کد خبر: 490956
|
۱۴۰۰/۰۳/۰۹ ۰۸:۰۸:۱۰
| |

هارون یشایایی؛ تهیه‌کننده سینما:

سینما نابود نمی‌شود و این بحران را پشت سر می‌گذارد

هارون یشایایی تهیه‌کننده فیلم‌های سینمایی «ناخدا خورشید»، «هامون»، «اجاره‌نشین‌ها» و «کیمیا» با اشاره به اینکه همه مشاغل با شیوع ویروس کرونا دچار بحران شده‌اند تأکید کرد که سینما این بحران را به هر شکل پشت سر می‌گذارد و نابود نخواهد شد.

سینما نابود نمی‌شود و این بحران را پشت سر می‌گذارد
کد خبر: 490956
|
۱۴۰۰/۰۳/۰۹ ۰۸:۰۸:۱۰

اعتمادآنلاین| هارون یشایایی تهیه‌کننده قدیمی سینما اظهار داشت: بسیاری از سینماگران که پیش‌تر فیلم‌های سینمایی می‌ساختند این روزها به ساخت سریال‌ روی آورده‌اند تا در شبکه نمایش خانگی اثرشان را پخش کنند.

به گزارش برنا، به هر حال نمی‌شود یک حرفه را به طور کامل تعطیل کرد و با تغییر شرایط باید راهکارهای مناسب برای پخش و نمایش فیلم‌ها و سریال‌ها و ادامه حیات حرفه سینما را همزمان با تغییر شرایط پیدا کرد.

یشایایی خاطرنشان کرد: ممکن است بسیاری از سرمایه‌گذارها که در حال حاضر فیلم می‌سازند از تولید آثارشان متضرر شوند ولی برای ادامه حیات این حرفه دست به خطر می‌زنند و فیلم و سریال می‌سازند. فکر می‌کنم اکران آنلاین در کشور ما جوابگو نبوده ولی در شبکه نمایش خانگی سریال‌سازی با موفقیت روبرو شده و حتی میزان سوددهی این آثار از فیلم‌های سینمایی برای سرمایه‌گذارها و تولیدکنندگان بیشتر بوده است.

او افزود: به هر حال باید یک راه حل پیدا کرد و برای سینما شاید در حال حاضر نشود هیچ افقی را پیش روی خود متصور شد. اگر قرار است اکران آنلاین در کشورمان جدی گرفته شود و ما هم مثل سایر کشورها از این امکان استفاده کنیم بهتر است کپی رایت را جدی بگیریم و به نحوی این مسئله مهم را در سینمایمان به نتیجه برسانیم.

تهیه‌کننده فیلم سینمایی «در مسیر تندباد» در ادامه گفت: در حال حاضر چند فیلم در سینما اکران شده‌اند که متأسفانه با استقبال چندانی مواجه نشده و شکست خورده‌اند.

مردم به دلیل ترسی که از ابتلا به کرونا دارند به سینما نمی‌روند و فکر می‌کنم این وضعیت تا مدت‌ها ادامه داشته باشد اما به هر شکل اطمینان دارم که ما این بحران را پشت سر می‌گذاریم و سینما به هیچ‌وجه نابود نمی‌شود اما قطعاً سینمای ما و سینماگران ما هزینه سنگینی متحمل می‌شوند.

این تهیه‌کننده در پایان گفت: ادامه داشتن تولید در شرایط حاضر اتفاق خوشایندی است که بیکاری را به نوعی پوشش می‌دهد و باید برای بهتر شدن وضعیت سالن‌های سینما هم برنامه‌ریزی داشت.

این بحران برای همه حرفه‌ها و مشاغل به وجود آمده و به نظر من سالن‌های سینما هم از بین نمی‌روند و این بحران را پشت سر می‌گذارند اما این زمان را نمی‌توان پیش‌بینی کرد و امیدوارم هرچه زودتر این اتفاق رخ دهد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها