سازمان ملل اعلام کرد:

آوارگی بیش از 120 هزار نفر از فوریه تاکنون در میانمار

در گزارش سازمان ملل آمده جنگ به طور خاص در ایالات کاچین، کاهین، شان شمالی، چین و کایا تشدید شده و به آوارگی داخلی مجموع 120 هزار و 900 نفر از فوریه تاکنون انجامیده است. ارتش میانمار در ماه فوریه دولت غیرنظامی منتخب را اخراج کرد و قدرت را به دست گرفت.  

آوارگی بیش از 120 هزار نفر از فوریه تاکنون در میانمار
کد خبر: 491164
|
۱۴۰۰/۰۳/۰۹ ۱۲:۴۹:۳۸

اعتمادآنلاین| بر اساس گزارشی از سازمان ملل بیش از 120 هزار نفر در حال حاضر در بحبوحه درگیری فزاینده بین ارتش میانمار و گروه‌های مسلح قومی، آواره شده‌اند.

به گزارش ایسنا به نقل از ینی شفق، در گزارش سازمان ملل آمده جنگ به طور خاص در ایالات کاچین، کاهین، شان شمالی، چین و کایا تشدید شده و به آوارگی داخلی مجموع 120 هزار و 900 نفر از فوریه تاکنون انجامیده است. ارتش میانمار در ماه فوریه دولت غیرنظامی منتخب را اخراج کرد و قدرت را به دست گرفت.

این گزارش ذکر می‌کند دست‌کم 85 هزار و 900 نفر در جنوب شرق میانمار، 15 هزار نفر در ایالت شان شمالی و 20 هزار نفر دیگر هم در ایالات کاچین و چین آواره شده‌اند.

این گزارش افزود، هزاران نفر نیازمند کمک بشردوستانه هستند و منابعی که جمعیت تحت تأثیر فوراً درخواست دارند شامل داروهای ضروری، بسته‌های کمک‌های اولیه، سرپناه، کالاهای غیرخوراکی، غذا و کالاهای بهداشتی است.

75 مفقود در میانمار

به گفته یک گروه ناظر محلی، دست‌کم 75 نفر از زمان کودتای 1 فوریه در میانمار مفقود شده‌اند.

اتحادیه کمک برای زندانیان سیاسی (AAPP) در بیانیه‌ای که اواخر روز جمعه صادر شد، اعلام کرد: موارد مفقودی از آغاز کودتا اتفاق افتاده است چرا که ارتش به طور مداوم در حال ارتکام جرایم خشونت‌آمیز علیه غیرنظامیان، از جمله کشتار و شکنجه آن‌ها و سر به نیست کردن اجساد است.

این اتحادیه تأیید می‌کند از میان 75 مورد مفقودی، 23 نفر ناپدید شده‌اند و تصور می‌شود 52 نفر دیگر هم ناپدید شده‌اند اما وضعیت دقیق آن‌ها هنوز تأیید نشده است.

در این بیانیه آمده، برخی افراد پس از حملات به محل‌های مسکونی و مخفی‌گاه‌ها مفقود شده‌اند در حالی که سایرین بعد از تأیید ابتدایی نیروهای خونتا مبنی بر دستگیری آن‌ها، الان مفقود هستند.

این گروه گفت، ارتش میانمار برای پاسخ‌گویی در قبال افراد مفقود هیچ‌کاری انجام نداده و در حال تهدید جامعه مدنی و سرکوب غیرنظامیانی است که این مسئله را مطرح می‌کنند.

ارتش میانمار از زمان تصرف قدرت در ماه فوریه تا روز جمعه، 833 نفر را کشته است و حدود 4 هزار و 350 نفر هم در حال حاضر در بازداشت به سر می‌برند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها