غلامرضا محمدی،سرمربی تیم ملی کشتی آزاد:

یزدانی در وزن بالاتر کشتی خواهد گرفت/نیاز باشد در لهستان کشتی رو در رو برگزار می‌کنیم

سرمربی تیم ملی کشتی آزاد گفت: امیرمحمد یزدانی دیگر کشتی گیر وزن 65 کیلو نیست و در آینده در اوزانی بالاتر مبارزه خواهد کرد.

یزدانی در وزن بالاتر کشتی خواهد گرفت/نیاز باشد در لهستان کشتی رو در رو برگزار می‌کنیم
کد خبر: 490726
|
۱۴۰۰/۰۳/۰۸ ۱۲:۰۸:۳۶

اعتمادآنلاین | غلامرضا محمدی سرمربی تیم ملی کشتی آزاد درباره انتخاب کشتی گیران، عنوان کرد: ما قبل از مسابقات گزینشی در سه وزن 65، 74 و 97 کیلوگرم سهمیه نداشتیم و باید برنامه ریزی مختلفی را ارائه می کردیم نسبت به وزن های 57، 86 و سنگین وزن ما که در مسابقات قزاقستان صاحب سهمیه شده بودیم، بر همین مبنا برنامه های متفاوتی را در دستور کار خود قرار دادیم.

به گزارش فارس، سرمربی تیم ملی کشتی آزاد ادامه داد: البته بعد از انتخابی که در فواصل لیگ بین مسابقات دور رفت و برگشت در سال گذشته برگزار کردیم، کار ما شروع و انتخابی ما برای مسابقات جهانی صروستان برپا که متاسفانه لغو و به صورت جام جهانی برگزار شد. ما فقط رحمان عموزاد را در وزن 57 کیلوگرم در این را رقابت ها داشتیم. مبنای ما همان مسابقات قرار گرفت و قبل از کرونا همه مسابقات را برای دعوت نفرات و انتخاب تیم ملی لحاظ کردیم.

وی ادامه دهد: ما برای حسن یزدانی و عبدی در سال گذشته دو بار مسابقه انتخابی برگزار کردیم و به نظرم در این مسیر باید حق را به کادر فنی و سرمربی بدهید چرا که خیلی از کشتی گیران ما مرد میدان های داخلی هستند و شاید در میادین بین المللی نتوانند قابلیت خود را نشان دهند، به همین علت سعی کردیم بعد از کسب سهمیه در سه وزن 74، 97 و سنگین وزن کشتی گیران را به لهستان بفرستیم و با توجه به شرایطی که در سنگین وزن وجود دارد، امین طاهری به مسابقات ایتالیا برود اما آسیب دید و برنامه ما عوض شد. حتی برای رفتن به بازی های آسیایی هم کرونا پیش آمد و این موارد از اتفاقات غیرقابل پیش بینی کشتی است اما ما در نهایت تصمیم گرفتیم که بازیکنان را مورد محک بیشتری قرار دهیم.

سرمربی تیم ملی کشتی آزاد اظهار داشت: اگر نیاز باشد در لهستان قطعا کشتی را رو در رو برگزار می کنیم و اگر کشتی گیران ما رو در رو کشتی نگیرند و در دو طرف جدول باشند و شرایط به گونه ای باشد که ما باید تصمیم نهایی را بگیریم، احتمال برگزاری مسابقه رو در رو در لهستان هم وجود دارد. از آنجایی که زمانی نداریم بعد از این مسابقات 6 دلاور عازم بازی های توکیو را به صورت رسمی اعلام خواهیم کرد.

محمدی درباره مسابقه انتخابی روز گذشته همچنین گفت: از قبل به صورت رسمی اعلام کرده بودیم که اگر در داوری مشکلی به وجود آید، کادر فنی تصمیم می گیرد که بازی مجدد تکرار شود یا نه. هیچ یک از این اتفاقات رخ نداد و مرتضی قیاسی توانست کشتی را مدیریت کرده و پیروز میدان شود.

غلامرضا محمدی وضعیت امیرمحمد یزدانی گفت: خوشحالم از اینکه نسل جدید و جوانی از جمله امیرمحمد یزدانی، رحمان عموزاد، امیرحسین زارع، محمد نخودی و... معرفی و اضافه شده اند. یزدانی را می توان از سرمایه های کشتی دانست و قطعا آنچه وظیفه من و کادر فنی است، در قبال او انجام خواهیم داد.

وی گفت: باید مراقب سرمایه های کشتی خود باشیم. در خصوص وزن کم کردن مسابقات انتخابی به دلیل شرایط وزنی دو کشتی گیر ما که در مسابقات انتخابی و آسیایی کشتی گرفتند، قرار بود این دو کشتی گیر را همراه خود نبریم و این مسابقه با دو کیلو ارفاق وزن برگزار شد. از مسابقات گزینشی که امیرمحمد یزدانی حاضر بود تا هفتم خرداد، حدود 45 روز زمان داشت تا بتواند وزن گیری کند. یزدانی دیگر کشتی گیر 65 کیلویی نیست و با توجه به فیزیک بدنی او قطعا در وزن های بالاتر یعنی 70 یا 74 او را خواهیم دید.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها