کد خبر: 491041
|
۱۴۰۰/۰۳/۰۹ ۰۹:۵۵:۱۷
| |

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری مطرح کرد:

عدم استقبال ایرانی‌های مقیم در خارج برای بازگشت به کشور/ پروازها به افغانستان ادامه دارد/ ورود 105 نفر به کشور از پاکستان و هندوستان طی 24 ساعت گذشته

مقصود اسعدی سامانی با اشاره به ورود برخی از هموطنان به کشور گفت: هتل فرودگاه امام خمینی (ره) محل قرنطینه هموطنانی است که از پاکستان و هندوستان به کشور وارد شده اند. بر اساس بررسی‌های انجام شده تاکنون حدود 105 نفر طی 24 ساعت گذشته از این دو کشور به ایران آمده اند.

عدم استقبال ایرانی‌های مقیم در خارج برای بازگشت به کشور/ پروازها به افغانستان ادامه دارد/ ورود 105 نفر به کشور از پاکستان و هندوستان طی 24 ساعت گذشته
کد خبر: 491041
|
۱۴۰۰/۰۳/۰۹ ۰۹:۵۵:۱۷

اعتمادآنلاین| بر اساس دستورالعمل ستاد مقابله با کرونا برای ایرانیان مقیم کشورهای هندوستان و پاکستان تمهیدات بازگشت به سفر لحاظ شده است. هرچند در این راستا هرگونه سفر به این کشور از سوی هواپیمایی ایران ممنوع است. طی روزهای اخیر محمد حسن ذبیح‌بخش، سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری از انجام پرواز فوق‌العاده برای بازگرداندن دانشجویان ایرانی از کشور هند و اتباع ایرانی در پاکستان خبرداد.



عدم استقبال ایرانیان مقیم خارج برای بازگشت به کشور

به گزارش برنا، مقصود اسعدی سامانی، دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی با اشاره به قرنطینه مسافرانی که به کشور بازگشت داده می شوند، به خبرنگار برنا گفت: طی روزهای اخیر تعدادی از ایرانی‌های مقیم هندوستان و پاکستان وارد تهران شدند. این افراد بر اساس پروتکل‌های وزارت بهداشت و درمان مستقر در فرودگاه امام خمینی (ره) و بر اساس پروتکل‌های تعیین شده وارد کشور می‌شوند.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی افزود: هتل فرودگاه امام خمینی (ره) محل قرنطینه این افراد است. بر اساس بررسی‌های انجام شده تاکنون حدود 105 نفر طی 24 ساعت گذشته به کشور واردشدند.

سامانی اسعدی تاکید کرد: این آمار نشان دهنده عدم تقاضای ایرانیان مقیم هندوستان و پاکستان برای سفر به ایران است.

پروازها به افغانستان ادامه دارد


دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی ادامه داد: هم اکنون محدودیت پرواز به هندوستان و پاکستان است. پروازها به افغانستان همچنان انجام می‌شود.

اسعدی سامانی درباره بیماران کرونایی شناسایی شده در پروازهای اخیر از دو کشور مبدا گفت: بنده در این زمینه مطلع نیستم و مسئولان وزارت بهداشت در این باره اطلاعات دارند.

هزینه قرنطینه مسافران بر عهده کیست؟

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی درباره هزینه هتل برای مسافران در ایام قرنطینه نیز بیان کرد: این هزینه بر عهده فرد است، چون قبل از سفر این نکات به افراد اعلام شده بود.

اسعدی سامانی درباره محدودیت‌های پرواز در شرایط کنونی نیز افزود: محدودیت پرواز از کشورهای پاکستان و هندوستان است. برای مراودات به دیگر کشورهای دنیا محدودیت وجود ندارد.

بررسی آخرین وضعیت پروازها در کشور

او درباره میزان سفرها نیز تاکید کرد: پروازهای خارجی همچنان با محدودیت‌ها انجام می‌شود. تعداد مسافر و پروازها محدود است. رعایت پروتکل‌های بهداشتی در این سفرها به ویژه انجام غربالگری حین ورود و انجام مجدد تست مولکولی برای کلیه مسافران متقاضی ورود به کشور حتی در صورت دارا بودن کارت سلامت الزامی است.

به گفته او در سفرهای خارجی شاهد کاهش تردد هستیم و محدودیت‌ها همچنان اعمال می‌شود.

اسعد سامانی تصریح کرد: محدودیت ها از لحاظ پرواز به کشورهای هندوستان و پاکستان وجود دارد. باید به شکل موردی با هماهنگی وزارت بهداشت نسبت به انتقال ایرانی‌های خواستار بازگشت به وطن اقدام کرد.

پروازهای داخلی با 60 درصد ظرفیت انجام می‌شود

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی درباره روند پروازهای داخلی گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده پروازهای داخلی انجام می‌شود. بنا به گفته متخصصان امکان انتقال ویروس کرونا از طریق هواپیما اندک است با این تفاسیر هر پرواز داخلی با ظرفیت 60 درصد کار خود را انجام می‌دهد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها