کد خبر: 490844
|
۱۴۰۰/۰۳/۰۸ ۱۴:۵۱:۵۳
| |

رئیس اتحادیه طلا به مهر خبر داد؛

دلایل افزایش قیمت سکه و طلا / پیش‌بینی روند قیمت‌ها

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران با بیان اینکه نرخ‌ها در بازار افزایشی است، گفت: افزایش اونس جهانی و نرخ دلار در بازار ارز، دو عامل اصلی افزایش قیمت طلا و سکه طی روزهای اخیر بوده است.

دلایل افزایش قیمت سکه و طلا / پیش‌بینی روند قیمت‌ها
کد خبر: 490844
|
۱۴۰۰/۰۳/۰۸ ۱۴:۵۱:۵۳

اعتمادآنلاین| ابراهیم محمدولی در مورد وضعیت بازار طلا و سکه، اظهار داشت: هر زمانی که نوسانی در قیمت طلا و سکه رخ می‌دهد، بازار به حالت رکود درمی‌آید و به دلیل کاهش تقاضا، خرید و فروش خاصی انجام نمی‌شود.

به گزارش مهر، رئیس اتحادیه سازندگان و فروشندگان طلا و جواهر تهران افزود: در حال حاضر اونس جهانی نسبت به روزهای گذشته افزایش یافته و به 1904 دلار و 50 سنت رسیده است، همین موضوع باعث تغییر بازار ارز و افزایشی شدن نرخ‌ها در این بازار شده است.

وی ادامه داد: بنابراین این دو عامل اثر افزایشی روی نرخ طلا و سکه داشته است؛ به شکلی که یک مثقال طلای 17 عیار را به 4 میلیون و 680 هزار تومان و هر گرم طلای 18 عیار را به یک میلیون و 80 هزار تومان رسانده است.

محمدولی افزود: همچنین نرخ هر قطعه سکه طرح جدید 10 میلیون 755 هزار تومان، سکه طرح قدیم 10 میلیون و 450 هزار تومان، نیم‌سکه 6 میلیون تومان، ربع سکه 3 میلیون و 950 هزار تومان و سکه یک گرمی 2 میلیون و 350 هزار تومان شده است.

وی با بیان اینکه نرخ‌ها در بازار طلا و سکه افزایشی است، یادآور شد: افزایش اونس جهانی و نرخ دلار در بازار ارز دو عامل اصلی افزایش قیمت طلا و سکه بوده است.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: پیش‌بینی در مورد قیمت‌ها سخت است اما انتظار می‌رفت نرخ‌ها در بازار ارز کنترل شود تا اثر این کنترل قیمت روی طلا و سکه نیز خود را نشان دهد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها