کد خبر: 490625
|
۱۴۰۰/۰۳/۰۸ ۰۹:۵۷:۳۱
| |

در میانه تنش ها:

وزرای خارجه 4 کشور اروپایی به پکن سفر می کنند

وزارت خارجه چین از سفر وزرای خارجه ایرلند، لهستان، مجارستان و صربستان به این کشور خبر داد.

وزرای خارجه 4 کشور اروپایی به پکن سفر می کنند
کد خبر: 490625
|
۱۴۰۰/۰۳/۰۸ ۰۹:۵۷:۳۱

اعتمادآنلاین| چین به دنبال رای منفی پارلمان اروپا به توافق تجاری با این کشور، از وزرای خارجه 4 کشور اروپایی برای سفر به پکن دعوت کرد.


به گزارش مهر به نقل از رویترز، وزارت خارجه چین از سفر وزرای خارجه ایرلند، لهستان، مجارستان و صربستان به این کشور خبر داد.

این سفر که از امروز شنبه آغاز می شود؛ نشانه ای از تلاش ها برای تقویت رابطه پکن و کشورهای اروپایی بعد از رای عدم موافقت پارلمان اروپا به توافق سرمایه گذاری تجاری با چین است.

رای منفی پارلمان اروپا به این قرارداد اقتصادی کلان، از بابت انتقام از تحریم هایی بود که پکن علیه برخی از اعضای این پارلمان اعمال کرده است.

این در حالی است که به گفته «ژائو لیجیان» سخنگوی وزارت خارجه چین، این تحریم ها پاسخی شایسته و قابل دفاع به اقدامات قبلی اتحادیه اروپا علیه مقامات چینی بود که با ادعای نقض حقوق بشر، انجام شد.

سفر وزرای خارجه چهار کشور اروپایی تا دوشنبه این هفته به درازا خواهد کشید و قرار است وانگ ئی همتای چینی با آنها دیدارهایی جداگانه داشته باشد.

توافق تجاری چین و اتحادیه اروپا دسامبر سال 2020 و بعد از هفت سال مذاکره حاصل شد حال آنکه تائید نهایی آن در گرو موافقت پارلمان اروپا بود.

در واکنش به رای منفی پارلمان اروپا، وزارت خارجه چین از بروکسل خواست تا از مداخله در امور داخلی این کشور بپرهیزد و رویکرد تقابل جویانه با پکن را رها کند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها