین تاکید شده که خدمه بمب افکن‌های توپولف در جریان این تمرین نظامی، به افزایش مهارت‌های خود در زمینه پرواز در منطقه جغرافیایی جدید مدیترانه پرداختند.

لازم به ذکر است وزارت دفاع روسیه پیشتر از آماده سازی باند جدید پرواز در پایگاه نظامی حمیمیم ویژه پرواز بمب افکن‌های سنگین خبر داده و اعلام کرده بود که به زودی، بمب افکن‌های سنگین توپولف روسی وارد این پایگاه هوایی خواهند شد.

به گفته وزارت دفاع روسیه، تجهیزات رادیویی پایگاه نظامی حمیمیم نیز به روز آوری شده و اکنون قابلیت میزبانی از تمامی انواع جنگنده‌ها و بمب افکن‌ها را دارد.

لازم به ذکر است بمب افکن‌های توپولف 22، قابلیت حمل موشک‌های هسته‌ای را نیز دارند. ‌

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها