رهبر اپوزیسیون بلاروس:

لوکاشنکو کشور را به کره شمالی اروپا تبدیل کرده است

سوتلانا تیخانوفسکایا، رهبر اپوزیسیون بلاروس خواستار یک سری اقدامات ملموس و جدی از جمله اعمال ممنوعیت بر سرمایه‌گذاری خارجی و بر عمده صادرات بلاروس مانند محصولات نفتی و فلزی، کودهای پتاس و چوب شد.

لوکاشنکو کشور را به کره شمالی اروپا تبدیل کرده است
کد خبر: 490224
|
۱۴۰۰/۰۳/۰۶ ۱۴:۳۵:۳۴

اعتمادآنلاین| رهبر اپوزیسیون بلاروس رئیس جمهوری این کشور را به تبدیل کردن بلاروس به "کره شمالی اروپا" متهم کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از رادیو آزاد اروپا، سوتلانا تیخانوفسکایا، رهبر اپوزیسیون بلاروس که روز چهارشنبه از طریق یک ویدئو کنفرانس در پارلمان اروپا سخنرانی کرد، خواستار یک سری اقدامات ملموس و جدی از جمله اعمال ممنوعیت بر سرمایه‌گذاری خارجی و بر عمده صادرات بلاروس مانند محصولات نفتی و فلزی، کودهای پتاس و چوب شد.

وی همچنین خواستار برگزاری فوری یک کنفرانس بین‌المللی برای مذاکره درباره وضعیت بحرانی در بلاروس شد.

رهبر اپوزیسیون بلاروس گفت: رویکرد کنونی اتحادیه اروپا نسبت به بلاروس کارساز نیست. این رویکرد، رفتار لوکاشنکو را که شدیدا احساس معافیت از مجازات دارد، تغییر نداده است.

وی به اتحادیه اروپا هشدار داد که مطمئن شود واکنشش تنها به رویداد اخیر درخصوص فرود اجباری یک هواپیمای خط هوایی رایان ایر در مینسک محدود نشود.

سوتلانا تیخانوفسکایا گفت: شما باید این وضعیت را به طور کامل حل کنید یا با رویدادهای مشابه مواجه می‌شوید.

وی افزود: بلاروس به عنصر نامطلوب اروپا تبدیل شده، کشوری خطرناک و غیرشفاف. جامعه بین‌الملل باید بدون معطلی یک کنفرانس در سطح مقامات عالی‌رتبه درخصوص این بحران در بلاروس برگزار کند و باید به طور علنی و قاطعانه سیاست عدم به رسمیت شناختن این رژیم را حفظ کند.

سوتلانا تیخانوفسکایا تاکید کرد: اتحادیه اروپا باید برنامه‌ای برای حمایت از دموکراسی در بلاروس تنظیم کند و گروه‌های دوستی بلاروس باید در پارلمان‌های ملی ایجاد شوند. ما همچنین باید از یک زبان واضح و شفاف در مقابل روسیه استفاده کنم و به او بگوییم که امضای هرگونه قرارداد با لوکاشنکو ملغی خواهد شد.

رهبر اپوزیسیون بلاروس گفت: اتحادیه اروپا باید هر نوع حمایت مالی از دولت لوکاشنکو را رد و ورود تمامی محصولات از بلاروس را ممنوع کند. اتحادیه اروپا همچنین باید از تمامی سرمایه‌گذاری‌های جدید در بلاروس اجتناب و از یک رسانه مستقل نیز حمایت کند.

وی اظهار کرد: از الان به بعد امنیت هیچ شهروندی از هیچ کشوری که از فراز بلاروس پرواز می‌کند، تضمین شده نیست.

سوتلانا تیخانوفسکایا همچنین از اتحادیه اروپا خواست تا تحریم‌های مالی هدفمندی را علیه مردم و افرادی که جزء اطرافیان لوکاشنکو هستند، اعمال کند.

وی مردم بلاروس را در مواجه با سرکوب‌ها مستاصل توصیف کرد و گفت: جنبش اعتراضی ما اساسا صلح آمیز است و ما نمی‌خواهیم خشونت‌ها را با خشونت پاسخ دهیم.

رهبر اپوزیسیون بلاروس اعلام کرد: ما آماده‌ایم تا فاز جدیدی از اعتراضات فعال را علیه لوکاشنکو آغاز کنیم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها