کوروش محمدی:

نظرسنجی یکی از بهترین راه شناخت علایق است/ صدا و سیما مطابق با نیازهای سالمندان برنامه ریزی کند!

اصولا حلقه‌ی مفقود رسانه‌های مختلف پرداختن به موضوع مهم و موثر سالمندان است. درواقع نه تنها برای این گروه سنی برنامه مفید و موثر تولید نمی‌شود که در حوزه سلامت نیز برخلاف دیگر گروه‌های سنی این گروه سنی حساس و مهم کمرنگ دیده شده‌اند. این درحالی است که رسانه ملی برای گروه‌های سنی متفاوت مخاطبش نه تنها برنامه سازی که شبکه اختصاصی نیز تاسیس کرده است و گروه سنی سالمند به رغم اینکه بیشترین زمان را در منزل سپری می‌کنند نمی‌توانند سبد مناسبی از محتویات مناسب رسانه‌ای را به شکل تخصصی برای خود بدانند در این باره با کوروش محمدی روانشناس و جامعه شناس صحبت کرده‌ایم که در ادامه می‌خوانید.

نظرسنجی یکی از بهترین راه شناخت علایق است/ صدا و سیما مطابق با نیازهای سالمندان برنامه ریزی کند!
کد خبر: 490960
|
۱۴۰۰/۰۳/۰۹ ۰۸:۱۳:۰۶

اعتمادآنلاین| کوروش محمدی روانشناس و جامعه شناس یک آسیب شناسی در این خصوص که رسانه ملی چقدر برای سالمندان مفید است؟ آیا سالمندان فقط باید اخبار ببینند یا اینکه باید شبکه ای مختص به آن ها با برنامه های گوناگون و مسابقات در کنار دیگر شبکه هایی که برای جوانان، کودکان و نونهالان ساخته شده در نظر گرفته شود؟ چرا که اصولا برنامه تخصصی برای این دسته از افراد جامعه ساخته نمی شود گفت: یکی از ضعف های رسانه ملی این است که هیچ وقت نظرسنجی برای مخاطبین در دستور کار ندارد و همه مخاطبان را در حوزه تصمیم سازی خود قرار می‌دهد و به همین دلیل باعث شده بسیاری از مخاطبین از این رسانه فاصله گرفته اند و به شبکه های خارجی رو آورده اند.

به گزارش برنا، او ادامه داد: رسانه ملی اگر قرار است برای سالمندان فکر و چاره ای بیندیشد باید نظرسنجی کند و کشور ایران تقریبا رو به میانسالی است و آمار افراد سالمند در جامعه روبه افزایش است بنابراین صدا و سیما باید از جامعه آماری سالمندان مطالعات لازم در پیرامون نظرسنجی ها داشته باشد و متناسب با آن ها برنامه سازی کند و این گونه می تواند حداکثر مخاطبین را جذب کند.

او در پاسخ به این سوال که در این روزگار کرونایی که مردم علی الخصوص سالمندان و قشر ضعیف جامعه باید در خانه باشند صدا و سیما و رسانه ملی باید چه برنامه ای در خصوص سرگرمی آن ها تولید کند خاطرنشان کرد: اگر مطابق با نیازهای اصلی سالمندان برنامه ریزی شود قطعا آن ها نیز برنامه ها را دنبال خواهند کرد. فرضا اگر رسانه از طریق مطالعات نیاز تحرکات فیزیکی سالمندان را از طریق آموزش ها بر طرف کند این قشر هم استقبال خواهند کرد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها