کد خبر: 490684
|
۱۴۰۰/۰۳/۰۸ ۱۱:۱۰:۲۶
| |

واعظ آشتیانی،مدیرعامل اسبق باشگاه استقلال:

در دولت بعدی وزیر ورزش نباید به دنبال اهداف شخصی باشد

مدیرعامل اسبق باشگاه استقلال گفت: رئیس جمهور بعدی باید وزیری را برای ورزش انتخاب کند که به دنبال هدف گذاری شخصی نباشد.

در دولت بعدی وزیر ورزش نباید به دنبال اهداف شخصی باشد
کد خبر: 490684
|
۱۴۰۰/۰۳/۰۸ ۱۱:۱۰:۲۶

اعتمادآنلاین| امیررضا واعظ آشتیانی در خصوص اینکه ورزش چقدر مورد توجه روسای جمهور کشور از گذشته تا امروز بوده، اظهار داشت: ورزش یک هدف گم شده است. در دولت‌های مختلف به ورزش به عنوان یک هدف مدنظر توجه نشده و برای همین به آن هدف گم شده می‌گویم.

به گزارش فارس، وی افزود: در دولت‌های مختلف انتخاب رئیس سازمان تربیت بدنی یا وزیر ورزش اهمیتش به اندازه انتخاب وزیر امور خارجه نبوده، یعنی همواره به دنبال کسانی رفتند که پست و موقعیتی برایشان نبوده و آن‌ها را به عنوان متولی ورزش انتخاب کردند.

وی در مورد اینکه یعنی همیشه گزینه‌ها افراد جامانده و بیکار بودند، گفت: جا مانده نمی‌توانیم بگوییم ولی خردمندانه نبوده و آن هدف گم شده مد نظر نبوده است.

مدیرعامل اسبق استقلال در خصوص اینکه چرا به ورزش نگاه ویژه نشده، عنوان کرد: برای اینکه نگاه همه جانبه نسبت به ورزش وجود ندارد. دولتی می آید و فکر می‌کند تزریق پول مشکل را حل می کند. دولتی می آید توجهش به این است که سخت افزارها را فراهم کند. دولتی صرفا نگاهش قهرمانی است. نگاه اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و حتی سیاسی در این داستان نیست. وقتی دولتی می آید و صرفا زیرساخت ها برایش مهم است فارغ از اینکه نرم افزارها و بسترهای لازم باید تواما باشند یا دولتی فکر می‌کند صرفا تزریق پول مشکل گشا است و... عاقبتش همین می‌شود که مشاهده می‌کنیم.

وی با اشاره به تقسیم بندی مدیران ورزشی و غیرورزشی گفت: وزیر ورزشی هم داشتیم که هیچ گلی به سر این ورزش نزده است. غیرورزشی‌هایی هم بودند که بخشی موفق بودند و بخشی هم ناموفق از جمله وزیر فعلی.

آشتیانی در خصوص اینکه سوال مهم شما از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری در مورد با ورزش چیست، اظهار داشت: انتخاب وزیر ورزش باید اولویت داشته باشد و اهمیتش مشابه اهمیت وزیر امور خارجه باشد. هدفگذاری ورزش باید بر اساس آنچه در سند 20 ساله کشور است و جزو برنامه‌های پنج ساله باشد و از خودشان چرخ ابداع نکنند. به آنچه که تصویب شده احترام بگذارند. وزیری را انتخاب کنند که هدفگذاری‌های دولت را انجام بدهد و هدفگذاری شخصی را دنبال نکند.

وی تصریح کرد: راهکارهایی را دنبال کنند که استفاده از تمام ظرفیت‌ها باشد. زمانی می توانیم بگوییم ورزش موفق است که همه جانبه حرکت انجام شود نه اینکه صرفا تزریق پول شود یا صرفا سخت افزار را تاکید داشته باشند یا بخواهند فقط به قهرمانی بپردازند. اگر همه جانبه، منصفانه و منطقی به این موضوع بپردازند می توانیم بگوییم در 4 سال اول گام‌های اولیه برداشته می شود در 4 سال دوم اگر آن رئیس جمهور انتخاب شود می‌توانیم بگوییم با توجه به بسترهایی که فراهم شده راه و هدفی که انتخاب کردند را ادامه بدهند. ان‌شاالله دولت‌های بعد هم همچنین این اهداف را دنبال کنند. اما متاسفانه نه تنها در ورزش، دربخش‌های دیگر هم می‌بینیم همه می‌خواهند چرخ خودشان را اختراع کنند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها