بلینکن:

آمریکا و هند در مقابله با کووید 19 متحد هستند

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا در دیدار با سابرامانیام جایشانکار، وزیر امور خارجه هند گفت آمریکا و هند در تلاش برای مقابله با همه‌گیری کووید 19 با هم متحد هستند.

آمریکا و هند در مقابله با کووید 19 متحد هستند
کد خبر: 490730
|
۱۴۰۰/۰۳/۰۸ ۱۲:۱۲:۳۵

اعتمادآنلاین| آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا گفت آمریکا و هند در تلاش برای مقابله با همه‌گیری کووید 19 با هم متحد هستند و واشنگتن مصمم است در بحران کرونای هند به این کشور کمک کند.

به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، "سابرامانیام جایشانکار"، وزیر امور خارجه هند که هفته گذشته را در آمریکا گذرانده و در بحبوحه موج ویرانگر دوم عفونت‌ها در کشورش به دنبال کمک بوده است، در حالی که در جلسه وزارت خارجه آمریکا کنار بلینکن ایستاده بود، به خبرنگاران گفت هند بابت حمایت و همبستگی قوی، قدردان واشنگتن است.

بلینکن گفت: در روزهای اولیه کووید، هند از آمریکا حمایت کرد، چیزی که هرگز فراموش نمی‌کنیم و حالا ما می‌خواهیم اطمینان حاصل کنیم که ما هم کنار هند هستیم.

بلینکن گفت همکاری بین آمریکا و هند "حیاتی"، "قوی" و "سازنده" است.

وزیر امور خارجه آمریکا خاطرنشان کرد: ما در مقابله با کووید 19 با هم متحد هستیم.

وی گفت، این دو کشور در حل تغییرات آب و هوایی نیز با هم متحد هستند و از طریق "کوآد"- گروهی متشکل از 4 کشور که شامل ژاپن و استرالیا هم می‌شود- و نیز نهادهای سازمان‌ ملل "در حل چالش‌های بسیاری که در منطقه و سراسر جهان با آن‌ها مواجهیم" با هم شراکت دارند.

"دین تامپسون"، دستیار موقت آمریکا در امور آسیای جنوبی بعدتر در جلسه‌ای به میزبانی مرکز مطبوعاتی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که با جایشانکار در مورد تولید، خرید و تحویل واکسن صحبت شده اما از ارائه جزئیات خودداری کرد.

وی گفت تصمیمات نهایی از جمله اینکه 80 میلیون دوز واکسن که جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا وعده ارسال به خارج کشور داده، به کدام کشورها ارسال شود، گرفته نشده است.

تامپسون گفت دولت آمریکا، دولت‌های ایالتی، شرکت‌های آمریکایی و شهروندان خصوصی بیش از 500 میلیون دلار منابع کمکی کووید 19 برای هند تأمین کرده‌اند.

"ند پرایس"، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز جمعه اظهار کرد بلینکن و جایشانکار در مورد طیف گسترده‌ای از مسائل از جمله کمک کووید 19، تلاش‌ها برای تقویت همکاری هند و اقیانوسیه از طریق کوآد و تعهد مشترک به مبارزه با بحران آب‌وهوایی و افزایش همکاری چندجانبه، از جمله در شورای امنیت سازمان ملل، صحبت کرده‌اند.

آمریکا در حال تقویت موضع نظامی و دیپلماتیک خود در مناطق هند و اقیانوسیه است و بودجه 2022 سال مالی جدید دولت این کشور، منعکس‌کننده تعامل فزاینده ایالات متحده در منطقه فوق است.

بودجه دفاعی آمریکا شامل 5.1 میلیارد دلار برای "ابتکار بازدارندگی اقیانوس آرام" بود که برای افزایش آمادگی آمریکا و قابلیت‌ها در هند و اقیانوسیه طراحی شده است.

وزارت خارجه و USAID همچنین خواهان آن شدند که 58.5 میلیارد دلار به اهدافی نظیر تعامل با چین در منطقه هند و اقیانوسیه از موضع قدرت جمعی اختصاص پیدا کند. مقامات دفاعی یادآور شدند که بازدارندگی پکن شامل استفاده از مهم‌ترین برگ برنده آمریکا علیه آن‌ها در منطقه است که این برگ برنده چیزی نیست جز متحدان آمریکا در منطقه.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها